Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 10:53

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Misschien zoek ik niet goed, maar ik kom er niet uit hoe ik woordenboeken importeer op mijn Cyanogenmod 2.3 draaiende HD2. Als ik een smsje tik worden er behalve de namen in m'n contactenlijst in geen enkele taal suggesties gedaan. Niet inbegrepen bij de ROM zo lijkt het. Voor wat ik op internet lees hebben maar zeer weinig mensen hier last van, ik kom wat geisoleerde non-gerelateerde Motorola gevallen tegen, that's it. Dit was in Nederland ook niet zo'n ramp, maar ik bevind me momenteel 3 maanden in Beijing en het correct doorgeven van plaatsnamen of texten van lokaal publiek is bij gebrek aan Chinese karakters op m'n telefoon onmogelijk. Ik kan ze wel weergeven, maar niet zelf schrijven.

Wat voor files heb ik hiervoor nodig en waar moeten ze precies heen? Als ik toch bezig ben zorg ik meteen dat Nederlands, Duits Frans, Spaans en Engels in 't ROMmetje worden opgenomen. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
denk dat je het beste gewoon een compleet keyboard met goede taalondersteuning van de market Google Play kan halen.

Strava

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je zou eens een aangepast toetsenbord kunnen proberen, https://www.dropbox.com/s...-p/htcime_shadowfrost.apk

Gewoon als app installeren, bij Taal&toetsenbord aanzetten en dan nog in bijvoorbeeld de browser even wat langer je vinger houden op de url balk en de invoermethode wijzigen. Het toetsenbord hierboven is een aangepaste qua kleur en heeft ook woordvoorspelling & correctie.

Hij lijkt op het tobo hieronder, zonder de X erin.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-QpNbXunXUKg/TChmgnSIRSI/AAAAAAAAAb8/hc7WOemuB3o/s519/snap20100628_110339.png

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Voor aparte toetsenbordindelingen heeft google toetsenborden in de appstore staan. Deze kan je dan gebruiken ipv de ingebouwde. Waar bij Jan de smiley zit heb je dan een knop om om te schakelen naar een ander schrift (met ook een andere suggestielijst).

Waar je naar moet zoeken zijn IME's.

[ Voor 7% gewijzigd door kKaltUu op 15-03-2012 13:25 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 10:53

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Oké, hier kan ik mee aan de slag. Maar je zou toch denken dat het standaard ToBo met een dictionary of 2 zou kunnen worden aangevuld?