Toon posts:

ide stripe even snel als zonder stripe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb twee ibm 20 gig 7200 rpm schijfjes, die ongeveer 30 mb/sec. door kunnen pompen(hd tach).
Nu heb ik de schijfjes aangesloten aan een promise 100mb/sec. raid controller.
Stripe ingesteld, gefdisked naar 1 partitie, blah, blah.
Onder Win98 weer hdtach gedaan en weer een doorpompsnelheid van 30 mb/sec.
Ik dacht dat ik naar de 50mb/sec zou gaan.
Zie ik het nu gewoon verkeerd of is er een foutje ingeslopen.
In post staat dat de stripe in orde is.
Help me out.

Verwijderd

Ik dacht dat win98(se) geen RAID ondersteunde. Alleen de NT tak kon dit geloof ik...

Ik kan het natuurlijk ook fout hebben.

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Ligt volgens mij aan de promise controller, met mijn highpoint op me moederboard ben ik er wel op voor uit gegaan.

Je moet de search maar ff gebruiken op tweakers.net voor een vergeluiking tussen een promise en nog een ander kaartje.
Volgens mij kwam daar uit dat de promise stukken langzamer was. Maar ik weet het niet zeker en de search ligt plat tot 9 uur.

Nuff Said

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zaterdag 24 maart 2001 19:26 schreef ElemenTAL het volgende:
Ligt volgens mij aan de promise controller, met mijn highpoint op me moederboard ben ik er wel op voor uit gegaan.

Je moet de search maar ff gebruiken op tweakers.net voor een vergeluiking tussen een promise en nog een ander kaartje.
Volgens mij kwam daar uit dat de promise stukken langzamer was. Maar ik weet het niet zeker en de search ligt plat tot 9 uur.
Hehe lol :) Promise presteerd juist beter dan de highpoint. Ik heb zelf 2x 20 gb maxtor 5400 toeren schijfjes met promise fasttrack 100 (omgebouwde udma100 kaart) en ik haal 80 mb/sec ongeveer 2x zo snel als gewoon udma 100 met deze schijfjes... Heb je de driver goed geinstalleerd ? En de utility draaien ? dat scheeld namelijk ook aardig wat.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Op zaterdag 24 maart 2001 20:01 schreef jhead22 het volgende:

[..]

Hehe lol :) Promise presteerd juist beter dan de highpoint. Ik heb zelf 2x 20 gb maxtor 5400 toeren schijfjes met promise fasttrack 100 (omgebouwde udma100 kaart) en ik haal 80 mb/sec ongeveer 2x zo snel als gewoon udma 100 met deze schijfjes... Heb je de driver goed geinstalleerd ? En de utility draaien ? dat scheeld namelijk ook aardig wat.
Knap hoor.. De eerste maxtor 20 GB 5400 rpm schijffie die ruim 40 MB/s seq. moet trekken. Dat moet wel wil je in een RAID0 80 MB/s trekken.

Heb je misschien een getalletje verkeerd geinterpreteerd ? (Mbit/s misschien)

Persoonlijk denk ik dat je de cache heb zitten testen i.p.v. je harddisk :'(

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.