Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Frontpage onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:40
Beste Devs,

De laatste we(e)k(en) is het voor mij af en toe onmogelijk om de frontpage te bereiken, zo ook nu.
Zowel met de DNS-servers van Telfort als met die van Google laadt de frontpage simpelweg niet, Ik kan jullie wél pingen, en heb zowel Chrome als IE geprobeerd, maar het werkt gewoon niet.

Het is af en toe, ongeveer 50% van de keren dat ik naar tweakers wil, kan ik er niet komen vanaf hier. De andere 50% van de tijd werkt het wel. Het probleem doet zich alleen bij jullie website voor, andere websites laden razendsnel (ook met lege cache), terwijl jullie website op die momenten dus helemaal niet laadt.

Ik hoop dat ik niet de enige ben en we samen een diagnose kunnen stellen van het probleem :)

Torrentus

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:59

Wish

ingwell

Probeer je dit vanaf een bepaalde locatie (zeg: je werk of school)?
Gebeurt het met dezelfde clients ook op andere locaties?

Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het locatiegebonden is (bijvoorbeeld ingeperkt door een bedrijfspolicy) of device gebonden.

En.... ik heb er geen last van, dus tot de volgende poster ben jij de enige die er last van heeft... :)

No drama

• Torrentus
Wish schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:29:
Probeer je dit vanaf een bepaalde locatie (zeg: je werk of school)?
Gebeurt het met dezelfde clients ook op andere locaties?

Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het locatiegebonden is (bijvoorbeeld ingeperkt door een bedrijfspolicy) of device gebonden.

En.... ik heb er geen last van, dus tot de volgende poster ben jij de enige die er last van heeft... :)
Via mijn mobiel werkt tweakers wel uitstekend als het hier op deze locatie 'down' is. isitdownformeoreveryone geeft dan ook aan dat Tweakers gewoon Up is. De locatie is overigens gewoon hier bij mij thuis, geen restricties op het internetverkeer, daar ben ik zeker van. Ik zal ook eens proberen of het op andere PC's in het netwerk op die tijden hetzelfde is.

Ik ben bang dat het een geisoleerd gevalletje is, van mij alleen, maar misschien dat er nog andere Telfort'ers zijn die het probleem ook hebben, daar heb ik nog hoop op :9.. Er is hier in de thuissituatie niks verandert namelijk, en ik bezoek tweakers al jaren meerdere malen per dag. Merk het pas sinds laatste 2 weken echt op, en is erg vervelend.. :)

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:59

Wish

ingwell

Dus of je PC/Laptop, of iets in je router als je die hebt?
Nogmaals maar de vraag maar anders gesteld: heb je dit probleem op dezelfde wijze maar ook met een andere laptop/PC op dezelfde verbinding? -> router/kabelmodem/provider issue
Gebeurt dit alleen maar op 1 laptop/pc? -> issue in dat device.

No drama

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

"Werkt gewoon niet" is uiteraard wat vaag. Maar je ziet dan dus geen foutmelding, alleen een van je browser om te vertellen dat er een timeout opgetreden heeft?
En als 'tweakers.net' er op dat moment uitligt, bedoel je dan ook de subdomeinen (zoals gathering.tweakers.net) en andere subsites van ons? (zoals tweakblogs.net)

Je kan ook nog een pagina van ons via ssl proberen dan, bijvoorbeeld deze: https://secure.tweakers.net/my.tnet/sessions

Weet je nog de tijdstippen waarop het mis ging? Want zo snel zie ik gisteren alleen maar succesvolle requests aan one kant en met het ip waar je deze topicstart mee plaatste ben je ook alleen maar op gathering.tweakers.net geweest gisteren.

Met jouw sessie-identifier zijn wel vanaf een ander (telfort) ip tussen die forum-requests in requests naar de frontpage gegaan.
Het is niet heel gebruikelijk om twee verschillende uitgaande ip's te hebben, maar jou lukt het om naar een request naar 'gathering.tweakers.net' te doen vanaf het ene ip en dan 4 seconde later een naar 'tweakers.net' met een ander ip. Overigens deed je de meeste requests met dat andere ip, dus blijkbaar kan je daarmee wel op tweakers.net komen.

Maar het lijkt me een startpuntje om mee te achterhalen wat er wellicht mis gaat. Normaliter varieert dus je uitgaande ip niet, tenzij je meerdere lijnen hebt en bijvoorbeeld de gateways per tcp/ip-sessie laat varieren. Als dat niet helemaal goed gaat, zal dat best problemen veroorzaken, maar het is wel raar dat je dat probleem dan alleen met tweakers.net hebt.
Bezoek je andere sites waar je van zegt geen problemen te hebben net zo vaak en op ruwweg dezelfde momenten? Of ga je pas als tweakers.net niet lukt testen of zo'n andere site dan wel werkt?

• Torrentus
@ACM,

Bedankt voor je reactie, natuurlijk is "Werkt gewoon niet" ontzettend vaag, daarom doe ik ook mijn best zo veel mogelijk te specificeren. Het is inderdaad een timeout van de browser zonder verdere foutmelding. Ik gebruik inderdaad twee IP's voor al mijn internetverkeer om nog een beetje een acceptabele verbinding te houden hier in het buitengebied (Je bent Tweaker of niet? :*)), die twee lijnen zijn met een Draytek router geloadbalanced, maar daar heb ik dus inderdaad verder nooit problemen mee (bij andere websites/diensten).

Tot nu toe is de ervaring dat enkel tweakers.net niet werkt, en subdomeinen wél. gathering.tweakers.net heeft nog nooit een time-out gegeven, maar die bezoek ik ook minder vaak. Dat zal ik in de komende week vaker doen om te testen of het verschil maakt. Bij andere website komt het probleem niet voor.

De exacte tijdstippen heb ik niet opgeschreven, maar in mijn herinnering gebeurde het meestal rond een uur of 16.00. De volgende keer zal ik het wel noteren.

Nogmaals, erg tof dat jullie zo meedenken! :)

Groeten,
Torrentus

P.S. @Wish, tot zover nog geen problemen gehad op andere apparaten, maar daarmee bezoek ik Tweakers maar een maal per dag, in de avond-uren. Ik zal volgende keer als de boel op mijn PC niet bereikbaar is, eens kijken of het via mijn iPad tegelijkertijd wel lukt. :)

Edit:
15:18 uur - Timeout van Tweakers.net in Chrome & IE op PC, Gathering werkt wel prima.
15:19 uur - Tweakers.net wordt wel geladen op de iPad.
15:20 uur - Tweakers.net wordt na een refresh niet meer geladen op de iPad. Timed out. (Pagina openen niet mogelijk, Safari kan de pagina niet openen, omdat de server niet meer reageert.)
15:21 uur - Tweakers.net laadt wel weer op de PC, nog steeds niet op de iPad...

Edit2:
Tussendoor even gewerkt, maar inmiddels weer niet :/

Edit3:
Situatie is vannochtend erger. Ik heb de hele zaterdagmorgen zowel met iPad, SGSII en PC nagenoeg niet op Tweakers.net kunnen komen. Heel sporadisch af en toe één keer. Alle subdomeinen (inlogpagina & gathering) werken dus wél perfect :/

Edit 4:
Werkt weer fantastisch. Wat heb probleem was, geen idee. Maar ik ben weer blij! :>

[ Voor 22% gewijzigd door Torrentus op 25-03-2012 23:04 ]

Pagina: 1