Vaag probleem met iPod Touch 2nd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Dag beste Tweakers,

Recentelijk heb ik een iPod Touch 2nd in ontvangst genomen die naar verluid niet meer aan gaat na een avondje wel te zijn opgeladen en gewoon gedaan te hebben wat hij moest doen. Echter wilde hij de ochtend erop niet meer aan gaan en is hij ook niet meer in DFU mode te krijgen.

Nu heb ik hem gecheckt en heb ik onder andere gezien dat de batterij vervangen is door één afkomstig van Priceangels.com.

Dus ik denk dat de iPod gewoon niet heeft opgeladen en daardoor niet meer aangaat. Zelfs niet met het kabeltje.

Ik ben niet van plan gauw op te geven om dit ding terug tot leven te krijgen want het kan onmogelijk 'opeens' de geest geven.

Dus... Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46

talin

ES-MA

wat heb je zelf al gedaan?
hoeveel uur heb je hem zelf aan de 220v oplader gehad?
heb je hem zelf werkend in handen gehad?
losse contacten?
kapotte batterij?
kan zijn dat er intern iets kapot is waardoor ook een nieuwe batterij niet helpt.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Ik heb zelf al geprobeerd de Home + Power button ongeveer een minuut ingehouden; dat werkte niet.
Hij heeft alleen maar aan de USB poort gehangen om ik geen fatsoenlijke lader in de buurt had.
Hij is defect in mijn handen gekomen.
Losse contacten tot dusver niet opgevallen want ik heb onderdelen als de LCD getest op een andere werkende iPod.
Kapotte batterij is mogelijk, omdat het NIET de originele batterij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46

talin

ES-MA

RavonsDaro schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:08:
Ik heb zelf al geprobeerd de Home + Power button ongeveer een minuut ingehouden; dat werkte niet.
dat ie niet de manier om deze in DFU mod ete krijgen, probeer dit eens

YouTube: How To: Enter DFU Mode on an iPhone/iPod Touch
Hij heeft alleen maar aan de USB poort gehangen om ik geen fatsoenlijke lader in de buurt had.
heb je een 220 lader die je kan proberen?
Hij is defect in mijn handen gekomen.
Losse contacten tot dusver niet opgevallen want ik heb onderdelen als de LCD getest op een andere werkende iPod.
Kapotte batterij is mogelijk, omdat het NIET de originele batterij is.
probeer dus eerst de DFU mode eens ( als ie aan de kabel hangt ).
probeer eens een 220 lader te vinden

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Ik ga 't proberen. Gisteravond deed hij aan de kabel ook niet bepaald veel. Maar ik hou stug vol. :) Hij kan niet zomaar ineens de geest geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Gekeken of meten met een voltmeter enig effect had maar ik kreeg niks uit de batterij, dus daar heb ik direct even een vervanging voor geregeld. Ik ben benieuwd.

Is het normaal dat de iPod geen stroom ontvangt als ze geen batterij meer heeft maar wel op de kabel is aangesloten?
Pagina: 1