Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn opa heeft wireless internet thuis en wil thuis een Tablet om te surfen op zijn wifi.

Ik heb zelf geen tablet en weinig verstand ervan maar hij vroeg mij om er een uit te kiezen.

Eisen:
- Goede wifi
- Vloeiend en betrouwbaar ( als hij vast loopt of hakkelt weet een opa niet gauw wat te doen ).
- Verder gebruikt hij hem om foto's te bekijken en om te surfen.
- Ook het scherm moet duidelijk zijn

Prijs klasse is niet perse een issue echter hoeft het niet het duurste te zijn want jullie zien zelf wel dat hij er dus niet super veel mee doet zoals spelletjes etc.
Hij zal hem echter wel redelijk vaak s avonds gebruiken dus de kwaliteit moet wel degelijk zijn.

Nog adviesen/aanraders ?

Mvg

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het gewoon moet werken, is een iPad waarschijnlijk de beste keuze. Apple heeft mooie schermen, software werkt gewoon (en het gebrek aan tweakbaarheid is juist een voordeel in zo'n geval).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou een iPad aanraden vanwege de eenvoud en degelijkheid, maar iemand anders zal vast zijn/haar favoriete tablet aanraden en dat hoeft niet persé dezelfde te zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door spone op 15-03-2012 18:09 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:12
Zou ook een iPad aanraden. Werkt het niet of loopt het vast; druk op de homeknop en probeer het overnieuw. Wat Gambieter zegt is inderdaad ook waar. Er is niet veel te tweaken maar dat is in dit geval ook niet nodig.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

spone schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:08:
Ik zou een iPad aanraden vanwege de eenvoud en degelijkheid, maar iemand anders zal vast zijn/haar favoriete tablet aanraden en dat hoeft niet persé dezelfde te zijn :)
Mijn favoriete tablet is het juist niet, maar ik ben dan ook niet de toekomstige gebruiker ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Omdat ik geen iPad-ervaring heb maar wellicht wel nuttig kan zijn hier: houd rekening met de lettergrootte. Is dat op een iPad standaard voor alles groter in te stellen? Wellicht dat opa dat erg fijn vindt.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja, 't begint eentonig te worden, maar ook ik zou in dit geval de iPad kiezen, nu de nieuwe er is, wordt de iPad2 wat goedkoper.
Trouwens, ook niet onbelangrijk: hoe oud is je opa? Anders zitten we hier mogelijk allemaal aan iemand van 80 te denken terwijl hij misschien net 60 is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik zelf zat ook aan de Ipad2 te denken die nu wat in prijs gedaald is rond de 350 eu is een goede prijs

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik zou ook Ipad zeggen, ook al ben ik verre van een Apple fanboy. Het is gewoon een duidelijk en eenvoudig apparaat wat doet wat tie moet doen.

Apple ipad 2 met wifi voldoet prima.

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 09:03

Scrummie

Think different

Je kan ook een iPad 1 halen 2e hands, doet z'n werk ook goed voor je opa.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Voor iemand die weinig computer/tablet/smartphone-ervaring heeft en weinig behoefte heeft aan tweaken zou ik ook de ipad (1, 2 of de nieuwe) aanraden. Zelf zou ik knettergek worden vanwege de slechte tweakbaarheid, maar qua betrouwbaarheid, soepelheid en het kleine risico op onherstelbare dingen mee kunnen doen, is een ipad gewoon een erg goede keuze.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:50

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

*weg* dit is de HK niet

[ Voor 94% gewijzigd door pven op 16-03-2012 12:58 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Ik heb zelf ee Ipad en een 2 tal android apparaten. Ik kan je opa toch echt ee Ipad (1) aanraden. Is gewoon het makkelijkste. Geef mij maar android.

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:51
Ben het inderdaad met de rest eens. Mijn opa en oma hebben ook een iPad (2).
Zelf zou ik er niet voor gaan, maar voor hun is het makkelijker, omdat er een stuk minder instellingen en tweaks zijn.
Hij is gewoon het makkelijkste "out of the box" the gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris_tiaan op 18-03-2012 12:19 ]

Pagina: 1