Toon posts:

Kopen of niet?? [koeler]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou... ik heb m'n pc binnen, nouja bijna dan

alle onderdelen binnen op mijn FOP38 na...

en over 1,5 week hoopt Narwal hem binnen te hebben, duurt mij stiekem veel te lang want ik kan niet wachten :o

nu kan ik hier in de buurt een koeler kopen, namelijk: Cooler "Spire" for AMD > 1,5Ghz fl. 45,=

zou ik dat doen of niet?
want dan kan ik vast mijn pc installeren enz, en daarna als ik over 1,5 week mijn FOP38 heb, kan ik gaan overklokken en die Spire verkopen 8-)

wat denken jullie hiervan?

ps: welke koeler is dat eigenlijk die spire, pics?

Verwijderd

doen, 1.5 geen pc = WaaaaaaaaaaaaaaaaaH

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 15:11

Sick Nick

Drop the top!

je kan die spire natuurlijk wel even gebruiken, maar denk niet dat je er achteraf nog veel voor kan vragen. Als je geen gekke dingen doet is die spire goed genoeg voor 1,5 week. Dan kan je die straaljager er op zetten...

Zo'n spire is een orb kloon, ziet er leuk uit maar koelt niet enorm goed.

Verwijderd

Ik had die Spire en mijn TB1.2 bleef idle in de 63C. Nu met een Super orb (en die FOP38 doet het nog beter) zit ik (met de nodige extra koeling in de kast) op Idle 42C.
Het was een ongelovelijke takkekoeler met braampjes aan de onderkant en geen egale onderkant. NIET DOEN DUS!

\edit: spelfouten

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 maart 2001 17:49 schreef Sick_Nick het volgende:

Zo'n spire is een orb kloon, ziet er leuk uit maar koelt niet enorm goed.
toch niet zo'n nep-orb-processor-vernielerd?
zijn die klipjes een beetje fijn?

ik ga met die spire nog niet overclocken... doe ik met die straaljager wel :7

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 24 maart 2001 17:51 schreef snnasss het volgende:
Ik had die Spire en mijn TB1.2 bleef idle in de 63C. Nu met een Super orb (en die FOP38 doet het nog beter) zit ik (met de nodige extra koeling in de kast) op Idle 42C.
Het was een ongelovelijke takkekoeler met braampjes aan de onderkanf en geen egeale onderkant. NIET DOEN DUS!
Voor 1,5 week maakt dat toch geen kont uit?? OK, dan wordt ie eventjes wat warm. Ik heb het ook een week gedaan met het meegeleverde Iceberg IB-60 koelertje. Is gewoon een chrome orb met een ander plakkertje op de fan. Die hield hem idle ook net boven de 60 graden. Nu zit er een coolermaster op en hij is idle 37 en stressed 49 B-)
Voor eventjes is het wel te doen, zonder overklokgrappen natuurlijk!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 24 maart 2001 17:52 schreef masterwill het volgende:

[..]

toch niet zo'n nep-orb-processor-vernielerd?
zijn die klipjes een beetje fijn?

ik ga met die spire nog niet overclocken... doe ik met die straaljager wel :7
Als je gewoon doet kan je hem er normaal opzetten. Niet al teveel forceren, wel even met de schroevendraaier de clip er omheen duwen. Voor de rest geen probleem. Als je normaal doet blijft je core gewoon heel. De meeste mensen die roepen dat het F*CK koelers zijn en dat die hun core heeft verneukt zijn gewoon mensen die DOM bezig zijn geweest en met grof geweld dat ding erop hebben gezet :+

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga maandag die spire halen......

wish me luck
ps: zou ik m'n arctic silver al op de core smeren of toch maar ff wachten tot die FOP38 er is?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

ligt eraan hoeveel je nog hebt, heb je genoeg dan zou ik zeggen: waarom niet??
Is voor de rest niet echt nodig aangezien er standaard al een beetje onder de koeler zit.
Als je een paar graden verschil belangrijk vindt voor die week zou ik het wel doen.
PS. niet vergeten het plakkertje onder die spire vandaan te halen he????

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb nog een vol spuitje :)
enne.... ja dat spul haal ik er wel af

ik zie wel, alhoewel ik denk dat m'n duron 800 niet SUPER heet zal worden :)

mja zien we maandag wel

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Suc6 :7

Verwijderd

Topicstarter
ik nu weer ff gamen
l8r :P

Verwijderd

hoewel F45,= natuurlijk niet veel geld is, vindt ik het toch zonde om zomaar weer te gooien. Kun je niet iets improviseren, heatsinkje ergens vandaan halen fan erop, proc naar 5x100@1.4Volt ofso. Alles lekker installeren, en na 1.5 week FOP-erop ( rijmt :) ) en hup naar de 1500 Mhz ( dat noemen we nu wishful thinking )

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

das nog niets ,, die packard bell iconnect systemen met duron processors , die worden .. pas heet... met sisoft sandra gemeten
74 c cpu temp...

Verwijderd

Met sisoft sandra meten is niet echt handig, bij mij geeft sisoft sandra aan dat mijn cpu 86 graden is en mijn powersupply 314(!)

Verwijderd

www.tweakers.net/reviews/172

Wat is een FOP38 precies? IS zoek namenlijk ook betere koeling op mijn dondervogel, ik heb nu zo'n spire.

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 17:01
Kan je wel doen hoor ze zijn nu wel wat beter maar koop geen trendie ronde

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

Op zaterdag 24 maart 2001 17:49 schreef Sick_Nick het volgende:
1,5 week. Dan kan je die straaljager er op zetten...
straaljager :P:):P:)
Pagina: 1