Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:14
Ik wil graag van prepaid overstappen naar een abonnement omdat ik ook wil internetten in het buitenland tegen een voordelig tarief (internetbundel EU van 100MB).

Het probleem zit hem voornamelijk in het bellen en sms'en. KPN beweert dat alle het bellen en sms'en binnen de bundel valt (Bellen/gebeld worden en sms'en in het buitenland valt binnen de bundel voor het geldende roaming tarief). Ik heb al veel opzoekwerk gedaan hoe dit praktisch in zijn werk gaat, maar ik heb hier nog geen antwoord op gevonden.

Ik zou dus het volgende abonnement nemen:
275min/sms en 500 mb kostprijs is dus 42.50 euro/maand

De roaming tarieven zijn als volgt: bel (€ 0,42 /min) of sms (€ 0,13 /sms) vanuit buitenland.

Hoe wordt dit praktisch verrekend met het bedrag binnen bundel?

Verwijderd

Ik zou gaan voor vodafone. Met vodafone passport ben je meestal goedkoper uit.
En je aller laatste vraag, alles valt buiten de bundel in het buitenland. Dus het word gewoon op die €42,50 opgeteld wat je hebt gebeld en gesmst.
Met vodafone kan je ook nog is voor €5 extra per maand je internet bundel gewoon in het buitenland gebruiken zonder bij komende kosten.

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:14
Ben je zeker dat het bovenop de bundel wordt geteld? Zou dit heel vreemd vinden aangezien ze het toch promoten dat het binnen de bundel valt. Sowieso is de internetbundel van kpn goedkoper als vodafone. En aangezien ik vooral sms of whatsapp is dat voordeliger voor mij denk ik.

Heeft iemand ervaring met KPN betreffende bellen en sms in het buitenland?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Bij de nieuwere abonnementen van KPN valt bellen in het buitenland gewoon binnen de bundel, die bundel is dan natuurlijk wel eerder op, omdat de minuten in het buitenland duurder zijn.

• g3x
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-10 21:44

g3x

Voor alle duidelijkheid;
Buitenland gaat vanuit je bundel; alleen tegen een hoger tarief.

Als ik het goed begrijp zit je binnen de EU. dan zit je met de EU bundel in ieder geval goed.
Zet wel altijd KPN opreis (KPN buitenland voordeelbundel) aan. Deze optie is gratis.
Hiermee sms je goedkoper, echter wordt voor het bellen het starttarief hoger.
Korte gesprekken zijn verhoudingsgewijs dus duurder, maar je tarief per minuut wordt lager, waardoor lange gesprekken goedkoper uit komen.

Voor het buitenbundel verrekenen geldt het volgende;
je krijgt voor de 42.50 een x bedrag aan tegoed om te bellen.
Voor mij geldt het volgende;
Personal sim 275 tegoed per periode; € 42,47.
Hieruit wordt dus gerekend.

Vanuit mijn bundel kan ik dus 42.47 : 0.42 = 101 minuten bellen vanuit mijn bundel.

Let wel dat als je er vervolgens overheen gaat je buitenbundel tarief geldt!

Hoop dat je hier wat verder mee komt, en mocht je vragen hebben stuur even een DM :)

Cheers, g3x