Ik heb al een paar jaar de volgende pc in gebruik (samengesteld via de BBG).
Nu ben ik aan het overklokken gegaan en ik zie op meerdere fora dat deze processor zonder moeite 3600 mhz zou moeten kunnen halen. Vooralsnog kom ik nog niet verder dan 3420 mhz (9x380).
Een probleem waar ik nu tegen aan loop is dat mijn processor na een paar minuten testen met OCCT 4.1.1 heet wordt (cpu 88 graden, core 94 graden). Ik zie op diverse fora lagere waarden.
Ik heb destijds een scythe retention kit gebruikt waarbij specifiek voor dit socket (lga775) een copper spacer tussen de processor en de koeler geplaatst moet worden. De installatie hiervan is niet fijn (zachtjes uitgedrukt) omdat die base tijdens het monteren verschuift. voor zover ik heb begrepen moet die copper base er voor zorgen dat er genoeg druk op de cpu komt.
Ik denk echter dat deze er voor zorgt dat de temperatuur te hoog wordt (wat ook weer op diverse fora bevestigd wordt).
De vraag: Heeft iemand er ervaringen mee om de copper base weg te laten en welk effect heeft dit gehad ? Zit de koeler dan nog stevig vast ?
Ik heb al nieuwe koelpasta gekocht (Zalman ZM-STG1 - Thermal Grease).
Iemand suggesties ?
Hieronder mijn samenstelling:
Nu ben ik aan het overklokken gegaan en ik zie op meerdere fora dat deze processor zonder moeite 3600 mhz zou moeten kunnen halen. Vooralsnog kom ik nog niet verder dan 3420 mhz (9x380).
Een probleem waar ik nu tegen aan loop is dat mijn processor na een paar minuten testen met OCCT 4.1.1 heet wordt (cpu 88 graden, core 94 graden). Ik zie op diverse fora lagere waarden.
Ik heb destijds een scythe retention kit gebruikt waarbij specifiek voor dit socket (lga775) een copper spacer tussen de processor en de koeler geplaatst moet worden. De installatie hiervan is niet fijn (zachtjes uitgedrukt) omdat die base tijdens het monteren verschuift. voor zover ik heb begrepen moet die copper base er voor zorgen dat er genoeg druk op de cpu komt.
Ik denk echter dat deze er voor zorgt dat de temperatuur te hoog wordt (wat ook weer op diverse fora bevestigd wordt).
De vraag: Heeft iemand er ervaringen mee om de copper base weg te laten en welk effect heeft dit gehad ? Zit de koeler dan nog stevig vast ?
Ik heb al nieuwe koelpasta gekocht (Zalman ZM-STG1 - Thermal Grease).
Iemand suggesties ?
Hieronder mijn samenstelling:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 DT HD322HJ, 320GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 84,40 | € 84,40 |
| 1 | Samsung Syncmaster 226BW | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-S203D | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Gigabyte GA-X48-DQ6 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Deluxe 250 Keyboard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Trackman Marble+ Mouse (USB) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Reaper HPC OCZ2RPX10004GK | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel Core 2 Duo E8400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Zalman ZM600-HP | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 136,93 | € 136,93 |
| 1 | Sapphire Toxic HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung This is It S2 500 GB 2,5" harddisk snow goud 500GB Goud | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 415,23 | |