Review m.i. onjuist laag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41
Betreft: productreview: Addonics SATA II PCI Express controller review door DannyJ85

Ik kan zowel in de FAQ als in het Pricewatch forum deel hier niks over vinden dus ben benieuwd hoe hier mee wordt omgegaan?

Zojuist zie ik een review voorbij komen van een Addonics SATA II PCI Express card. Op zich niks mis mee, maar het desbetreffende product wordt nogal de grond in geboort met dergelijke lage sterren, terwijl het naar mijn mening puur de gebruiker is die 0,0 vooronderzoek heeft gedaan voor het product aan te schaffen.
http://www.addonics.com/products/ad2sa3gpx1.php
"-Completely with drivers for Windows 2000 , XP, and 2003 Server, Vista"
Ok er staat niet het woord compatible maar "complete with drivers for....". Kortom, de drivers voor Windows 7 worden niet meegeleverd en je kan er dan ook van uit gaan dat hier problemen mee gaan komen.

Het product wordt nu als enorm "slecht" beoordeeld terwijl dit naar mijn mening onterecht is. Hoe wordt hier door het Pricewatch team mee omgegaan? Ik heb al een reactie geplaatst onder de review met bovenstaande mededeling, maar toch vraag ik me af of hier nog tegen wordt "opgetreden" of dat dit wordt gezien als "goed recht van de reviewer"?

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Geen pricewatch-team-lid, maar even mijn persoonlijke mening :)

Het lijkt me een moeilijk geval, standaard zou ik er niet vanuit gaan dat geen meegeleverde drivers voor win7 gelijk staat aan problemen. Anders kan je elke windows versie wel een compleet nieuwe pc aanschaffen...

Wat dat betreft vind ik de punten ook wel logisch, als je het puur en enkel vanuit een win7-64-bits gebruiker bekijkt die een raid-kaart zoekt, die moet dit ding gewoon absoluut niet hebben (als ik de review moet geloven).
Dat zegt echt niets over of een linux gebruiker er niets mee zou kunnen, of een win2000 gebruiker.

Oftewel vanuit het perspectief van de gebruiker klopt de beoordeling en is het imho ook een goede waarschuwing voor andere soort-gelijke gebruikers. Het is enkel niet een eindcijfer.

Wellicht dat de devvers in de toekomst een vakje erbij kunnen maken waarmee je aan kan geven met welk os je ervaring met de hardware hebt, zodat gebruikers reviews kunnen filteren op hun OS (waardoor deze kaart bijv 0 sterren scoort op win7, maar 5 sterren op win2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Ik begrijp je punt volledig en in dat opzicht ben ik het ook volledig met je eens. Aan de andere kant, filter ik vaak de pricewatch op beoordeling en filter dan vaak op "voldoende" of "goed" waardoor deze kaart bij voorbaat al buiten m'n filter zal vallen. Dit terwijl het niet per se een slechte kaart hoeft te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als bij alle reviews, kan je ook nooit alleen maar naar de score kijken - en eigenlijk ook nooit baserern op slechts één maning. De gebruiker beschrijft hier een ervaring, zet goed uiteen wat er naar zijn smaak mis is, en beoordeelt daarop. Los daarvan, als ik vandaag een winkel binnenloop voor een RAID-kaartje, dan vind ik eerlijk gezegd dat je er vanuit mag gaan dat dat werkt met Win7. Het is inmiddels 2,5 jaar op de markt.

Iedere review is naar oordeel van de gebruiker. Wij kunnen niet gaan afdwingen dat een score hoger moet zijn 'omdat wij de kaart beter vinden'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Duidelijk :) Daarnaast heeft de gebruiker zelf nog gereageerd op m'n reactie bij de review en aangegeven dat er wel degelijk Windows 7 drivers beschikbaar zijn voor deze kaart.

Terechte beoordeling dus :)

Oftewel, hier kan een dik hangslot op :)