Shout-out to Apple - Dít is waarom Apple awesome is!

Pagina: 1
Acties:
  • 773 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmendal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-04-2023
Dus...

M'n MBP was kapot na 1.5 jaar. Hij bevroor en wilde niet meer opstarten. Balen! Ik naar de Apple store op het Leidscheplein (dinsdag) om hulp te vragen. Erg veel geluk natuurlijk dat 'ie net twee dagen open was! Allemaal tips gekregen en geprobeerd zelf op te lossen, maar geen succes. Woensdag, donderdag en vrijdag teruggegaan en vrijdag besloten dat het tóch een hardware foutje was (dit was eerst uigesloten door een Genius). De genius op vrijdag dacht dat het aan een kabeltje tussen de HD en moederboord lag en dat dat kabeltje vervangen zou moeten worden. 15€ om te laten vervangen, dus dat was allemaal wel te overzien - de servicekosten (normaal 29€) liet hij nog zitten ook! Maandag zou m'n laptop klaar zijn, maar kreeg vandaag pas een belletje dat ik hem kon komen ophalen. Kwart voor negen werd ik gebeld (ik kwam net uit de douche), snel kleren aangetrokken en ik heb het geluk dat ik twee minuutjes van de Apple store vandaan woon, dus ik was vrij snel daar! Tien voor negen daar binnen gekomen en ben door allemaal bekende gezichten geholpen (ik kan bijna frequent-visitor miles gaan sparen). Uiteindelijk kwam m'n MBP uit het magazijn te voorschijn - met een rekening van 160€ (HD vervangen). Dus ik maar even vragen hoe dat zat (m'n verhaal, zoals hierboven beschreven, gedaan). Heeft de jongen die me geholpen heeft even met de manager gepraat en wat blijkt: Ik hoef alleen maar het kabeltje te betalen (wat afgesproken was), omdat het om een miscommunicatie was (en eigenlijk ook de fout van de reperateur).

Dus; 15€ voor een nieuwe HD, service en dan hebben ze er ook nog Lion op gezet (er stond Snow Lep op). En het lijkt erop alsof ze hem ook nog helemaal schoongeboend hebben (hij was best vies :P ).

Apple bedankt! En met name Sytse, Patrick en Bram! Wat een service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:40
Sorry om je neer te schieten, maar enig andere winkel / fabrikant geeft je gewoon minstens 2 jaar garantie en laat je nergens voor betalen :).

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zeus schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:55:
Sorry om je neer te schieten, maar enig andere winkel / fabrikant geeft je gewoon minstens 2 jaar garantie en laat je nergens voor betalen :).
Voor een stuk hardware dat je ergens anders hebt gekocht? De fabrikant natuurlijk wel, maar dan zul je zelf moeten opsturen (verzekerd) en afwachten wat het resultaat is (vaak: schade door verkeerd gebruik/vocht; onderzoekskosten moeten worden betaald; reparatie niet in garantie). Tenminste, dat is mijn ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52

lasharor

7 december 2004

Ik snap ook niet wat hier zo speciaal aan is; je spreekt af dat men je laptop fixed door een kabel te vervangen, besluiten ze daar bij Apple de HDD te vervangen. Dan is het toch logisch dat je niet die HDD hoeft te betalen daar heb je immers niet om gevraagd (en ook niet afgesproken).

Leuk dat je blij bent maar zoals Zeus al terecht zegt zou ook die kabel van 15 euro gratis moeten zijn. Waarom ga je eigenlijk naar de Apple store inplaats van de winkel waar je hem gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmendal
lasharor schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:08:
Ik snap ook niet wat hier zo speciaal aan is; je spreekt af dat men je laptop fixed door een kabel te vervangen, besluiten ze daar bij Apple de HDD te vervangen. Dan is het toch logisch dat je niet die HDD hoeft te betalen daar heb je immers niet om gevraagd (en ook niet afgesproken).

Leuk dat je blij bent maar zoals Zeus al terecht zegt zou ook die kabel van 15 euro gratis moeten zijn. Waarom ga je eigenlijk naar de Apple store inplaats van de winkel waar je hem gekocht hebt?
Ik heb hem 1.5 jaar geleden via Apple.nl gekocht. Er zat helemaal geen garantie op, Apple verstrekt maar 1 jaar garantie. Zat ook geen garantie meer op omdat ik m'n MBP al open had geschroefd om er meer RAM in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:33
Had ooit eens een MSI moederbord gekocht bij een winkel. Ik had zelf per ongeluk het moederbord gedood door een bad flash, lag niet aan mij maar aan pure bad luck.
contact opgenomen met winkel : ja eigen schuld bad flash en toedels
Ik bel MSI Nederland, leg me verhaal voor mocht meteen me moederbord opsturen
3 dagen later, Pakketje binnen met persoonlijke brief van MSI Nederland dat ze het moederbord niet konden herstellen lag aan de bios chip zelf, en dat ze me een nieuwe hebben opgestuurd met nog wat extratjes ( paar stickers een coupon voor Dirt 3 een pen en wat andere goodies )

Maar dat mag je verwachten ! klant is immers koning, ook al vond ik de verrassingen die erbij zaten toch leuk :P
kortom moraal van t verhaal, service hoort zo te zijn

En Apple is eigenlijks best krakkemikkig vind ik met garantiebeleid
*wettelijk gezien mag hun garantiebeleid niet eens in Nederland, omdat het ondermaats is

[ Voor 13% gewijzigd door osmosis op 14-03-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52

lasharor

7 december 2004

Tijmendal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:15:
[...]

Ik heb hem 1.5 jaar geleden via Apple.nl gekocht. Er zat helemaal geen garantie op, Apple verstrekt maar 1 jaar garantie. Zat ook geen garantie meer op omdat ik m'n MBP al open had geschroefd om er meer RAM in te steken.
Dat komt omdat Apple niet handeld volgens de richtlijnen van de EU, dat is sowieso al geen pluspunt. Apple moet minimaal 2 jaar garantie verstrekken.

En het open schroeven van je macbook mag echt geen rede zijn dat de garantie vervalt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Tijmendal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:15:
[...]

Ram vervangen valt binnen de garantie en Apple heeft zich gewoon te houden aan de Europese wetgeving betreffende garantie :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

jterpstra schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:16:
Had ooit eens een MSI moederbord gekocht bij een winkel.
Ik mis een Dít is waarom MSI awesome is topic! :+

Dit is natuurlijk leuke service maar elk bedrijf moet dit natuurlijk doen. Ik ga niet weer een discussie beginnen over de standaard garantie periode maar doe je een beetje moeite krijg je binnen 2 jaar ook altijd nog wel garantie bij Apple!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

En deze discussie is precies waarom apple je matst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 19:59
Nou, nou. Apple handelt conform aan de Europese garantieperiode van twee jaar. Juist, 24 maanden. Dat is tevens het absolute minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lasharor schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:20:
[...]

Dat komt omdat Apple niet handeld volgens de richtlijnen van de EU, dat is sowieso al geen pluspunt. Apple moet minimaal 2 jaar garantie verstrekken.

En het open schroeven van je macbook mag echt geen rede zijn dat de garantie vervalt hoor.
blix schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:28:
Nou, nou. Apple handelt conform aan de Europese garantieperiode van twee jaar. Juist, 24 maanden. Dat is tevens het absolute minimum.
Ik heb het al 100x eerder gezegd:

Je kan geen aanspraak maken op de europese garantietermijn. Dat is een richtlijn.
Waar je wel aanspraak op kan maken is de nederlandse garantiewetgeving, en die geeft je, jawel, 6 maanden garantie.

Je kan het evt in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie nalezen. Niet om nu een discussie daarover te starten, ik kom het zo vaak tegen en het is totaal incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmendal
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:32:
[...]

[...]

Je kan geen aanspraak maken op de europese garantietermijn. Dat is een richtlijn.
Waar je wel aanspraak op kan maken is de nederlandse garantiewetgeving, en die geeft je, jawel, 6 maanden garantie.

Je kan het evt in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie nalezen. Niet om nu een discussie daarover te starten, ik kom het zo vaak tegen en het is totaal incorrect.
Dankje voor het werk, nu hoef ik het niet meer te doen. Het is een misconceptie dat er een Europese wetgeving zou zijn dat producenten van electronica producten 2 jaar garantie MOETEN geven. NIET WAAR!

Het enige waar je aanspraak op kan maken is het conformiteitsbeginsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:32:
[...]

[...]

Offtopic inderdaad, maar volgens mij kan je juist bij een Europese richtlijn aanspraak maken op de Europese wetgeving. Zie: Wikipedia: Direct effect
edit:
Sorry, verkeerd vertaald vanuit het Nederlands, het gaat hier om directive, dus iemand zou de staat eens moeten aanklagen ;)

Dat Nederland dit nou zo achtelijk geimplementeerd heeft betekend niet dat je die rechten niet hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeus op 14-03-2012 22:41 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dus eigenlijk moest je 44 euro betalen voor het vervangen van een SATA kabeltje, hebben ze zonder overleg een nieuwe HDD geplaatst en vind je dat je gematst bent omdat dit niet vooraf besproken is met je? Als je het mij vraagt hebben ze zonder overleg met de klant onderdelen vervangen (wat nu als je geen backup zou hebben, dan was je HDD ineens weg) en rekenen ze absurd veel geld voor het vervangen van een SATA kabel, die na 1.5 jaar sowieso niet kapot had mogen gaan. Daarbij opgeteld dat je voor een MBP dusdanig veel geld betaalt, dat je eigenlijk je service zelf betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:30

SeatRider

Hips don't lie

En het bizarre is dat TS aan het hele voorval nog een positief gevoel over heeft gehouden ook - hoe goed doe je het dan als fabrikant?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:21
Dit schiet niet echt op als topic. Immers het probleem is opgelost voor de TS :) Voor een discussie over garantie is Shopping Forum beter geschikt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.