Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:29
Hallo Tweakers,

Mijn Lumia 800 verzend sinds enige tijd ongevraagd sms berichten. Ik ben hier achter gekomen doordat ik mijn nummer heb geregistreerd bij het smsdienstenfilter.
Dit filter zorgt ervoor dat je nooit ongevraagd aan bepaalde sms diensten vast zit, vaak een nummer met vier cijfers voor de duidelijkheid.
Indien je je nummer hiervoor blokkeert is het niet mogelijk om eenmalig of een abonnement op een smsdienst te nemen.

Je krijgt dan de volgende sms terug van 1008:
Je kunt geen gebruik maken van de dienst omdat je nummer hiervoor is geblokkeerd.
Maak de blokkade ongedaan op www.smsdienstenfilter.nl
Ik krijg deze sms de laatste weken echter zonder een sms bericht te hebben gestuurd naar een sms dienst.
Kennelijk staat er een applicatie op mijn telefoon die zonder mijn toestemming sms berichten stuurt.
Ik ben dan ook blij dat ik mijn nummer hiervoor heb geblokkeerd aangezien ik ook niet weet waar mijn telefoon naar toe smst en hoeveel zulke grapjes kosten.

Toestel al eerder gereset, maar probleem is teruggekomen. Google haalt helaas weinig uit.

Iemand tips?

Web Enrichment

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:42

florholvoet

aka F0x.be

kan ook een probleem zijn aan de kant van www.smsdienstenfilter.nl he?

Staan er effectief verzonden sms'en op je afrekening?
Of kan je dit verifiëren bij je provider?

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

• Wietsee.
Ik heb zojuist het probleem gevonden, storingsservice bij hetweeractueel.nl aanstaan, nummer: 1008. Direct afgemeld, smsje kon ik dus door de dienst niet ontvangen, werd gelukkig ook niet in rekening gebracht op mijn telefoonfactuur :).

Web Enrichment

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:27
Sowieso kunnen Windows Phone applicaties geen SMSjes versturen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-10 09:16
Ramon schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:29:
Sowieso kunnen Windows Phone applicaties geen SMSjes versturen.
Correct.

Ze kunnen enkel de SMS app openen en een nummer en bericht voor je invullen, maar het versturen móét handmatig.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Hahaha, het klinkt sowieso allemaal als een bijzonder leuke oplichtingspraktijk. Op die site van de TS is ook geen enkele info te vinden over het "bedrijf" zoals kvk oid, of wie er uberhaupt achter zitten.

Dat je regelmatig het berichtje: "Je kunt geen gebruik maken van de dienst omdat je nummer hiervoor is geblokkeerd. Maak de blokkade ongedaan op www.smsdienstenfilter.nl", ontvang klinkt als een leuke scam waardoor jij nu denkt dat er apps zijn die smsjes versturen. Hierdoor meld jij dit op bijvoorbeeld Tweakers en denken nu anderen ook "o nee, dalijk gebeurt dat bij mij ook, snel aanmelden!", en zo groeit hun database totdat ze genoeg gegevens hebben en deze kunnen verkopen ;)

Als je gewoon oplet wat je met je telefoon doet, heb je dit soort duistere sites nooit nodig.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:22
WingsOfFury schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:29:
[...]
Als je gewoon oplet wat je met je telefoon doet, heb je dit soort duistere sites nooit nodig.
Dan stel ik voor dat je even op deze site kijkt: http://www.smsgedragscode.nl/uitspraken
Kortom het is een stichting die in het leven is geroepen door de telecombranche en die 'duistere' site is een initiatief van deze stichting. Nog steeds twijfelachtig maar iig niet duister meer :)
Zie bijv:
Tele2: http://www.tele2.nl/mobiel/sms-gedragscode.html
Hi.nl: http://www.hi.nl/Service-...sdiensten-Premium-sms.htm (onderaan)
Vodafone: http://over.vodafone.nl/d...ransparantie/gedragscodes
etc...

[ Voor 47% gewijzigd door Caelorum op 18-03-2012 20:47 ]

• Wietsee.
WingsOfFury schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:29:
Hahaha, het klinkt sowieso allemaal als een bijzonder leuke oplichtingspraktijk. Op die site van de TS is ook geen enkele info te vinden over het "bedrijf" zoals kvk oid, of wie er uberhaupt achter zitten.

Dat je regelmatig het berichtje: "Je kunt geen gebruik maken van de dienst omdat je nummer hiervoor is geblokkeerd. Maak de blokkade ongedaan op www.smsdienstenfilter.nl", ontvang klinkt als een leuke scam waardoor jij nu denkt dat er apps zijn die smsjes versturen. Hierdoor meld jij dit op bijvoorbeeld Tweakers en denken nu anderen ook "o nee, dalijk gebeurt dat bij mij ook, snel aanmelden!", en zo groeit hun database totdat ze genoeg gegevens hebben en deze kunnen verkopen ;)

Nee, is geen scam o.i.d. het nummer (1008) was niet van smsdienstenfilter zelf, maar van de storingsdienst waarbij ik me een jaar geleden had aangemeld op hetweeractueel.nl voor mijn weerstation.

Ik kreeg door smsdienstenfilter via het nummer waar ik een abonnement op had (1008) als response de volgende melding "Je kunt geen gebruik maken van de dienst omdat je nummer hiervoor is geblokkeerd. Maak de blokkade ongedaan op www.smsdienstenfilter.nl".

Volledig safe dus, doordat de laatste keren m'n pc verbindingsproblemen had kreeg ik dit smsje steeds (zowel sms service als smsdienstenfilter werken dus correct), ik was vergeten dat ik een abonnement op deze sms service had.
Dankzij smsdienstenfilter geen kosten, en werd het toch duidelijk dat mijn PC een storing had (alhoewel ik eerst het verband niet zag tussen de smsjes en PC storing), win - win situatie dus.

Inmiddels netjes afgemeld.

Aanvullende informatie storingsservice (voor duidelijkheid)
Aanmelden voor HWA SMS storingsmelding
Om je aan te melden voor de SMS storingsmelding SMS "GO WEER ALMELO STORING AAN" naar 1008

Als er een 1 uur lang geen nieuwe data wordt aangeleverd, dan krijg je automatische een SMS. Per storing krijg je maximaal 1 SMS. Als het aanleveren van de data weer hervat wordt en er treed opnieuw een storing op, dan wordt dit gedetecteerd als een nieuwe storing. Je krijgt dan opnieuw eenmalig een SMS van deze nieuwe storing.

Je kunt ook de interval wat langer zetten, bijvoorbeeld na 4 uur. SMS dan "GO WEER ALMELO STORING 4 AAN" naar 1008
(de 4 in bovenstaande code is het aantal uur waarna een SMS verstuurd wordt na een onderbreking van aanleveren van weerdata).

Om je weer af te melden voor deze service SMS "GO WEER ALMELO STORING UIT" naar 1008

Bij het aan- en afmelden krijg je per SMS een bevesting waarvoor je aan- of afgemeld bent.
De kosten van de storingsmelding SMSjes zijn slechts 0,25 p.o.b.

[ Voor 22% gewijzigd door Wietsee. op 18-03-2012 21:33 . Reden: Aanvullende informatie ]

Web Enrichment

Pagina: 1