Eyefinity, Crossfire en de nieuwe AMD kaarten

Pagina: 1
Acties:

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:49
Beste tweakers,

Ik heb een paar vraagjes. Allereerst met betrekking tot Eyefinity. Uitgaande van de 6870 die ik nu heb: stel dat je drie monitoren gebruikt, waarvan er een een IPS van 2500x1600 is, en twee 'normale' 1920x1080-monitoren. Als ik het goed begrijp wordt de IPS in een Eyefinity-opstelling teruggeschaald naar de resolutie van de laagste kaarten. Wat ik me echter afvraag, en waar erg weinig over te vinden is (zelfs AMD kon geen antwoord geven), is hoe dat zit wanneer ik deze monitoren zonder Eyefinity draai. Is dit uberhaupt mogelijk en zo ja aan te raden? Even uitgaande van een game als Battlefield 3, hoe zit het dan met de resolutie/schaling? Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

De volgende kwestie hoort misschien meer thuis bij BBG, maar heeft wel direct betrekking op het bovenstaande. Zoals gezegd gebruik ik momenteel een 6870. Is het, uitgaande van het verhaal hierboven, rendabel om over te stappen op een 7850/7870? Of zou het een beter idee zijn om een tweede 6870 in een Crossfire opstelling te zetten, en wat zou dat voor gevolgen hebben voor het multi-monitor/Eyefinity verhaal?

Alvast dank _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je geen eyefinity draait is het gewoon een multimonitor setup. Dat kan prima.

Zo draai ik 2560*1600 op mijn hoofdmonitor, en 600*800 op de 2e monitor. De hoofdmonitor hangt hierbij aan een 6870 en de 2e op een 4350je.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

ik heb zelf een dual monitor set-up zonder eyefinity.
werkt perfect op bureaublad, scherm word netjes doorgetrokken. maar als ik game, komt deze maar op 1 scherm te staan.
met de nieuwe generatie amd heb je het mooie eyefinity 2.0, waarbij je kan gamen met verschillende resoluties. maar je hebt *helaas* een 6000 serie.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Zonder eyefinity kun je inderdaad verschillende resoluties instellen per scherm.

Een 2e 6870 is veruit het goedkoopst en geeft je een behoorlijke boost, echter ga je wel geheugen problemen krijgen bij sommige nieuwere games.
Average fps is bijvoorbeeld een heel stuk hoger dan bij een 6970, echter de minimum fps bij hoge resolutie en details kan wel eens behoorlijk inzakken.
Als je meer investeert zou ik ook gelijk een heel stuk sneller pakken, minimaal 7870/580/7950.