Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feature/forum] Gelezen topics in het forum slecht zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-11 10:50
Het valt me telkens weer op dat de topics waar je als laatste in gereageerd hebt, toch een 'gekleurd' icoontje (mapje) hebben. Je zou zeggen dat die grijs moet zijn als je de laatste post al gezien hebt en zeker als je als laatste gereageerd hebt.

Er is eigenlijk nooit duidelijk of je een topic nou wel of niet gelezen hebt. Ook is niet zichtbaar wie de laatste reactie geplaatst heeft, dat zou misschien al wel genoeg zijn.

Het forum is heel compleet, maar duidelijkheid over gelezen of niet, dat mist er nog een beetje vind ik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De laatste reactie kun je zien in de onhover van de link naar het topic, zo hoef je er dus niet eens op te klikken.

• TheNephilim
Klopt, maar in één oogopslag kun je niet zien of er een nieuwe reactie geplaatst is. Ik dacht altijd dat daar het 'gekleurde' icoontje voor was, maar als je dan kijkt is je eigen reactie nog steeds de laatste reactie.

Wat is eigenlijk het verschil tussen 'grijs' en 'gekleurd' icoontje?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Grijs betekend; niet op gereageerd binnen x tijd, gekleurd betekend dat er wél gereageerd is binnen X tijd

(ik dacht dat X in dit geval 6 uur is maar not sure)

Xbox Live ID:Notna8310

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Topics krijgen dat kleurtje als er sinds het eind van je laatste sessie een nieuwe post is geplaatst. Als je dat wil resetten, dat kan via het MyReact menu > Reset forumsessie. Het is namelijk voor een forum van deze grootte vrij server-intensief als er per topic bijgehouden zou moeten worden welke reacties je gelezen hebt en dat per pageview op te moeten vragen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• TheNephilim
MueR schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:43:
Topics krijgen dat kleurtje als er sinds het eind van je laatste sessie een nieuwe post is geplaatst. Als je dat wil resetten, dat kan via het MyReact menu > Reset forumsessie. Het is namelijk voor een forum van deze grootte vrij server-intensief als er per topic bijgehouden zou moeten worden welke reacties je gelezen hebt en dat per pageview op te moeten vragen.
Hmmm, niet echt een mogelijkheid tot zover dus om dat duidelijk te zien, het is dan niet anders. Ik zeg MongoDB voor de topicreads :+

Op een forum van één van onze eigen projecten was het ook altijd een groot probleem, maar als de feature eenmaal bestaat willen mensen niet meer anders. Nou is dit forum nog een stuk groter, dus kan ik me voorstellen dat dat een aardig probleem word :o

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

TheNephilim, er is custom CSS beschikbaar om visueel aan te geven dat jij als laatste in een topic gereageerd hebt: http://wiethoofd.info/highlight/ Dat kan je ook nog proberen ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TheNephilim
Ah thnx! Ik wist niet dat dit mogelijk was, dat scheelt inderdaad :D

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

TERW_DAN schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:25:
De laatste reactie kun je zien in de onhover van de link naar het topic, zo hoef je er dus niet eens op te klikken.
Het zou mooi zijn als het direct zichtbaar was en niet alleen bij een mouseover. Op touchscreen devices (smartphones, tablets) gaan mouseovers lastig :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Reinier schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:57:
Het zou mooi zijn als het direct zichtbaar was en niet alleen bij een mouseover. Op touchscreen devices (smartphones, tablets) gaan mouseovers lastig :)
Vandaar de Custom CSS, werkt ook in Grade B op tablets en smartphones ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1