Werkgeheugen kapot voor welke vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na een test met Memtest86+ ben ik tot de conclusie gekomen dat er een ddr2 module kapot is van mijn computer.

SETTINGS: RAM: 399 MHz (DDR798) / CAS 6-6-6-18 / dual chanel.
CHIPSET: Intel Q33 (ECC : Disabled) - FSB : 332 MHz - Type : DDR2

Na een scantijd van 8 minuten heeft hij al 111 errors gevonden. vandaar mijn conclusie dat er een RAM module kapot is.

Nu zit ik met een paar vragen:
- Kan het kloppen dat de huidige RAM op 399MHz draait?
- Zal ik het merken (met bewerkingen in Solidworks ed.) als ik dit vervang voor: http://azerty.nl/8-744-44...iot-signature-line-g.html
- Welk merk kan ik het beste nemen?
- Moet ik allebei de modules vervangen of is alleen de kapotte genoeg?

^ Post is hierboven!

• jeroen60
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11-2025
- Je ram geheugen draait op 399 mhz maar ddr staat voor double data rate vandaar dat het eigenlijk 800 mhz werkt
- Waarschijnlijk niet aangezien de kloksnelheid gewoon gelijk is
- Je kan het best precies dezelfde module kopen als de gene die nog wel heel is. Zo heb je de meeste kans dat het in dual channel modus werkt.
- Alleen de kapotte module hoef je te vervangen

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
jeroen60 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:22:
- Je ram geheugen draait op 399 mhz maar ddr staat voor double data rate vandaar dat het eigenlijk 800 mhz werkt
- Waarschijnlijk niet aangezien de kloksnelheid gewoon gelijk is
- Je kan het best precies dezelfde module kopen als de gene die nog wel heel is. Zo heb je de meeste kans dat het in dual channel modus werkt.
- Alleen de kapotte module hoef je te vervangen
Erg bedankt voor je antwoorden, ik ga morgen de computer even open schroeven en kijken welke RAM module er precies kapot is.
Hopelijk is mijn 2GB module nog heel want ik zie net dat er 3 inzitten (1x 2 GB en 2x 1GB)

^ Post is hierboven!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-02 18:40
Let er wel op dat de timings hetzelfde zijn, dit is zeer belangrijk vooral in dual channel (incompatibiliteiten)

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

Als je 2+1 GB geheugen had kun je geen dual channel gehad hebben. Als je de kapotte module vervangt door dezelfde of een andere module met identieke grootte, snelheid en timings kan dit wel.

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Strunkie op 15-03-2012 16:36 ]

^ Post is hierboven!

Pagina: 1