Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. P
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-12-2021
Beste mensen,

ik zit met een probleem dat ik maar niet opgelost krijg. Ik hoop dat er op dit forum experts zijn die mij verder kunnen helpen.
Ik heb een HP Veer (Europese/QWERTZ editie) met WebOS 2.1.1. Als Tweaker kon ik het natuurlijk niet laten om Preware te installeren, om zo het apparaat/de software naar wens te tweaken.

Dit ging prima, tot begin februari. Daar heb ik vermoedelijk een aanpassing doorgevoerd via een installatie van een patch, welke niet helemaal goed is gegaan. Ik bemerkte dit echter pas dagen later en kan niet goed herleiden welke patch de oorzaak is geweest.
Het probleem is dat het apparaat nu vrijwel dagelijks vastloopt. Eerst reageert het erg traag, dan stopt het ermee en moet ik resetten. Het lijkt of het werkgeheugen vol is.
Als ik vervolgens opnieuw opstart staat de datum weer op een moment begin februari. Ook alle berichten, applicaties, patches en instellingen staan exact zoals op dat moment het geval was. Er lijkt een soort snapshot te zijn teruggezet.

Wanneer ik probeer patches te deïnstalleren, moet ik webOS opnieuw starten. De wijzigingen worden echter niet doorgevoerd. Het lijkt alsof er geen wijzigingen naar het opslaggeheugen worden weggeschreven. Telkens beland ik weer in de stand zoals begin februari.

Ik heb geprobeerd om met WebOS Doctor de firmware te flashen. Ik heb de officiële download van HP/Palm geprobeerd, maar ook de download zoals vermeld bij WebOS Internals.
Beiden lopen echter maar tot 54%. Volgens deze Wiki houdt het in dat het mislukt rond de partitionering van de filesystemen.

Ik heb ook gepoogd om de Amerikaanse firmware (van AT&T) te installeren. Dat hielp niet.
De WebOS Doctor heb ik gedraaid onder OS X 10.7, Windows Vista, Windows XP en zelfs een verse installatie van Windows XP met Java op een virtuele omgeving (virtual Box). Het proces houdt echter op na 54%.

Wie heeft er aanwijzingen hoe ik dit kan verhelpen?
Bij voorbaat is mijn dank groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 06:23

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Je zou kunnen proberen om m'n onofficiële 2.2.3/2.2.4 release te installeren. Deze doet ook herpartitie :)

Neem maar via ICQ/MSN/Skype contact met me op en ik loods je er wel even doorheen :)

webOS all the way!