Ik ben sinds 2 maanden de zeer tevreden gebruiker van deze 3D mediaspeler.
Alhoewel ik in eerste instantie een beetje argwaan had bedacht ik mij later dat heel veel electronica uit China komt; waarom zou deze speler dan tegenvallen?
plaatjes/video's van de BlueTimes BT3550B
http://3dhdplayer.jouwweb.nl/
Deze BlueTimes staat momenteel op plaats 7 van www.IBOUM.com
(de Xtreamer Prodigy op plaats 82 en de Iconbit xds1003 op plaats 102)
Komende van een A.C.Ryan type 1 (traag en weinig support m.b.t. nieuwe firmware) en een WD speler (te weinig bestandsformaten) was ik i.v.m. mijn aankoop van een 3D televisie op zoek naar een speler die:
Breed inzetbaar is (ondersteunde bestandsformaten),
2D EN 3D,
Goede specificaties heeft,
Betrouwbaar is,
Snel is,
Een nederlands menu heeft,
Degelijk in elkaar gezet is.
EN prijsgunstig.
Mijn vergelijking was de Xtreamer prodigy waar ik al smoel op had toen de fabrikant hem in 2011 aankondigde. De hardware van de Xtreamer trok mij erg aan maar de beslotenheid van de community, het lezen dat er censuur wordt toegepast en het maar uitstellen van de releasedatum deed mij besluiten om verder rond te kijken. En Voila daar was ineens deze wolf in schaapskleren.
De specs, zelfs het ddr3 geheugen, zijn 1:1 met de Xtreamer; why pay more ;-)
Het enige verschil dat ik ben tegen gekomen is dat de xtreamer standaard met DVB-T komt en de Bluetimes dit als optie heeft.
De enige minpuntjes die ik ben tegengekomen zijn:
#Dat er bepaalde nederlandse teksten in het menu niet goed vertaald zijn. Dit is echter minimaal en absoluut niet storend. V.w.b. deze vertaling; de fabrikant schijnt hiermee bezig te zijn om e.e.a. juist te vertalen.
#De afstandsbediening doet wat hij moet doen maar hij is wel wat spartaans.
#Geen ondersteuning door de Harmony remote’s
#mindere looks dan de prodigy
Oftewel mee te leven ;-)
Voor de rest alleen maar lof!
In de verpakking zitten:
1.de speler zelf
2.de Wifi Antenne (zit er niet standaard bij maar heb ik erbij gekocht)
3.de afstandsbediening (zonder 2 batterijen)
4.componentkabel
5.usb 3.0 kabel
6.2 hd schroefjes (harde schijf zit er niet bij!)
7. het netsnoer+adapter
Wat opvalt als je de speler uit de doos haalt is dat hij heel degelijk lijkt. Alsof er zware en kwalitatief hoogwaardige componenten zijn gebruikt.
De voorkant is van kunststof en de rest van de behuizing is gemaakt van geborsteld aluminium.
Het instellen van deze machine is heel eenvoudig en had ik in een poep en een zucht gedaan.
Wat opvalt is zijn enorme snelheid tijdens de bediening en het opstarten van een film.
Ik kom natuurlijk van de al eerder genoemde en zeer trage playon maar toch.
Maar nu het belangrijkste; het afspelen van films………..
WOW wat een verademing!!!!!! Op mijn panasonic plasma spatte alles van het beeld;
eerst 2D, daarna 3D SBS en 3D Bluray. Zelfs deepcolor zit er op. Ik dacht dit kan niet kloppen; zo'n fijn apparaat voor een fractie van de prijs van de Prodigy.DAT KAN NIET! Maar het kan wel; nu na 2 maanden gebruik ben ik nog geen bestanden tegengekomen die deze machine niet slikt.
Al met al is dit een fantastische aankoop die ik gedaan heb en dat wil ik graag met jullie delen!
Producteigenschappen:
Model name 3550B
System CPU RTD1186
Frequency 750MHZ
RAM 512MB DDR3
Flash 4G Byte NAND FLASH
OS Linux & Android2.2
File System
Type Read Write
NTFS YES YES
FAT32 YES YES
EXT3 YES YES
HFS YES YES
UDF 2.5 YES NO
ISO 9660 YES NO
Interface
USB host 2 * USB HOST
USB device 1 * USB 3.0 device upto 5Gbps
SD Card 1 * SD slot
RJ45 1 * Gigabit Lan
AV 1 * AV out
Ypbpr 1 * Ypbpr out
HDMI 1 * HDMI 1.4 out
Coaxial 1 * Coaxial (Digital 5.1)
Optical 1 * Optical (Digital 5.1)
Voltage Input: 100-240V Output: 12V/3A
Dimension
Products Size 18.8(L)*15.8(W)x 5.8(H) cm
De specificaties (wat speelt hij eigenlijk niet met zijn realtek 1186 chipset)
UI Stylish 3D-Veiw UI design
Video Formats MKV,TS,M2TS,TP,WMV,IFO, ISO, VOB, DAT, AVI, MPG,MP4,MOV, RM, RMVB, FLV etc
Video Formats (Codecs) MPEG-1 / MPEG-2 / MPEG-4 SP /ASP /AVC (H.264) / XviD / DivX / WMV9 (VC-1) / RealVideo 8/9/10 (up to 720P)
Video Extensions (Containers) AVI / BDMV Light / BD-ISO Light / MKV / TS / TP / TRP / M2TS / MPG / MP4 / MOV / M4V / VOB / ISO / IFO / DAT / WMV / ASF / RM / RMVB / FLV
Others DVD ISO (original menus)
Blu-Ray ISO (Simple BD-Lite )
3D Videos TS/(*.ts/*.m2ts), Any(Essentially 2D decode + 3D display), 3DBlueray、3DAVCHD
Audio Format MP3, WMA, WAV, OGG, AAC, LPCM, FLAC, AC3,APE CUE
Audio Format (Codecs) Mp3 / Mp2 / OGG Vorbis / APE - APE Cue /PCM / LPCM / AAC / RA
Photos JPG/JPEG/BMP/GIF/TIFF
Subtitle sub、smi、ssa、srt、idx + sub
Online Apps Youtube , Youtube XL, Picasa, Flickr ,Yahoo Finance,Weather, Shoutcast, Video& Audio Podcast, HTML5
Browse Google chrome
Network Application NAS ,FTP,BT,UPNP
Android One touch Switch to Android 2.2 System .
Adobe Flash Adobe Flash 10.1
WIFI Intergrated WIFI or WIFI dongle optional
DVB-T Dual Tuner DVB-T optional
Reset One key recover the firmware
Playlist Ext Name
M3U *.m3u/ *.m3u8 (*.alb)
PLS *.pls
Alhoewel ik in eerste instantie een beetje argwaan had bedacht ik mij later dat heel veel electronica uit China komt; waarom zou deze speler dan tegenvallen?
plaatjes/video's van de BlueTimes BT3550B
http://3dhdplayer.jouwweb.nl/
Deze BlueTimes staat momenteel op plaats 7 van www.IBOUM.com
(de Xtreamer Prodigy op plaats 82 en de Iconbit xds1003 op plaats 102)
Komende van een A.C.Ryan type 1 (traag en weinig support m.b.t. nieuwe firmware) en een WD speler (te weinig bestandsformaten) was ik i.v.m. mijn aankoop van een 3D televisie op zoek naar een speler die:
Breed inzetbaar is (ondersteunde bestandsformaten),
2D EN 3D,
Goede specificaties heeft,
Betrouwbaar is,
Snel is,
Een nederlands menu heeft,
Degelijk in elkaar gezet is.
EN prijsgunstig.
Mijn vergelijking was de Xtreamer prodigy waar ik al smoel op had toen de fabrikant hem in 2011 aankondigde. De hardware van de Xtreamer trok mij erg aan maar de beslotenheid van de community, het lezen dat er censuur wordt toegepast en het maar uitstellen van de releasedatum deed mij besluiten om verder rond te kijken. En Voila daar was ineens deze wolf in schaapskleren.
De specs, zelfs het ddr3 geheugen, zijn 1:1 met de Xtreamer; why pay more ;-)
Het enige verschil dat ik ben tegen gekomen is dat de xtreamer standaard met DVB-T komt en de Bluetimes dit als optie heeft.
De enige minpuntjes die ik ben tegengekomen zijn:
#Dat er bepaalde nederlandse teksten in het menu niet goed vertaald zijn. Dit is echter minimaal en absoluut niet storend. V.w.b. deze vertaling; de fabrikant schijnt hiermee bezig te zijn om e.e.a. juist te vertalen.
#De afstandsbediening doet wat hij moet doen maar hij is wel wat spartaans.
#Geen ondersteuning door de Harmony remote’s
#mindere looks dan de prodigy
Oftewel mee te leven ;-)
Voor de rest alleen maar lof!
In de verpakking zitten:
1.de speler zelf
2.de Wifi Antenne (zit er niet standaard bij maar heb ik erbij gekocht)
3.de afstandsbediening (zonder 2 batterijen)
4.componentkabel
5.usb 3.0 kabel
6.2 hd schroefjes (harde schijf zit er niet bij!)
7. het netsnoer+adapter
Wat opvalt als je de speler uit de doos haalt is dat hij heel degelijk lijkt. Alsof er zware en kwalitatief hoogwaardige componenten zijn gebruikt.
De voorkant is van kunststof en de rest van de behuizing is gemaakt van geborsteld aluminium.
Het instellen van deze machine is heel eenvoudig en had ik in een poep en een zucht gedaan.
Wat opvalt is zijn enorme snelheid tijdens de bediening en het opstarten van een film.
Ik kom natuurlijk van de al eerder genoemde en zeer trage playon maar toch.
Maar nu het belangrijkste; het afspelen van films………..
WOW wat een verademing!!!!!! Op mijn panasonic plasma spatte alles van het beeld;
eerst 2D, daarna 3D SBS en 3D Bluray. Zelfs deepcolor zit er op. Ik dacht dit kan niet kloppen; zo'n fijn apparaat voor een fractie van de prijs van de Prodigy.DAT KAN NIET! Maar het kan wel; nu na 2 maanden gebruik ben ik nog geen bestanden tegengekomen die deze machine niet slikt.
Al met al is dit een fantastische aankoop die ik gedaan heb en dat wil ik graag met jullie delen!
Producteigenschappen:
Model name 3550B
System CPU RTD1186
Frequency 750MHZ
RAM 512MB DDR3
Flash 4G Byte NAND FLASH
OS Linux & Android2.2
File System
Type Read Write
NTFS YES YES
FAT32 YES YES
EXT3 YES YES
HFS YES YES
UDF 2.5 YES NO
ISO 9660 YES NO
Interface
USB host 2 * USB HOST
USB device 1 * USB 3.0 device upto 5Gbps
SD Card 1 * SD slot
RJ45 1 * Gigabit Lan
AV 1 * AV out
Ypbpr 1 * Ypbpr out
HDMI 1 * HDMI 1.4 out
Coaxial 1 * Coaxial (Digital 5.1)
Optical 1 * Optical (Digital 5.1)
Voltage Input: 100-240V Output: 12V/3A
Dimension
Products Size 18.8(L)*15.8(W)x 5.8(H) cm
De specificaties (wat speelt hij eigenlijk niet met zijn realtek 1186 chipset)
UI Stylish 3D-Veiw UI design
Video Formats MKV,TS,M2TS,TP,WMV,IFO, ISO, VOB, DAT, AVI, MPG,MP4,MOV, RM, RMVB, FLV etc
Video Formats (Codecs) MPEG-1 / MPEG-2 / MPEG-4 SP /ASP /AVC (H.264) / XviD / DivX / WMV9 (VC-1) / RealVideo 8/9/10 (up to 720P)
Video Extensions (Containers) AVI / BDMV Light / BD-ISO Light / MKV / TS / TP / TRP / M2TS / MPG / MP4 / MOV / M4V / VOB / ISO / IFO / DAT / WMV / ASF / RM / RMVB / FLV
Others DVD ISO (original menus)
Blu-Ray ISO (Simple BD-Lite )
3D Videos TS/(*.ts/*.m2ts), Any(Essentially 2D decode + 3D display), 3DBlueray、3DAVCHD
Audio Format MP3, WMA, WAV, OGG, AAC, LPCM, FLAC, AC3,APE CUE
Audio Format (Codecs) Mp3 / Mp2 / OGG Vorbis / APE - APE Cue /PCM / LPCM / AAC / RA
Photos JPG/JPEG/BMP/GIF/TIFF
Subtitle sub、smi、ssa、srt、idx + sub
Online Apps Youtube , Youtube XL, Picasa, Flickr ,Yahoo Finance,Weather, Shoutcast, Video& Audio Podcast, HTML5
Browse Google chrome
Network Application NAS ,FTP,BT,UPNP
Android One touch Switch to Android 2.2 System .
Adobe Flash Adobe Flash 10.1
WIFI Intergrated WIFI or WIFI dongle optional
DVB-T Dual Tuner DVB-T optional
Reset One key recover the firmware
Playlist Ext Name
M3U *.m3u/ *.m3u8 (*.alb)
PLS *.pls