Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autocad paperspace heel erg traag

Pagina: 1
Acties:

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik ben een design & engineer ontwerper voor de spoorwegen en daarbij gebruik ik voornamelijk AutoCAD (microstation en MX)
Als workstation heb ik een Xeon W3565 cpu, een nvidia quadro kaart en (volgens mij) 12gb ram, dit systeem draait op het moment nog windows XP 64x en ik zie ram waardes tussen de 6gb en 8gb.... :/ Nu is het zo dat autocad zelf in modelspace aardig snel draait maar dat wanneer ik naar paperspace ga en met viewports begin te werken dat ik net zo goed een nieuwe bak koffie kan halen (en daarna nog 1) voordat hij klaar is met het tekenen/moven/editen van de viewports. Dit probleem heb ik ook met tabellen editten in paperspace.

-hw acceleratie staat aan en de drivers zijn up to date
-palettes tool staan uit, layer manager staat uit

Dat zijn de meest voorkomende problemen, maar ik kom niet verder (en de ict'er hier ook niet). heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervoor kan zijn?

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 15:56
Gebruik je misschien grote hatch'es die acad gaat staat renderen? Misschien ligt het ook wel aan je annotative linetype scales?

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• Grandmasg
  • Laatst online: 21-11 06:48

Grandmasg

What ever!!!!

Staat het cachen van de paperspace layouts aan/uit??

http://www.autocadexchang...77/afv/topic/Default.aspx

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

• ArcticWolf
  • Niet online
nee geen hatches in deze tekening, de xref is 7mb groot, maar "tragere" pc's hebben hier geen moeite mee.

Cache model and all layouts staat bij mij aan.

Alleen het selecteren van een viewport of object (zoals een table) is traag in paperspace.... :'(

[ Voor 43% gewijzigd door ArcticWolf op 15-03-2012 09:25 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
lol.. het was dit probleem
http://forums.autodesk.co...space/td-p/3020076/page/2

1 vinkje uit.... show plot style display |:(