Ik heb een vraagje over een probleem dat ik heb. Een tijd geleden was ik erachter gekomen dat de MBR's van mijn externe schijf en harde schijf (met OS) waren beschadigd (rode code faked bij MBR Check). De externe schijf had ik ook aan mijn laptop gehangen en ook de MBR van deze was beschadigd. Ondertussen heb ik de MBR's van mijn laptop en pc (OS) via repair disks hersteld, de codes zijn herschreven en doen het nog steeds (code groen), ondanks dat de externe schijf ingeplugd is. Ondertussen heb ik een tweede externe schijf eraan gehangen en ook die is beschadigd blijkbaar (code MBR faked), waarschijnlijk via de eerste externe schijf die de kwaad zaait. Maar de externe schijven werken nog steeds en doen het gewoon, net als mijn pc en laptop. Het enige punt is dat MBR Check nog steeds code faked aangeeft bij mijn 2 externe harde schijven. Ik had eerder al een nieuwe MBR code geprobeerd te schrijven via data overplaatsing en partitionering, maar dat had niet geholpen, ook MBR Check kan geen nieuwe MBR schrijven voor mijn externe schijven, ik krijg de melding faked nog steeds en formatteren/opnieuw partitioneren wordt lastig aangezien ik er heel wat data op heb staan. Nou ga ik morgen mijn nieuwe pc ophalen (128 GB SSD en 2 TB HDD) en daaraan de externe schijven ook hangen die een fake rode MBR code hebben. Kan dat enige kwaad? Mochten de MBR's van de OS gefaked worden zal ik uiteraard weer via repair disks de code herschrijven, maar kan het echt kwaad in de zin van grote/onherstelbare schade? Op de laptop en pc merk ik er niks meer dan, beide codes waren gewoon herschreven en zijn nu groen op MBR Check.
[ Voor 7% gewijzigd door bt4ever op 15-03-2012 09:44 ]