Toon posts:

Welke optische kabel heb ik hiervoor nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een home cinema set gekocht en nu wil ik met een optische kabel van mijn mediaspeler naar de home cinema set een koppeling leggen zodat ik tv series / films vanaf de mediaspeler in 5.1 geluid kan horen.

Bij mijn andere home cinema set en mediaspeler heb ik dat voor elkaar, maar deze is wat ouder en ik begrijp de aansluiting niet helemaal. Volgens de verkoper (van marktplaats) is het een wat oudere optische ingang?

Het ziet er zo uit (zie rode kadertje):

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/4hfn77.jpg

In mijn mediaspeler (nieuwste model wd tv live streaming) moet in iedergeval een toslink aansluiting, dus deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.kabelhuis.nl/data/articles/images/big/b_113.jpg

Kan die ook op deze home cinema set of heb ik nog zo'n converter nodig?

Afbeeldingslocatie: http://www.kabelhuis.nl/data/articles/images/big/b_249.jpg

Ik ga deze home cinema set morgen ophalen, dus ik kan nu niet zien wat het precies is, maar deze foto's kloppen zegt de verkoper. Nu vermoed ik dat dat ding wat erop zit een beschermingsplasticje ofzo is, maar er zit een klein rondje in?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 16:53 ]

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 13:01

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

dat is inderdaad zon beschermingsdingetje. als je dat er af haalt zou je er een optische kabelaansluiting (2e plaatje) in kunnen stoppen. zo'n converter (3e plaatje) is niet nodig.

Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dat vermoeden had ik al. Ik ging twijfelen omdat de verkoper mij vertelde dat het een ouder type digitale aansluiting is, maar dat kon ik niet echt plaatsen. Ik dacht namelijk dat het oude type een soort rondje was als een koptelefoonaansluiting, althans dat het ik op mijn cd speler, maar die is best oud en deze set nog maar een paar jaar.

Dan kan ik zo even een kabeltje kopen alvast zodat ik het morgen gelijk kan aansluiten.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:02:
Ah, dat vermoeden had ik al. Ik ging twijfelen omdat de verkoper mij vertelde dat het een ouder type digitale aansluiting is...
Dat zou het effect en het idee van "een standaard" ook wel weg halen natuurlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Met 'ouder type' bedoelt hij waarschijnlijk dat tegenwoordig alles via de HDMI gaat. Deze is gewoon de normale toslink :)

• dafour
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-11-2025
Die onderaan is mini toslink oa voor creative en apple dachtek.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, daar staat S/PDIF dus voor. Heel interessant artikel op wikipedia.

Bedankt allemaal, heb inmiddels een kabel aangeschaft (na een worsteling door diverse winkels en verhalen over gouden kabels... ).
Pagina: 1