Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mass Effect 3 systeem upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views

• BEgberts
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11-2022
Bij het spelen van Mass Effect 3 heb ik bij het betreden van nieuwe ruimtes wat haperingen, na wat rondlopen loopt het weer soepel.
Dit is nogal irritant en wil ik mij systeem wat upgraden om dit fenomeen te verhelpen.

Mijn systeem:
CPU: Intel Q9450
VGA: Radeon HD5850
Mem: 4GB
HDD: OCZ Vertex2 128gb

Is het upgraden van de videokaart naar bijvoorbeeld de Radeon HD6950 1Gb genoeg om het weer soepel te laten lopen? Of kan de CPU ook een vertragende factor zijn?

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 19:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Wat is je doel van dit topic? :)

Wil je de oorzaak van de haperingen weten of wil je aankoop advies?

Aankoopadvies topics zijn hier niet toegestaan. Daarvoor moet je hier zijn: [BBG aanschaf] Gamesysteem

Als het om het oplossen van dit probleem gaat zit je op de verkeerde plek. Daarvoor moet je bij Spielerij - Problemen & Vragen zijn.

Ik denk persoonlijk dat de haperingen normaal zijn, om antwoord op één van deze vragen te geven. Zodra hij een nieuwe ruimte moet inladen kost dat tijd; haperingen. Als het spel op je HDD staat zou je evt kunnen proberen het op je SSD te zetten. Succes! ;)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• BEgberts
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11-2022
Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dan de haperingen oorzaak zijn van tekortkomingen van mij systeem.
Daarom was mijn vraag of het upgraden van de videokaart dit probleem zal gaan verhelpen. Of dat mijn CPU ook aan vervanging toe is.

Het gaat er bij mij niet in dat de haperingen dit normaal is. Ik ben namelijk ook al voorzien van een SSD drive. waar OS en Spel op draaien.

Volgens mij zeg ik niets nieuws t.o.v. mijn topic start maar goed.. Moet ik deze nogmaals posten in topic Aanschaf gamesysteem?

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 19:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Voordat je gaat denken aan upgraden zou ik sowieso eventjes kijken of al je drivers up to date zijn (met name de ATi drivers).

Het schijnt dat Mass effect 2 soortgelijke problemen had en dat drivers updaten de oplossing was.

[ Voor 6% gewijzigd door Blaat op 15-03-2012 14:35 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

En dan nog wijst dat "een nieuwe ruimte inlopen" eerder op meer werkgeheugen of een ssd dan op een gpu of cpu probleem :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:49

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica