[XP] Onverklaarbare vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:38

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik heb een Windows XP Pro PC die om de aantal dagen zichzelf ophangt met een aantal van de volgende meldingen:

Eventid 2020, bron Srv:
De server kan niets toewijzen vanuit het gebied met wisselbaar geheugen omdat het gebied leeg is.

Applicaties die je wilt starten crashen met de vaagste meldingen, en het enige wat helpt is een reboot.

Na een aantal dagen graven en zoeken viel mij het volgende op:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5oxs90.png

Het getal bij Thread ingangen is al vrij hoog, en blijft maar stijgen lijkt het wel. Ik kan alleen niet vinden hoe of wat dat veroorzaakt, ik lees dat dat drivers kunnen zijn bijvoorbeeld, maar ik kan niet vinden hoe ik kan achterhalen welke driver dit doet. Lukraak alles updaten heb ik uiteraard al wel geprobeerd.

Iemand een idee waar ik verder kan zoeken?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb je recent nog hardware wijgingen toegepast???
En wat is je hardware?? Specs zouden welkom zijn.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het aantal threads valt wel mee, maar als het blijft stijgen is er natuurlijk iets mis. Ik vind het aantal 'ingangen' (handles in goed Nederlands) verontrustender. Om mijn bak is het op dit moment 16500. Dus bij jou lekt er iets.

Ik raad je aan om Process Explorer van Sysinternals.com te downloaden. Daarmee kun je per proces de threads en 'handle count' bekijken, en zien wie er zo inhalig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:38

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Geen wijzigingen, is eigenlijk een gloednieuwe PC met een Core i5 2400 cpu en 4GB ram.

Verrek, ik zit al zestien keer in Process Explorer te kijken, en nu zie ik ineens dat ik de kolom Handles aan kan zetten inderdaad... Blijkt dat Acronis Sync Agent Service na een reboot direct begint met handles in beslag te nemen, en dat blijft maar oplopen.

Acronis True Image 2012 staat geinstalleerd. Ik ga het eens aankijken met deze service disabled.

Hier stond een dode link.