Een poosje terug ging mijn Nvidia grafische kaart kapot en heb ik deze vervangen door een HD6850 en de daarbij horende drivers geïnstalleerd. Sinds die tijd merkte ik zo nu en dan periodes van lag in windows. Deze lag deed zich voor bij het afspelen van grafisch intensieve filmpje, zowel in VLC als YouTube en was voornamelijk merkbaar bij het verslepen en minimalisren van vensters, het verplaatsen van objecten in de taakbalk; alle handelingen die een minimum aan grafische capaciteit vragen. Het frappante van het geheel was dat het in vrijwel alle spellen, behalve Minecraft en Terraria, geen problemen gaf.
Na een tijdje vond ik de oplossing, de Windows Prestatie Index updaten! Spijtig genoeg hielp dit maar enkele uren en nu voer ik het updaten van deze index meerdere malen per dag uit. Het is mijns inziens een probleem veroorzaakt door de nieuwe drivers, maar herinstalleren werkt niet. Ik heb best wat afgezocht naar een mogelijke oplossing of überhaupt mensen met eenzelfde probleem maar het is me vooralsnog niet gelukt.
Een bijkomend probleem is het volgende: bij het deïnstalleren van mijn ATI drivers wordt mijn scherm onleesbaar door grafische bugs, alle kleuren raken fubar, dit vermoeilijkt het herinstalleren vrij hevig, dit gebeurt niet in veilige modus. Toch heb ik meerdere malen mijn drivers veranderd, zo heb ik een zo volledig mogelijke schone installatie geprobeerd, heb ik veroudere drivers geprobeerd etc.
Mijn specificaties:
Windows 7 x64
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.55GHz oc'd van ~3.0GHz
4096MB RAM (lichtelijk oc'd)
AMD Radeon HD 6850
Catalyst 12.2
Wat ik heb geprobeerd:
-Allereerst de oc's terugdraaien
-Nieuwe drivers installeren
-Terug naar verscheidene oudere drivers
Na een tijdje vond ik de oplossing, de Windows Prestatie Index updaten! Spijtig genoeg hielp dit maar enkele uren en nu voer ik het updaten van deze index meerdere malen per dag uit. Het is mijns inziens een probleem veroorzaakt door de nieuwe drivers, maar herinstalleren werkt niet. Ik heb best wat afgezocht naar een mogelijke oplossing of überhaupt mensen met eenzelfde probleem maar het is me vooralsnog niet gelukt.
Een bijkomend probleem is het volgende: bij het deïnstalleren van mijn ATI drivers wordt mijn scherm onleesbaar door grafische bugs, alle kleuren raken fubar, dit vermoeilijkt het herinstalleren vrij hevig, dit gebeurt niet in veilige modus. Toch heb ik meerdere malen mijn drivers veranderd, zo heb ik een zo volledig mogelijke schone installatie geprobeerd, heb ik veroudere drivers geprobeerd etc.
Mijn specificaties:
Windows 7 x64
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.55GHz oc'd van ~3.0GHz
4096MB RAM (lichtelijk oc'd)
AMD Radeon HD 6850
Catalyst 12.2
Wat ik heb geprobeerd:
-Allereerst de oc's terugdraaien
-Nieuwe drivers installeren
-Terug naar verscheidene oudere drivers