Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kom er niet goed uit mbt de reactiesnelheden van monitors.

ik heb deze monitors als vergelijking:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/344/286152;234050

De rechter heb ik nu voor me staan. (De Iiyama) De Dell ben ik van plan om te kopen als vervangen.

Het probleem van mijn monitor is dat hij langzaam aan gaat. het duurt 30sec voordat ik beeld heb en daarna blijft er 10 sec HDMI in het midden van het beeld staan.
Zeer frustrerend als je monitor pas aangaat als je je wachtwoord al getypt hebt en je pc al klaar is. Ik zie het opstarten van mijn pc nooit...
Ook zet ik altijd de monitor uit als ik weg ga, zeer vervelend als ik hem niet uit tik en ik bedenk me nog iets.

Ik vraag me alleen af, is de Dell echt beter?

Hij is groter, hogere resolutie, LED, IPS paneel en in hoogste verstelbaar.

Nu heb ik gelezen dat IPS beter is, behalve met gamen.
Ook de reacties snelheid is aanzienlijk hoger, 8mb tov 2ms wat ik nu heb.

Ik speel geen shooters, maar wel race spellen en MMORPS spellen.
Is het dan een verstandige keuze om hem te vervangen of kan ik beter de huidige houden?

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 17:41
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:03:
Hallo,

Ik kom er niet goed uit mbt de reactiesnelheden van monitors.

ik heb deze monitors als vergelijking:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/344/286152;234050

De rechter heb ik nu voor me staan. (De Iiyama) De Dell ben ik van plan om te kopen als vervangen.

Het probleem van mijn monitor is dat hij langzaam aan gaat. het duurt 30sec voordat ik beeld heb en daarna blijft er 10 sec HDMI in het midden van het beeld staan.
Zeer frustrerend als je monitor pas aangaat als je je wachtwoord al getypt hebt en je pc al klaar is. Ik zie het opstarten van mijn pc nooit...
Ook zet ik altijd de monitor uit als ik weg ga, zeer vervelend als ik hem niet uit tik en ik bedenk me nog iets.

Ik vraag me alleen af, is de Dell echt beter?

Hij is groter, hogere resolutie, LED, IPS paneel en in hoogste verstelbaar.

Nu heb ik gelezen dat IPS beter is, behalve met gamen.
Ook de reacties snelheid is aanzienlijk hoger, 8mb tov 2ms wat ik nu heb.

Ik speel geen shooters, maar wel race spellen en MMORPS spellen.
Is het dan een verstandige keuze om hem te vervangen of kan ik beter de huidige houden?
Als je het geld er voor over hebt zou ik zeker upgraden, de Dell is in bijna alle opzichten een stuk beter en zal ook voor gamen nog snel zat zijn.

Dat je huidige scherm er zo lang over doet om op te starten is trouwens wel erg vreemd, was dat altijd al zo?
Zelfs mijn TV start sneller op. :P

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als het scannen een issue is zou ik kijken bij de default instellingen, zet 'm standaard op HDMI, zodat 'm niet moet scannen. En 2: probeer DVI, is meestal sneller.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:23:
Als het scannen een issue is zou ik kijken bij de default instellingen, zet 'm standaard op HDMI, zodat 'm niet moet scannen. En 2: probeer DVI, is meestal sneller.
nu duurt het 25 sec...

dit was al vanaf het begin.
Onze tv start nog langzamer op, dar duurt zeker 1 a 2 minuten.

Verder vind ik het ook vervelend dat de monitor zo laag staat en niet te verstellen is.
Ik denk dat ik het toch gewoon doe, dan merk ik het wel.

de oude verkoop ik nog niet, dan kan ik nog wisselen

Wel lullig, is ie bij misco tot morgen 10 uur in de aanbieding doet hun site het niet :( 8)7

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 17:41
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:26:
[...]

nu duurt het 25 sec...

dit was al vanaf het begin.
Onze tv start nog langzamer op, dar duurt zeker 1 a 2 minuten.

Verder vind ik het ook vervelend dat de monitor zo laag staan en niet te verstellen is.
Ik denk dat ik het toch gewoon doe, dan merk ik het wel.

de oude verkoop ik nog niet, dan kan ik nog wisselen

Wel lullig, is ie bij misco tot morgen 10 uur in de aanbieding doet hun site het niet :( 8)7
Mocht je niet tevreden zijn met de Dell heb je altijd nog de optie om hem weer terug te sturen, de winkel moet dit dan gewoon weer terug aan nemen zolang de verpakking er nog goed uit ziet. :)

Dus eigenlijk heb je niets te verliezen, ik denk dat je wel tevreden zal zijn met de Dell, de beeldkwaliteit van een IPS scherm is meestal toch wel een stuk beter dan een TN scherm. :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Ik heb er hier ook last van inderdaad, tegen de tijd dat ik beeld heb zit ik al in windows en het scannen van input zit in de weg bij het browsen.

Waarom zet je de monitor helemaal uit?
Volgens de buren verbruikt je monitor maar 0,8 watt in standby, dit kost je op jaarbasis hooguit 2 euro.
Mijn monitor is een stuk sneller uit standby dan helemaal aan.
(pc overigens ook, dus ik win er eigenlijk niks mee, het scannen naar input blijft. goede tip overigens om de input vast te zetten, zelf nooit aan gedacht |:( )

Desalniettemin ga je er wel een stap op vooruit naar de Dell.

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-01 08:06
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:26:
[...]
[/quote]

Deels offtopic:
Ik ben ook op zoek naar een nieuw scherm, en wilde waarschijnlijk deze Dell Ultrasharp U2412M gaan halen.
Waar staat dat de aanbieding bij Misco tot morgen 10uur (ochtend of avond btw?) geldig is.

edit: nvm, 48uurs actie van de site

Ontopic:
Mocht budget nog een rolletje spelen dan kun je ook nog kiezen voor deze pricewatch: Iiyama ProLite XB2374HDS-B1. Ook IPS, fullHD (geen 1200), draaibaar etc. Komt bij een test als iets minder dan de Dell eruit maar is daardoor ook goedkoper.

[ Voor 30% gewijzigd door PieterAelse op 15-03-2012 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:52:
Ik heb er hier ook last van inderdaad, tegen de tijd dat ik beeld heb zit ik al in windows en het scannen van input zit in de weg bij het browsen.

Waarom zet je de monitor helemaal uit?
Volgens de buren verbruikt je monitor maar 0,8 watt in standby, dit kost je op jaarbasis hooguit 2 euro.
Mijn monitor is een stuk sneller uit standby dan helemaal aan.
(pc overigens ook, dus ik win er eigenlijk niks mee, het scannen naar input blijft. goede tip overigens om de input vast te zetten, zelf nooit aan gedacht |:( )

Desalniettemin ga je er wel een stap op vooruit naar de Dell.
ik moet hem uitzetten. De monitor staat op het bureau naast mijn bed en het oranje lampje is erg fel 's nachts.
Ik heb ook al het ledje op mijn moedebord moeten afplakken omdat deze zo erg fel was.
daarom zet ik hem uit. en tussendoor is gewoon een gewoonte, vind niet dat een monitor aan hoeft te staan als ik weet dat ik minimaal 30 minuten weg ben.

Maar ik ben heel blij dat ik niet de enige ben!
ik dacht altijd dat ik de enige was die zich eraan stoorde.

De website is online, snel bestellen voordat de tijd om is :o

edit
de order is geplaatst.
Samen met een 32GB USB 3.0 stick, een usb 3.0 storge bay en een 5.25" naar 3.5" adapter om die in te bouwen.

bedankt voor de hulp en tips!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 09:04 ]

Pagina: 1