[W7] Bestanden terughalen na crash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben bezig met het schrijven van mijn thesis in LaTeX. Nu liep mijn computer net volledig vast waardoor ik genoodzaakt was om hem uit te zetten door de aan/uit knop lang in te drukken. Mijn thesis stond momenteel open in TeXnicCenter, en toen ik mijn computer weer aanzette moest ik concluderen dat één hoofdstuk (.tex file) corrupt is geraakt waardoor de complete inhoud van het bestand is verdwenen. Er staan alleen nog heel veel spaties en rare tekens in het bestand.

Handmatige backups maak ik wel, maar je zult natuurlijk net zien dat ik dat 2 dagen niet gedaan heb 8)7 Iemand enig idee of ik het bestand nog terug kan krijgen? Voor zo ver ik kan zien heeft TeXnicCenter geen automatische backup functionaliteit, en vanuit Windows stond er ook geen backup aan.

Ik voel me behoorlijk verneukt in ieder geval :/

[ Voor 6% gewijzigd door monnick op 16-03-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:01
Probeer

-GetDataBack
- Recuva

Met die eerste heb ik goede ervaringen. Slaat het programma zelf geen backups op? Bijvoorbeeld in de vorm van een .bak oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk ook even of er .bak files of bestanden met ~ zijn aangemaakt in dezelfde directory waar jij het bestand normaal opslaat. Vaak zijn dat backup bestanden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nee, er zijn helaas geen .bak bestanden :(

Ik heb nt GetDataBack geprobeerd en ik zie dat het bestand introduction.tex (dat ik kwijt ben) alleen maar nullen bevat. Maar het bestand is dus nog wel aanwezig. Werken dit soort programmaatjes ook voor corrupt geraakte bestanden of is het alleen van toepassing als het bestand "echt" verwijderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

monnick schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:24:
Nee, er zijn helaas geen .bak bestanden :(

Ik heb nt GetDataBack geprobeerd en ik zie dat het bestand introduction.tex (dat ik kwijt ben) alleen maar nullen bevat. Maar het bestand is dus nog wel aanwezig. Werken dit soort programmaatjes ook voor corrupt geraakte bestanden of is het alleen van toepassing als het bestand "echt" verwijderd is?
Ik weet het eigenlijk niet. Maar je kan natuurlijk een tijdelijk document aanmaken, vervolgens overschrijven en proberen terug te halen via GetDataBack.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)