[Externe HDD] Macbook Air Backuppen - Mountain Lion install

Pagina: 1
Acties:

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik wil mijn Macbook Air backuppen, zodat ik Mountain Lion zonder zorgen kan installeren.

Helaas heb ik geen Time Capsule, dus ik vraag me af of ik hem kan backuppen met een (500GB) externe HDD.

Op internet heb ik ook al even gezocht, maar daar kwam ik niet echt tot een goed antwoord uit.

* Ik ben sinds gisteren een Mac- user geworden, mijn excuses als ik misschien niet alles weet. ;)

Edit: Het gaat erom dat al mijn Apps, instellingen (Waaronder WiFi wachtwoorden) en dingen zoals favorieten (Safari) worden opgeslagen.

[ Voor 13% gewijzigd door iApp op 15-03-2012 13:54 ]

An  a day keeps the doctor away.

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Yup, gaat perfect. USB HDD aankoppelen (indien nodig wel via Disk Utility (Schijfhulpprogramma) in HFS+ formatteren) en je Mac zal automatisch voorstellen om deze schijf te gebruiken voor TimeMachine (ingebouwde backupsoftware).

Vanaf een TimeMachine backup kan je je eigen Mac (of een nieuwe/andere Mac) restoren. Dat kan op verschillende manieren: het complete systeem, bepaalde libraries (iTunes, iPhoto,...) of de bestanden die je kiest.

Meer info: http://support.apple.com/kb/HT1427?viewlocale=nl_NL
http://www.apple.com/macosx/apps/#timemachine

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Aha, bedankt voor de informatie, dit is duidelijk.
Ik zal het meteen uitproberen! :)

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Sorry voor de late reactie... Maar het werkt perfect.
Bedankt @Darkstar! :)

Ps: Is er trouwens een mogelijkheid om via je PC de backup te draaien?