Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Wat nu? :P

In mijn examentijd ging ik een vrij emotioneel zware tijd door, en heb ik me niet volledig kunnen focussen op mijn HAVO-examens. Uiteindelijk de herkansingen doorgekomen met drie vijven, tja, helaas. Ik had ook een erg late examenperiode, en kreeg de uitslag pas tegen oktober. Hoewel de uitkomst dus nog niet bekend was, kon ik wel met een HBO-studie beginnen. Anderhalve maand in de studie had ik het nog prima naar m'n zin, leerde ondanks m'n situatie snel, maar helaas, HAVO-diploma niet behaald.

Toen kon ik kiezen om een jaar full-time HAVO overnieuw te doen, maar hiervoor miste ik echt de motivatie, zeker om slechts één vak, geschiedenis notabene, te moeten halen. Het feit dat het HBO mij zoveel beter beviel zal ook niet meegeholpen hebben :P.

Ik ben toen in oktober nog met een MBO opleiding begonnen om deze versneld, in twee jaar, te doorlopen en zo door te stromen. Echter, was het niveau voor mij veel te laag en had ik uiteindelijk helemaal geen motivatie om dit door te zetten. Ben hier uiteindelijk mee gestopt, wat ik nu zwaar betreur.

En nu, als 19-jarige werk ik als telefoonverkoper om rond te komen.. Helaas nemen de huur en vaste lasten al het inkomen in dus part-time de HAVO afronden zit er met dit financiele plaatje niet in.

Op het moment is het dus wachten tot ik 21 ben, wanneer ik mijn toelatingsexamen kan doen om zonder HAVO alsnog op het HBO toegelaten te worden. Dat duurt alleen nog 1,5 jaar.

Mijn vraag dus.. Over iets meer dan een maand mag ik mezelf 20 noemen (the horror :( ), en zou het me geweldig lijken om alsnog aankomende september te kunnn beginnen. Is er iemand bekend of dit mogelijk is, of is het echt nog een jaar uitzitten? En in het laatste geval, wat dan te doen? Werk vinden als ICT'er heb ik al opgegeven als ongediplomeerde van deze leeftijd, maar ik probeer wel ervaring op te doen met opensourceprojecten en zelfstudie, maar het lijkt me allesbehalve ideaal.

Heldere inzichten of ideeën, ik verwelkom ze. :P

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36
Ik zou de situatie voorleggen aan de decaan van een HBO instelling :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
TLRnZ schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:15:
Ik zou de situatie voorleggen aan de decaan van een HBO instelling :)
Ja, uiteraard :) , maar in de tussentijd zal ik me sowieso bezig moeten houden.. mensen veel te dure telefoons aansmeren is vast een goede training in commercieel inzicht, maar niet ideaal. :P Vandaar dit topic, wat zou ik zelf verder nog kunnen doen en of iemand in een soortgelijke situatie heeft gezeten. :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan naar het volwassenonderwijs gaan en daar je geschiedenis certificaat halen. Ik doe het zelfde, afgelopen jaar gezakt door verschillende redenen en volg nu in de avond 1 vak en doe dan straks eindexamen. Voor mij de beste oplossing omdat ik ook geen motivatie heb om alle middelbare schoolvakken nog een jaar te doen.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bij mij zit er 1 in de klas die ook gezakt is voor het havo examen.

Die is wel toegelaten tot het HBO op voorwaarde dat ze voor het halen van haar propedeuse ook een havo heeft.

Zij doet nu wiskunde en scheikunde op de vavo in de avonduren en bevalt haar goed.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

brilsmurfffje schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:22:
je kan naar het volwassenonderwijs gaan en daar je geschiedenis certificaat halen. Ik doe het zelfde, afgelopen jaar gezakt door verschillende redenen en volg nu in de avond 1 vak en doe dan straks eindexamen. Voor mij de beste oplossing omdat ik ook geen motivatie heb om alle middelbare schoolvakken nog een jaar te doen.
^^^Met stom. Da's echt de makkelijkste manier. Groot voordeel: sinds jij op de HAVO zat zijn de eisen aan de vakkenpaketten gewijzigd, dus met een beetje mazzel kun je nu kiezen. Wie weet kun je wel examen doen in HAVO informatica inmiddels :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:27:
[...]

^^^Met stom. Da's echt de makkelijkste manier. Groot voordeel: sinds jij op de HAVO zat zijn de eisen aan de vakkenpaketten gewijzigd, dus met een beetje mazzel kun je nu kiezen. Wie weet kun je wel examen doen in HAVO informatica inmiddels :P
Uiteraard, en als ik het toen had kunnen bekostigen had ik dit ook zeker gedaan. Nu zou het met wat passen en meten alsnog wel kunnen financieel gezien, alleen zou ik hier verder geen tijdswinst mee boeken t.o.v. als ik simpelweg zou wachten tot mijn 21e. In beide gevallen zou ik dan in 2013 kunnen starten, met als verschil dat ik het HAVO-papiertje zou hebben mocht het HBO om welke reden dan ook niet lukken. Mijn keuze zou dan toch wachten worden wegens het financiele aspect. Het scenario van Fable is dan ideaal aangezien ik a) dit jaar nog kan starten, b) beide kan bekostigen middels de stufi en daarmee c) de HAVO afgerond hebben als ik met het HBO zou falen.

Dat gezegd had ik er nooit eerder van vernomen en lijkt het me een uitzonderingsgeval, en is het natuurlijk een kleine kans dat die voor mij gemaakt zou worden, het lijkt me ook afhankelijk van de instelling.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je oude middelbare school betaalt de vavo voor je, moet je een uitbestedingsovereenkomst sluiten met je oude school
Pagina: 1