Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:05
Beste mensen,

Ik heb al een langere tijd een vervelend probleem met mijn HTC sensation. Eens in de zoveel tijd loopt mijn batterij als een raket leeg, waarbij mijn CPU enorm warm wordt. Dit probleem gebeurt eigenlijk altijd nadat de telefoon opgeladen is, binnen 5 uur is hij weer helemaal leeg en erg warm.

Het volgende plaatje geeft heel mooi weer wat er gebeurt:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/kf33gyaqx/4241.jpg
De eerste daling is het normale verloop. Dan laad ik hem een tijdje op en dan zakt het niveau zeer snel tot in het rood. Eigenlijk is er verder niks vreemds te zien, WiFi staat zelfs uit (niet dat dit uit maakt overigens). Dit klinkt als een app probleem / widget / software etc.

Echter vandaag gebeurde het weer, dus heb ik de telefoon uitgeschakeld toen deze nog voor 75% vol zat. Ik merkte echter dat de telefoon nog steeds warm bleef. Na enkele uren (>4 uur) mijn telefoon weer aangezet en tot mijn verbazing stond er een rood kruis door de accu en hij ging meteen weer uit. Dit heb ik eerder ook al meegemaakt maar dacht eerst dat het aan mij lag, niet dus. Opnieuw opgeladen -> probleem niet meer te zien.

Ik heb al diverse fora afgezocht naar dit probleem maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden wat er nou mis is. Is dit een ingebouwde feature van HTC om de accu te conditioneren ofzo? De telefoon is niet geroot, gewoon Vodafone branded (inclusief alle meuk die je er niet af kan krijgen helaas).

Ik heb ook nog system panel geïnstalleerd om te kijken welk proces er tijdens het probleem eventueel de processor belast, maar daar is niks vreemds te zien.

Wat wel werkt (soms) is opnieuw even aan de oplader voor een paar seconden of iets langer, en dan is het verloop weer normaal (dus tijdens de battery drain run modus zegmaar). Ook het verwijderen van de accu en opnieuw plaatsen wil het proces nog wel eens stoppen. Het uitschakelen van de telefoon dus gek genoeg niet!