Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(bi) BBG workstation wil niet installeren, wat doe ik fout ?

Pagina: 1
Acties:

• floorcula
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 11:21
Hi, ik heb gistern mijn bijna BBG workstation binnen gekregen

Intel Core Intel Core i7 3930K Boxed
Processorkoeling Scythe Mugen 3 Rev. B
DDR3 SDRAM Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX
Moederborden MSI X79A-GD45 (8D)
Solid State Drives Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB
Antec Performance One P280: praktisch stil

+ coollemaster m660 siltent pro + radeon hd6870

sata mode op ahci gezet. De cdrom wordt herkend. Processor, videokaart werkt geheugen wordt herkend ....

In elkaar gezet en de bios herkend elke hardware maar wat ik ook probeer ... installatie vanaf usb, externe usb dvd brander of vanaf de interne dvd speler, ik krijg alleen maar een blinkende cursor links bovenaan. Ik weet echt niet meer wat ik verkeerd doe. Ik heb win7 + ubuntu geprobeert vanaf alle media maar met telkens hetzelfde resultaat.

Iemand een idee waar ik moet zoeken ?

Thx Floortje

[ Voor 12% gewijzigd door floorcula op 16-03-2012 15:41 ]

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:16

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Heb je de legale versie van Windows 7? Zo ja, dan lijkt het me dat je mogelijk iets verkeerd hebt ingesteld in de bios of dat er iets mis is met je ssd, maar dat betwijfel ik.

Indien het antwoord nee is, dan moet ik je teleurstellen maar dan lijkt het me liggen aan de manier van branden, formatteren, de windows files zelf of iets dergelijks.

Grillmeister

• floorcula
Ik heb ubuntu gebrand op een mac en op een pc en geprobeerd te booten vanaf usb. Windows is idd niet legaal maar ga ik er ook niet op zetten, was alleen ff om te testen

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar heb je de boot volgorde wel juist ingesteld? Klinkt alsof je PC van een lege harddisk wil starten.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• floorcula
yup, cdrom 1

• floorcula
Lol, gevonden. Als je boot met een mac toetsenbord crashed het :-)

--edit-- niet dus. Toetsenbord er uit dan boot ubuntu wel ietsje verder maar na het eerste scherm weer niets. Windows boot helemaal niet.

[ Voor 51% gewijzigd door floorcula op 16-03-2012 15:42 ]

• floorcula
Toch niet, een simpel toetsenbord verhelpt het probleem niet. Op 1 of andere manier werd er in uefi cdrom mode geboot. Dan krijg je wel een installatie scherm maar verder niets ..... iemand nog een idee ??

Mod-edit: als je nieuwe informatie wilt toevoegen gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop bij je bericht.

[ Voor 109% gewijzigd door Bolletje op 16-03-2012 21:49 ]

Pagina: 1