Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Topicstarter
Ik heb pas geleden iOS geupdate naar 5.1, en kan nu niet meer gebruik maken van de hotspot via USB functie: in 5.0(.1?) herkende hij direct mijn telefoon (die kreeg dan een blauwe balk), maar nu niet meer. Het vreemde is dat ik nog wel gewoon via wifi kan tetheren. Het probleem is in elk geval niet met mijn abonnement, want ik heb een zakelijk vodafone abonnement en zoals gezegd kan het via wifi wel gewoon. Liever doe ik het via USB. Iemand enig idee waar dat aan ligt?

(er zijn meer mensen met dit probleem, zie bijvoorbeeld hier, met name de laatste post)

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Kite op 15-03-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Topicstarter
Via het apple forum tot een oplossing gekomen, vreemd is het wel.

als volgt:
  1. Verwijder AppleUSBEthernetHost.kext uit /System/Library/Extensions (heet /Systeem/Bibliotheek/Extensions in een Nederlandse Finder) (bij mij was die wel 189.645 bytes en universal, maar uit 2009).
  2. Herinstalleer iTunes. Ik had nog niet geupdate naar 10.6 en heb dat toen gedaan via het update menu, maar ook na een reboot van mijn macbook pakte hij de USB tethering nog niet. AppleUSBEthernetHost.kext was toen 189.518 bytes (23 jan 2012). Toen heb ik 10.6 handmatig van de apple website gedownload en geinstalleerd, AppleUSBEthernetHost.kext was toen 189.645 bytes (ook 23 jan 2012). Daarna deed hij het nog steeds niet, maar toen ik mijn telefoon had gereboot wel. Mogelijk deed hij het na de update dus ook al.
Ik snap niet waarom iTunes zich met tethering bemoeit, maar dat zal wel technische onwetendheid van mijn kant zijn...