Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 22:03
Beste tweakers,

Ik heb best 'n groot dillemma, wil namelijk 'n iphone 4s kopen, maar ik weet niet 't wel nodig is ofja...

't zit zo.. ik heb zelf nu ongeveer 2e half jaar de Htc Desire ( Android 2.3 ) , maar ik wil iets nieuws, wil iets wat ik nog niet geprobeert heb.

Windows mobile phone, dat gaat 't zowieso niet worden, puur omdat de UI interface mij niet aanspreekt.
Ik ben zelf zeer getrouwde android gebruiker, weet veel vanaf van roote, andere rom erop knikkeren ect ect.
in dat opzicht kun je wel zeggen dat ik best HI - spec nerdy ben.

IOS Iphone, spreekt mij erg aan, vanwege de design.
Maar wat ik bang voor ben is de os. oftewel, de jailbreak, zal de jailbreak altijd wel aanwezig zijn ja of nee?

En is 't wel waard om de iphone 4s te halen of beter wachten op iphone 5?

Hoor 't graag van jullie,

Mvg A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hangt er vanaf of je het waard vindt om een half jaar te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Beatboxx schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:11:
Hangt er vanaf of je het waard vindt om een half jaar te wachten.
Nee denk 't niet, maar is de moeite waard om te overwegen naar ios?,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
http://tweakers.net/koopwijzer/mobiel-os/

Probeer er eens een uit in de Mac house, iStore of Apple Store. Of het het waard is moet je zelf bepalen. De desire vind ik zelf nog steeds een van de betere telefoons. Maar ik zou ook een Apple kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je het leuk vindt om allerlei verschillende ROMs te testen enzo, heb je weinig aan een iPhone, zelfs met een jailbreak. Een iPhone zal altijd een officiële iOS ROM bevatten en een jailbreak is eigenlijk alleen om wat kleine dingetjes naar je hand te kunnen zetten (en software zonder AppStore te kunnen installeren).

Zelf heb ik de overstap van een HTC Desire naar een iPhone 4s wel gemaakt, omdat ik toch merkte dat ik mijn telefoon vooral wilde gebruiken waarvoor deze is bedoeld, en het testen van ROMs steeds minder werd bij mij. De iPhone bevalt me erg goed, ik heb hem niet eens ge-jailbreaked en maak gebruik van de mogelijkheden die Apple biedt. Dit is voor mij op het moment ruim voldoende. Af en toe hobby ik nog wel eens met mijn oude HTC Desire, maar daar blijft het dan ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
naarden 4ever schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:26:
http://tweakers.net/koopwijzer/mobiel-os/

Probeer er eens een uit in de Mac house, iStore of Apple Store. Of het het waard is moet je zelf bepalen. De desire vind ik zelf nog steeds een van de betere telefoons. Maar ik zou ook een Apple kopen.
Beste Naarden,

Ja dat mogelijkheid heb ik al getest, en naar gekeken, 't spreekt mij heel erg aan,
idd, vind de desire heel erg fijne toestel, maar kom op... 't is nu wel tijd voor 'n nieuwe toestel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
LeLo schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:34:
Als je het leuk vindt om allerlei verschillende ROMs te testen enzo, heb je weinig aan een iPhone, zelfs met een jailbreak. Een iPhone zal altijd een officiële iOS ROM bevatten en een jailbreak is eigenlijk alleen om wat kleine dingetjes naar je hand te kunnen zetten (en software zonder AppStore te kunnen installeren).

Zelf heb ik de overstap van een HTC Desire naar een iPhone 4s wel gemaakt, omdat ik toch merkte dat ik mijn telefoon vooral wilde gebruiken waarvoor deze is bedoeld, en het testen van ROMs steeds minder werd bij mij. De iPhone bevalt me erg goed, ik heb hem niet eens ge-jailbreaked en maak gebruik van de mogelijkheden die Apple biedt. Dit is voor mij op het moment ruim voldoende. Af en toe hobby ik nog wel eens met mijn oude HTC Desire, maar daar blijft het dan ook bij.
Betreft over de Rom's , heb je idd gelijk.
Zoals je zelf beschrijft.. dat roms gebeuren, is alleen maar voor de '' tweak '' niet voor specifieke doeleinden.

Maar ik bedoel juist de overstap vanuit ANDROID naar IOS ( gesloten systeem )

Hoe ben je daarmee omgegaan?
Wat ging er moeilijk ?

Wat betreft over de Batt. probleem, hoe ga je daarmee om?

Hoor 't graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Batterij probleem is onzin. Ik gebruik m'n 4S de hele dag en ik haal (net) een dag. Iemand met een Desire HD bij mij op school gebruikt z'n telefoon ongeveer even veel als ik en die is leeg als ik nog op de helft zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:18
waarom ik juist van IOS naar android ben gegaan is het zelf kunnen aanpassen en veranderen van je phone.
Door middel van apps en scripts etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

In de praktijk mis ik nooit het open zijn van Android. Ik gebruik m'n telefoon voor safari, om boeken te lezen, te whatsappen en bellen/sms/mail. En daar is de iPhone echt goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Probook8979 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:41:
[...]

Maar ik bedoel juist de overstap vanuit ANDROID naar IOS ( gesloten systeem )

Hoe ben je daarmee omgegaan?
Wat ging er moeilijk ?

Wat betreft over de Batt. probleem, hoe ga je daarmee om?

Hoor 't graag
De overstap was voor mij niet zo groot, omdat ik ook al een iPad en Mac OSX gebruik. Juist het gesloten iOS systeem spreekt mij aan, omdat zowel het iOS als alle applicaties betrouwbaar zijn. Op mijn HTC had ik ook geen vreemde of illegale applicaties, dus wat dat betreft heb ik geen last gehad van het gesloten systeem van Apple.

Wat wel even wennen was, was dat ik vind dat iOS minder duidelijk meldingen geeft, maar dat zijn allemaal kleine frustraties die je ook hebt als je naar een ander Android toestel zou overstappen zonder Sense.
Wat me bijvoorbeeld opviel, is dat er geen berichtenledje op de iPhone zit. Hier heb ik een paar dagen 'last' van gehad omdat ik iedere keer het scherm moest aanzetten om te checken of ik wat miste... Buiten dat soort dingetjes heb ik geen problemen gehad.

De batterij is bij mij altijd al goed geweest (beter dan mijn HTC Desire ooit is geweest), en met de nieuwe iOS 5.1 versie is het nog beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
LeLo schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:50:
[...]

De overstap was voor mij niet zo groot, omdat ik ook al een iPad en Mac OSX gebruik. Juist het gesloten iOS systeem spreekt mij aan, omdat zowel het iOS als alle applicaties betrouwbaar zijn. Op mijn HTC had ik ook geen vreemde of illegale applicaties, dus wat dat betreft heb ik geen last gehad van het gesloten systeem van Apple.

Wat wel even wennen was, was dat ik vind dat iOS minder duidelijk meldingen geeft, maar dat zijn allemaal kleine frustraties die je ook hebt als je naar een ander Android toestel zou overstappen zonder Sense.
Wat me bijvoorbeeld opviel, is dat er geen berichtenledje op de iPhone zit. Hier heb ik een paar dagen 'last' van gehad omdat ik iedere keer het scherm moest aanzetten om te checken of ik wat miste... Buiten dat soort dingetjes heb ik geen problemen gehad.

De batterij is bij mij altijd al goed geweest (beter dan mijn HTC Desire ooit is geweest), en met de nieuwe iOS 5.1 versie is het nog beter geworden.
Ja idd!, ik ben zo '' Verslaafd '' aan Sense, dat ik 't haast bijna niet meer zonder kan. ( weet niks beters )
Ik weet dat de schil van samsung '' Touchwize '' gewuun bagger is. tegenovergestelde van Sense.

Over dat ledlampje betreft is kwestie van wennen, zoals jij al beschreven had, zijn van die kleine dingen waar je aan mot wennen. Dat zal de overstap niet hinderen.

Kun je mij even uitleggen hoe 't precies zit met die batt. probleem? waarom hebben sommige users problemen met de batt. en sommige weer niet?

Is dat juist dat ze geen nieuwe '' gebruiker '' instellen maar 'n backup laden?

Weetje waar voor ik ook bang voor ben, stel ik koop een iphone ( los ) dat er mankementen zijn, los van 't batt. probleem, bijvb van 't scherm wat geler is, of juist van andere mankementen wat je dan niet weet.

Hoor 't graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Beatboxx schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:48:
In de praktijk mis ik nooit het open zijn van Android. Ik gebruik m'n telefoon voor safari, om boeken te lezen, te whatsappen en bellen/sms/mail. En daar is de iPhone echt goed in.
Dankjewel voor je reactie;),

en wat betreft over de flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Het wel of niet wachten is een persoonlijke keuze. Als je wilt wachten, dan moet je wachten. Als je hem nu wilt hebben, dan zou ik hem nu kopen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.