Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell studio 15 ACCU 30 UUR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Wie weet hoe dit kan?

Ik heb een Dell studio 15 1,5 jaar geleden gekocht. De accu ging net na aanschaf ongeveer 3 uur mee.
Het laatste half jaar had ik last dat mijn accu steeds minder werd. De laatste maand was dit nog maar een half uur.

Vandaag had ik mijn laptop mee naar school genomen, maar hij was helemaal leeg, dus heb ik hem met de oplader eraan opgestart. Toen ik na school thuis aan kwam was de accu nog steeds leeg, dus niet opgeladen. Ik dacht dus dat mijn accu nu helemaal kapot was. Dus weer aan de oplader gelegd en weer zag ik dat hij niet of bijna niet ging opladen. Op het begin was hij 1% en een uurtje later 4%.
Even later heb ik hem weer gebruikt, toen zag ik dat hij na een uurtje wel helemaal was opgeladen. Maar nu ik 's avonds thuis kom en mijn laptop op start zie ik opeens dat ik maar liefst 30 UUR met mijn accu kan doen. Ik zit nu al een uur te werken en hij is nog steeds 97%.

Hoe kan dit?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

een overlijdende accu/selchte windows battery stats.
Ik heb dat nu ook, hij is vol maar volgens Windows op 42%. Gewoon 1x helemaal opladen tot lichtje uitgaat en dan helemaal leeg laten lopen. Dan is ie weer goed.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind hem nu wel goed, hij doet het 30 uur!!

Dat kan normaal toch niet, toen hij nieuw was deed hij het 3 uur

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Dat is waarschijnlijk een kapotte sensor in de batterij. zul je zien dat hij na een uurtje/anderhalf toch uitvalt ;) het beste is zoals f.west zegt ff calibreren door hem volledig op te laten en dan leeg te laten lopen.

[ Voor 30% gewijzigd door dragon4ce op 16-03-2012 01:05 ]

Omdat het kan.

Verwijderd

Hij doet het 30 uur, of windows geeft aan dat hij 30 uur meegaat?

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/estimation.png
They could say "the connection is probably lost," but it's more fun to do naive time-averaging to give you hope that if you wait around for 1,163 hours, it will finally finish.

• Jo3y
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 00:49:
Beste,

Wie weet hoe dit kan?

Ik heb een Dell studio 15 1,5 jaar geleden gekocht. De accu ging net na aanschaf ongeveer 3 uur mee.
Het laatste half jaar had ik last dat mijn accu steeds minder werd. De laatste maand was dit nog maar een half uur.

Vandaag had ik mijn laptop mee naar school genomen, maar hij was helemaal leeg, dus heb ik hem met de oplader eraan opgestart. Toen ik na school thuis aan kwam was de accu nog steeds leeg, dus niet opgeladen. Ik dacht dus dat mijn accu nu helemaal kapot was. Dus weer aan de oplader gelegd en weer zag ik dat hij niet of bijna niet ging opladen. Op het begin was hij 1% en een uurtje later 4%.
Even later heb ik hem weer gebruikt, toen zag ik dat hij na een uurtje wel helemaal was opgeladen. Maar nu ik 's avonds thuis kom en mijn laptop op start zie ik opeens dat ik maar liefst 30 UUR met mijn accu kan doen. Ik zit nu al een uur te werken en hij is nog steeds 97%.

Hoe kan dit?
Welke dell studio heb je ?
Want mijn accu gaat idd ook erg snel naar de maan...

001100100010101101011101001

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 01:00:
Ik vind hem nu wel goed, hij doet het 30 uur!!
Dat kan niet, dus het is niet goed.

Aan de andere kant, dat hij het nu een uur deed terwijl hij het maar een half uur deed kan ook niet. Dus wellicht was je accu niet zo slecht als je dacht en was de kalibratie gewoon een beetje weg, waardoor windows je laptop steeds te vroeg leeg verklaarde en uit zette.

Sterker nog, je laptop kan met een half volle batterij bij het opstarten klagen dat de accu leeg is omdat hij dat nou eenmaal denkt.

Om te bepalen of een accu leeg is kijkt de laptop naar het voltage. Hij weet wat er uit een volle accu komt, hij weet wat er uit een lege accu komt en hij weet hoe het verband daartussen loopt.

Gebruik deze situatie dus even om te meten hoe je accu er echt aan toe is. Doet hij het een uur, doet hij het anderhalf uur, doet hij het twee uur. Kijk vervolgens als hij leeg eens in je bios of je je batterij kan laten calibreren.

En als hij echt kapot is, chinese batterijen heb je al voor 2 tientjes, en ze doen het over het algemeen net zo goed als de originele

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 16-03-2012 08:38 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Jo3y schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:23:
[...]

Welke dell studio heb je ?
Want mijn accu gaat idd ook erg snel naar de maan...
Ehh ja, pech. Ik heb gisteren nog meer dan 1.5uur gewerkt met een extern scherm aangesloten, helderheid hoog. En ik kon nog wel even door.
Mijn broer heeft dezelfde laptop, zijn accu is volgens hem officieel naar de maan, terwijl mijn exemplaar een jaar ouder is.

• Jo3y
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:01:
[...]

Ehh ja, pech. Ik heb gisteren nog meer dan 1.5uur gewerkt met een extern scherm aangesloten, helderheid hoog. En ik kon nog wel even door.
Mijn broer heeft dezelfde laptop, zijn accu is volgens hem officieel naar de maan, terwijl mijn exemplaar een jaar ouder is.
Ik vraag het aan hem omdat ik wil pijlen of het een probleem is met een soort type van dell studio -.-" ! Want een kennis heeft dezelfde laptop met hetzelfde probleem ;)

001100100010101101011101001

• h2bzeit
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09-2021

h2bzeit

np: Ke$ha - Tick Tock

Mijn nu bijna 3 jaar oude Dell Studio 15 doet het nog 3 uur op de accu bij surf & chat gebruik en dat vind ik persoonlijk al extreem. 30 uur? No way.

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

Verwijderd

Heb daar al eens een stuk over geschreven, in het kort:

In effect, these third party programs and Windows Battery Miser are gathering their data from the ACPI and displaying that result, but these are the wrong values.
This also shows that the BIOS calibration tool is also using the same ACPI source for the test, and thus the calibration tool did not do anything for me to alleviate the issue.
If the ACPI is wrong, calibration won't do a thing.

Zeg maar softwarematige schattingen die vaak niet realistisch zijn.
De laptop zal eerder uitgaan doordat de softwarematige settings die resultaten overneemt.
In je power settings aangeven dat je computer niet uit moet gaan geeft je dan ook de juiste meting.

1) Right click on your desktop
2) Click on Properties
3) Click on Screen Saver, then click on Power
4) Click on Alarms, and in the Critical Battery Alarm section
5) Click Alarm Action and uncheck "When the alarm goes off, the computer will:"
6) Click OK twice
7) Charge the battery to full
8) Unplug the AC adapter and run test

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3537

http://forum.notebookrevi...-wear-34.html#post1802064
Pagina: 1