1x Router(met wifi) + 2x Accespoints

Pagina: 1
Acties:

• Mketelaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-07-2024
Probleem:

De logitech squeezebox verliest de verbinding met het wireless netwerk (accespoint1) De Squeezebox staat binnen een straal van 3 meter van Accespoint1

Als ik de Squeezebox uit zet en weer aan dan komt er geen connectie. Als ik eerst Accespoint uitzet en vervolgens de squeezebox dan doet die het weer een tijdje. Maar verliest na een poosje weer de verbinding.

Het zelfde geldt voor accespoint2 die in verbinding staat met een squeezebox boom.

Instellingen:

- Alle accesppoint zenden op andere kanalen uit hier ga ik nog wat mee testen.
- De router met wifi heeft DHCP aan staan.
- Accespoint 1&2 krijgen IP van router
- SSID zij hetzelfde van de router en accespoints evenals het wachtwoord.
- Alle apparatuur is van linksys.

Ik heb ergens gelezen dat ik de accespoint een fysiek adres moet geven en dan de DHCP in de Router een bereik geven die niet overlapt met deze waarden b.v.

Router: 192.168.1.1 & DHCP 192.168.1.5 t/m 192.168.1.20
AP1:192.168.1.2
AP2:192.168.1.3

Klopt dit wie kan mij helpen?

Verwijderd

Jouw punt:

- Accespoint 1&2 krijgen IP van router

is niet correct. Je AP's moeten een VAST IP adres hebben. Zoals je dat al vermeldt hebt, .2 en .3. Dat moet dan in de AP geprogrammeerd worden. Ook als je 192.168.1.2 in tikt in je browser moet je op de AP uitkomen.

Welk software draait er? DD-WRT?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:41
Het IP van een accesspoint dient enkel en alleen maar voor het beheren van het apparaat zelf. Als je eenmaal een SSID en beveiliging in hebt gesteld kun je de hele ip-range van je netwerk omgooien en nooit meer inloggen op de webinterface van je AP, je WiFi-netwerk blijft het gewoon doen.

SSID is hetzelfde, je wilt dus kunnen roamen tussen de AP's. Hebben ze ook alle drie een ander kanaal?

Welk IP-adres heeft de Squeezebox, krijgt deze het adres via DHCP of is dat fixed? Heeft een ander apparaat in je netwerk toevallig ook dat IP?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Mketelaar
Bedankt voor je reactie!

De spullen staan niet bij mij maar bij een kennis waar ik volgende week heen moet om alles na te kijken. Kan dus niet zeggen welke software er op draait.

Denk dat als ik de twee AP een vast IP geef het probleem voorbij is!

• Mketelaar
Paul schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:32:
Het IP van een accesspoint dient enkel en alleen maar voor het beheren van het apparaat zelf. Als je eenmaal een SSID en beveiliging in hebt gesteld kun je de hele ip-range van je netwerk omgooien en nooit meer inloggen op de webinterface van je AP, je WiFi-netwerk blijft het gewoon doen.
OK duidelijk!

SSID is hetzelfde, je wilt dus kunnen roamen tussen de AP's. Hebben ze ook alle drie een ander kanaal?
Ja zitten allemaal op een ander kanaal.

Welk IP-adres heeft de Squeezebox, krijgt deze het adres via DHCP of is dat fixed? Heeft een ander apparaat in je netwerk toevallig ook dat IP?
Squeezebox krijgt IP van router, ander apparaat in het netwerk krijgt niet zelfde IP wordt allemaal door de DHCP van de router geregeld.

Verwijderd

Zet ze op kanaal 1, 6 en 12. Zelfde SSID, zelfde wachtwoord en type codering (bv. WPA2-AES).

Geef de AP's ieder een eigen IP (zoals al boven staat), zet DHCP uit op de AP's (NIET op de router) en klaar is klara.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:23:
Zet ze op kanaal 1, 6 en 12. Zelfde SSID, zelfde wachtwoord en type codering (bv. WPA2-AES).

Geef de AP's ieder een eigen IP (zoals al boven staat), zet DHCP uit op de AP's (NIET op de router) en klaar is klara.
Klopt inderdaad, let er wel op dat het signaal van de ap's zich een beetje overbrugt dit omdat je dan minder problemen hebt met het overschakelen tussen de acces points.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Mketelaar
Bedankt Allemaal alles bij de klant ingesteld en nu hopen dat de squeezeboxen van logitech hun verbinding met de accespoint behouden.

Verwijderd

je kan de sqeeuzeboxen ook een eigen ip geven,dan ben je van het probleem af dat ie z'n ip kwijt raakt.Ik had hetzelfde probleem met de van mij.
Pagina: 1