Toon posts:

Probleempjes met mijn Abit BE-6 II en mijn P3-800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok Tweakers,
Het volgende:
Ik ben een peeceetje aan het bouwen en heb dus een Abit BE-6 II Mobo en een P3-800 CPU. Nu was dit een gewone losse CPU, dus had ik voor mijn Mobo een convertertje nodig.

Nu heb ik een Slot 1 to Socket370 kaartje gekocht. Mijn CPU op dit kaartje geprikt en die weer op mijn mobo bevestigd.

Alleen het werkt niet :( :(

Iemand misschien een id ???

Verwijderd

welke slotket heb je...welke bios etc...?

Verwijderd

Bios flashen?
Had ook het probleem, met een P3-866 en een converterkaartje. Nadat ik bios naar laatste versie had geflashed, deed ie het perfect.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.abit.nl/english/product/motherboards/be6r2.htm

Zo ziet mijn bord eruit. Er staat Slot 1 bij.

Ik kan mijn bios helaas niet flashen, want als ik die pc dan aanzet (met binnenin alleen Creative VideoBlaster VGA card, ibm 30gb hd en 256 mb ram, verder niks qua kaarten), hoor ik alleen mijn hd opspinnen, geen beeld (de videokaart had ik uit een andere pc gehaald om deze pc effe te installeren, de videokaart doet het gewoon perfect!). Wat ook vreemd is, ik kan 'em wel aanzetten, maar dan niet uit, dan moet ik het netsnoer eruit trekken!:?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens eens de Creative Exxtreme Videocard (PCI) eruit gehaald en uit een andere computer een asus v3400 (agp) kaart in de pc gestopt om te zien of het misschien toch aan de kaart lag. :?

Maar het mocht niet baten. :( :( :(

I nee more Ideas . . . |:(

Zou ik misschien een verkeerde converter/adapter voor mijn cpu hebben ? :'(

Verwijderd

Heb je niet ergens een slot 1 cpu nog die je er ff in kan stoppen om zo de bios te flashen? Anders moet je ff aan een winkel vragen of je een cpu mag 'lenen' :).

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik trouwens mijn fc-pga cpu naar slot 1 converteren. ja toch ? Want ik denk dat die gasten in de winkel mij gewoon een verkeerde slotconverter hebben gegeven.
(Op het doosje staat slot 1 to socket 370)

Moet dat niet gewoon fc-pga to slot 1 converter zijn ??

Verwijderd

helaas heet een fc-pga ook nog socket 370..(lekker handig he)

Verwijderd

hmmmm wel eens je settings van je converter nagekeken ?
heb al momenteel alles gedraaid met mijn be6 2 zowel de v1 als de v2 met verschillende bios versies.
gewoon goed nakijken je settings...
Pagina: 1