Toon posts:

Long Range WiFi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zou graag een wifi netwerk delen met iemand in de buurt. Diegene woont grofweg 500 meter van mij af, vrijwel geen obstructies tussen ons. Op een schuur o.i.d na.

Zouden wij een degelijke verbinding kunnen krijgen onderling met behulp van zoiets? En is het uberhaupt legaal... ?
http://www.focalprice.com..._YAGI_Antenna_Silver.html
Zoals jullie waarschijnlijk al zien, het moet zo cheap mogelijk. Dus geen straalverbindingen of glasvezel door de buurt trekken als het even kan :P

Zo niet, zijn er nog andere opties? Liever geen VPN over internet, i.v.m beperkte upload via een ISP.

tldr: Wat is de afstand en signaalsterkte die ik kan verwachten met zoiets?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 09:34 ]

Verwijderd

1. Waarom moet jij een WiFi delen met hem?
2. Kan jij je eigen ADSL / kabel / glas etc... niet nemen?
3. Wat verwacht je van zo'n link? Qua performance
4. En ja... een glasvezel graven in je buurt is wel leuk als oefening voor de hond, of een konijn, maar niet echt praktisch nee...

Verwijderd

Topicstarter
1. Algemene dingen, bestanden delen, dhcp server delen, etc.
2. Dat heb ik ook, dit is meer als hobby/test projectje
3. Geen idee, dat is mijn vraag ook :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://helix.remco.tk/
For distances ranging from 100 m - 2.5 km with line of sight, 12 turns (N = 12) are sufficient.
Zoek ook eens op pringle antennnes, daar vind je ok wel metingen bij.

[google=wifi pringle]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
500 meter moet voor relatief weinig geld te overbruggen zijn met WiFi. Ik zou eens zoeken naar specs en kosten van richtantennes (ik weet bijvoorbeeld dat de Draytek ANT2510 hiervoor gebruikt kan worden, alleen niet welke afstand te halen is). Richten van de antenne's is even moeilijk maar moet ook wel lukken. Als er een schuur in de weg staat zoals je aangeeft, wordt het wel een ander verhaal. Met richtantennes moet je wel line-of-sight hebben... Het eenvoudigste is het te controleren door op de plek waar je de antenne wilt ophangen te controleren of je het bevestigingspunt aan de andere kant kunt zien. Als dat zo is, werkt een richtantenne.

Dit is gewoon legaal, als je je houdt aan de maximale WiFi signaalsterkte (WiFi routers kunnen meestal niet boven deze grens uitzenden).

[ Voor 9% gewijzigd door LeLo op 16-03-2012 10:25 ]

• LeLo
  • Niet online
leuk_he schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:21:
http://helix.remco.tk/

[...]

Zoek ook eens op pringle antennnes, daar vind je ok wel metingen bij.

[google=wifi pringle]
:-) Dat is natuurlijk helemaal stoer om te doen!

(sorry voor de twee posts na elkaar...)

[ Voor 6% gewijzigd door LeLo op 16-03-2012 10:25 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[b][message=37864697,noline]

Dit is gewoon legaal, als je je houdt aan de maximale WiFi signaalsterkte (WiFi routers kunnen meestal niet boven deze grens uitzenden).
Helaas niet. Het zendvermogen van 100mA is alleen toegestaan met een standaard omni antenne. met een directionele antenne ga je over die grens heen.

Niks mee aan de hand, als je die antenne niet onder je bed plaatst. maar je uitspraak klopt niet.

Wikipedia: Wi-Fi

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden, ik ga er zeker even naar kijken :)

• LeLo
  • Niet online
leuk_he schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:40:
[...]

Helaas niet. Het zendvermogen van 100mA is alleen toegestaan met een standaard omni antenne. met een directionele antenne ga je over die grens heen.

Niks mee aan de hand, als je die antenne niet onder je bed plaatst. maar je uitspraak klopt niet.

Wikipedia: Wi-Fi
De Draytek antenne die ik eerder voorstelde, is geen echte richtantenne, en zou dan ook onder de 20 dB vermogen moeten uitkomen. Als ik op de Wikipedia pagina kijk, zijn alle antennes die niet volledig omnidirectioneel zijn, niet toegestaan. Is het dan zo dat zo'n Draytek antenne die het signaal maar één kant op stuurt (geen echte straal) ook niet mag, of mag het dan niet als je met alle demping van kabels en zo boven de 20 dB uitkomt?

In principe heb je dus voor elke niet standaard omni antenne een zendvergunning nodig, als ik het goed begrijp... Dus: negeer mijn opmerking over dat het legaal is! :+
Pagina: 1