Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Ik zoek een programma dat op een mooie overzichtelijke wijze al mijn video content kan categoriseren, organiseren. Gekochte films natuurlijk, maar voornamelijk zelf geschoten filmpjes, van zeer kort en geschoten met mijn telefoon tot lang en geschoten met mijn camcorder. En alles er tussenin.

Het klinkt gek, maar WMP is tot nu toe het programma dat het beste voldoet, maar kan mij niet voorstellen dat er geen betere, mooiere is.

Met welk programma werken jullie?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Ik gebruik hier Windows Media Center, deze werkt iets fijner in combinatie met een beamer vanwege de grote letters en knoppen.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Waanzinnig, precies zo'n beetje wat ik bedoel. En ik ben er nog maar net ff mee bezig, na de installatie. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Mmmm...Te vroeg gejuicht. Ondersteunt weer niet alle bestandsformaten (zoals iso)... Ander soortgelijk programma, die gewoon wel alles laat zien, en niet persé hoeft af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:44
Alphons schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:49:
Mmmm...Te vroeg gejuicht. Ondersteunt weer niet alle bestandsformaten (zoals iso)... Ander soortgelijk programma, die gewoon wel alles laat zien, en niet persé hoeft af te spelen?
Windows Media Center is sowieso ruk. Kijk even naar XBMC; ik kan niet meer zonder.

En anders kan je altijd nog kijken naar Plex en Media Portal.

[ Voor 8% gewijzigd door GerardHenninger op 16-03-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Geen van allen.

Voor de duidelijkheid, ik gebruik het programma niet om content op mijn tv te showen. Maar Puur en Alleen als een categoriseerfunctie. Beheer en categoriseer. Zoiets als J. River Media Center (is dat dezelfde als windows media center?) Of zoiets als media monkey, maar dan voor video.

Iemand een tip? Ik heb al tig programmaatjes gedownlaod, niets is precies goed. J River bijna, maar die accepteert weer veel bestanden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Alphons schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:26:
Geen van allen.

Voor de duidelijkheid, ik gebruik het programma niet om content op mijn tv te showen. Maar Puur en Alleen als een categoriseerfunctie. Beheer en categoriseer. Zoiets als J. River Media Center (is dat dezelfde als windows media center?) Of zoiets als media monkey, maar dan voor video.

Iemand een tip? Ik heb al tig programmaatjes gedownlaod, niets is precies goed. J River bijna, maar die accepteert weer veel bestanden niet.
Huh, maar dan snap ik niet zo goed dat je in eerste instantie "vrolijk" werd van Windows Media Center.

Kijk anders eens naar Lightroom 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
ik bedoelde j. river media center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Alphons schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:53:
Waanzinnig, precies zo'n beetje wat ik bedoel. En ik ben er nog maar net ff mee bezig, na de installatie. Dank!
Hier reageert je op "Windows Media Center" als tip van Daam... later geef je alleen aan dat WMC niet alle videoformaten ondersteunt. XBMC, Plex, MediaPortal en J. River Media Center (die noem je zelf) zijn allemaal dezelfde soort programma's......

Wat is nou precies de bedoeling? Je wilt dus alleen beheren? Afspelen (op een TV/Monitor) is dus niet belangrijk? Wat is het doel precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Precies. Beheren. niet afspelen op tv. Ik dacht dat Windows Media Center hetzelfde was als J. River. Blijkt niet zo te zijn. J. River voldoet aan mijn verwachting, maar kan niet alle videoformaten aan (categoriseert deze niet, zijn niet zichtbaar als videobestand in de bibliotheek).

Ik wil een programma, dat automatisch alle video-bestanden op mijn pc opmerkt en registreert. Dus: .mov - .mod. - .mpg - .iso - avi -wmv - 3gp etc etc etc etc..alles zien en opslaan (en niet persé kunnen afspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxdlv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 15:22
Ik gebruik zelf PMB, van sony. Werkt wel met de codecs die ik bebruik (m2ts). Kan alleen niet direct uit het programma naar de editor slepen. Niet perfects dus.
Pagina: 1