Toon posts:

Aardlusbrom op zelfde ongeaarde groep?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allen,

Zodra mijn computer in de standby gaat gaan mijn boxen brommen. Ik denk dat dit een aardlus brom is. Echter zijn mijn stopcontacten niet geaard en zit de computer en versterker op de zelfde groep.

Is dit een aardelusbrom en zo ja, hoe op te lossen?

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-01 16:56
Heeft de versterker ook een geaarde stekker?
Anders alles even op een geaard stopcontact proberen in dat geval.
Maar de brom die jij volgens mij beschrijft is heel normaal lijkt mij, tenzij deze erg hard is. Heb hier namelijk hetzelfde gehad met meerdere computers allen hadden dit probleem.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Versterker ook aangesloten op de coax van je kabelaar?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
niet op coax aangesloten van de kabelaar en versterker is ongeaard (Onkyo SR-TX307). Aansluiting aarden is niet mogelijk, ook niet aan de verwarming gezien het van die plastic achtige buizen zijn.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-01 16:56
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:28:
Aansluiting aarden is niet mogelijk, ook niet aan de verwarming gezien het van die plastic achtige buizen zijn.
Het aarden van apperatuur moet je nooit via de verwarming doen, dit kan gevaarlijk zijn.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk wel een verlengsnoer met aarde proberen vanuit de keuken of zo, als test. :)

Verder moet je eens kijken in de elektra plafondcentraaldozen (het punt waar je normaal een hanglamp op aansluit) of daar niet gewoon aarde in zit. Vaak is dat echter gewoon zo. Je kunt dan proberen een aarde draad te trekken vanaf dat punt naar je wandcontactdoos of zelfs meerdere dozen. Als er geen aarde inzit kun je nog kijken of je via de keukenplafonddoos eerst kunt doortrekken naar je (woon)kamer

Recentelijk heb ik zo in mijn woonkamer vanuit 2 verschillende plafondozen 3 wandcontactdozen voorzien van aarde. Het beste gaat dat met een nylon trekveer omdat die diameter kleiner is dan een metalen veer.
Tis wel wat jutteren en pielen met wat duwen, draaien en (terug)trekken maar het lukte vrij vlot bij mij. Moet je wel ff met 2 personen doen.

Wees wel zo wijs eerst de stroom te ontkoppelen in de meterkast voor je begint *

;)
Pagina: 1