werkt de VGA Kaart GeForce 9800GT met HP ProLiant ML110 G6 ?

Pagina: 1
Acties:

• hanshjc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-03-2012
Hi guys,

Klein Compatibiliteits-vraagje als volgt;
Werkt deze VGA Kaart met dit Server systeem ? >>>

Point of View - GeForce 9800GT GUP Core
[ link: http://www.pointofview-on...duct_detail&product_id=11 ]

HP ProLiant ML110 G6
[ link: http://h18000.www1.hp.com...na/13477_na.HTML#Overview ]

Ik heb de Kaart erin geplaatst (PCIe) Fan werkt, en maak gebruik van zo'n adapter plug (VGA(f) - DVI-I(M) voor naar de Monitor

Resultaat: Ventilator werkt van de VGA Kaart, maar geen beeld... 8)7

(Ik heb helaas geen 2e PC om de kaart op uit te broberen, en ook geen 2e PCIe kaart, vandaar mijn vraag hier.)
Mocht je 't zo 1-2-3 weten, dan hoor ik 't graag.

Alvast bedankt,
Groeten,
Hans

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02 21:52

Nemesizz

Untouchable

Wat ik zo in de specs zie heeft de Proliant slechts een 300W voeding. Het zou misschien kunnen werken, maar vind het wel erg krap met zo'n 9800GT erbij.

Helaas zet HP er niet bij wat de amperes zijn op de verschillende lijnen (misschien dat je dat zelf kan zien op de sticker op de voeding), maar kans is groot dat er te weinig power naar de 12V lijnen gaat.

Ook moet er een 6 pin pci-e powerconnector naar de kaart gaan, die willen soms ontbreken op dusdanig lage wattage voedingen.

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Als de voeding zoals hier boven al vermeld is sterk genoeg is.

Let dan ook op welk expansie slot je gebruikt. Alleen slot 4 kan pci-e 16 leveren.
Voor de rest zal je ook ff in de bios moeten kijken of je default video device kan veranderen

• hanshjc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-03-2012
Thanks voor jullie inzicht, ik heb gelijk een beter beeld gekregen nu. Super !

Ehmm, klopt,
- De power connector zit er bij zowel de Voeding als VGA Kaart niet bij, dus dat moet ik dus nog even voor elkaar breien.
- De Bios had ik al ingesteld op AUTO DETECT, dus dat gedeelte zit wel goed.

Op zich is het 'n 'kaal systeempje', dus ik denk (voorzichtig) dat qua Voeding naar VGA Kaart ' ie dat wel aan zou moeten kunnen. (keep fingers crossed; Erg belast wordt het hele systeem niet, dus geen Games of Videos of wat-ook. Voeding blijft gewoon koud nu, dus ik monitor de hitte gedurende een paar dagen dan wel na aansluiting voor alle zekerheid).

Hemmmm >
Ik heb inmiddels de kabel gevonden om VGA Kaart en voeding met elkaar te verbinden. Is deze geworden, (van de 4pin Molex heb ik er nog 2 vrij dus ik sluit ze alletwee dan aan naar de PCIe kaart):
Voedingskabel 2 x 4pin molex -> PCI-Express 6 pins
link: http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1818

(Kleinspul.nl had de juiste met goede uitleg & mooie foto erbij, plus een marktconforme prijs en lage verzendkosten.)
Morgen ontvang ik dat kabeltje vast wel, denk ik zo.
Komt dus vast helemaal goed zo, Thanks nog voor jullie superhulp !