Beeld 7970 Crossfire wisseld van kaart 1->2 (na reboot)

Pagina: 1
Acties:

• Pietpool
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-02 08:39
Onlangs heb ik van een mede tweaker 2*7970 overgenomen en deze in mijn systeem geplaatst. Dit werkt allemaal perfect echter gebeurt het regelmatig dat ik de kabels van de ene videokaart naar de andere moet wisselen omdat ik geen beeld krijg zodra ik mijn pc opstart. (De ene keer start mijn pc op en wordt het beeld weergegeven via kaart 2 en de andere keer via kaart 1.) Ik heb ook al de nodioge uren achter google gezeten om uit te zoeken wat het zou kunnen zijn en krijg gewoon niks gevonden over dit probleem.

Hiervoor heb ik een 1 GTX580 in mijn systeem gehad en toen had ik deze problemen niet. (Mijn PC starte toen altijd met beeld op)

Systeem specs:
Asroch extreme 3 gen 3
2* saphire 7970
2*4 gb veganance geheugen.
1100 watt voeding (nexus RX-1.1K
I5 2500k (deze draaid momenteel standaar dacht eerst dat het iets met de overklock had te maken)
3* dell U2312HM (eyefinety)

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Pietpool op 15-03-2012 13:04 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Mag toch hopen dat dit niet de reden is dat de tweaker hem heeft verkocht.

• Pietpool
Versteegrob schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:02:
Mag toch hopen dat dit niet de reden is dat de tweaker hem heeft verkocht.
De kaarten waren nieuuw en ongebruikt. Seal zat nog op de doos, gelukkig heb ik nog garantie maar de kaarten werken perfect het is alleen dat bij het opstarten op random een kaart wordt gekozen voor de beeld output. Wanneer het beeld op kaart 2 wordt weergegeven wordt de crossfire in windows uitgeschakeld en is ook niet in te schakelen.

Verwijderd

switch de kaarten eens om van pci slot's,
had dit met een paar 5850's en om een of andere wazige reden gebeurde het niet als ik de kaarten om wisselde

• Pietpool
@loliepop: bedankt voor de tip zodra ik thuis ben ga ik dat eens doen! Post mijn bevindingen nog.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 16:21

fynrd1

Fooled by Randomness

Misschien heb je niet de laatste bios voor je mobo? Misschien een optie in je bios? zeg maar wat.. :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Pietpool
fynrd1 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:26:
Misschien heb je niet de laatste bios voor je mobo? Misschien een optie in je bios? zeg maar wat.. :)
Ik heb de bios al geupdate maar iig bedankt voor de tip. Helaas dateert de laatste bios versie op de site van asrock van halverwegen december.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

zit de crossfirebridge wel goed?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Pietpool
Ben er ondertussen achter dat 1 van de kaarten niet meer functioneerd. Heb namelijk beide kaarten afzonderlijk uitgetest in het eerste pci-express slot. 1 kaart starten iedere keer op zonder problemen en de andere niet. Dat wordt een RMA.

IIG bedankt voor jullie advies en hulp!!
Pagina: 1