Toon posts:

Multiprocessor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moeten in een multiprocessor systeem alle processoren exact dezelfde snleheid hebben of mag er iets verschil tussen zitten.
Bijvoorbeeld, 500 MHz en 600 MHz.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik weeet het niet voor andere moederborden, maar voor de BP6 maakt het in principe niet uit. Als je gaat overclocken, dan wordt de FSB wel van beide processoren evenveel opgehoogd, dus als je een Celly 366 en 533 erin doet, wat in principe werkt, en je gaat overclocken, dan kan je max FSB=75 draaien, aangezien daarna de 533 het niet trekt. Je kan dan niet apart de 366 op 100 MHz FSB zetten.

Personlijk zou ik altijd voor twee dezelfde procs gaan.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

je kunt het beste twee cpu's nemen die zoveel mogelijk op elkaar lijken. het os gaat er namelijk vanuit dat beide processoren identiek zijn, vooral wat betreft kloksnelheid, zodat je een slechte verdeling van de load over beide processoren kunt krijgen als ze niet gelijk aan elkaar zijn.

Verwijderd

bij bijna alle SMP moederborden moeten de cpu's gelijk zijn.. alleen de BP6 KAN verschillende CPU's aan (zolang de bus-snelheid maar gelijk is, dus niet een celeron op 66Mhz en een p3 op 133Mhz ofzo...)

het wordt echter door ABIT zwaar afgeraden om het te doen (is voor testen only) omdat de software allemaal geschreven is voor identieke cpu's..

dusse.. probeer 2 gelijke te vinden !!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, ik weet voldoende.