Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Installatie Windows geen muis / geen keyboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn basissysteem Maart 2012 bij Azerty vandaan gekregen, en moet nog Windows installeren.
Ik heb keyboard / muis erin gestoken, en Windows start normaal op.
Zodra er wordt over gesprongen naar 'Input D-Sub' krijgen de muis en keyboard geen stroom meer en kan ik deze dus niet gebruiken.
Hoe kan ik dit aanpakken? Je kunt via setup USB Mouse Power On en USB Keyboard Power On selecteren, maar dat helpt niks. Wat doe ik verkeerd??

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
USB devices zouden gewoon stroom moeten krijgen, ook als de monitor aangaat of wisselt van input. Maar is het zo dat de PC opstart, je ziet dat hij naar de digitale input schakelt (de monitor), Windows start en je dan geen muis en keyboard meer kunt gebruiken?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 13:53

job

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:45:
Zodra er wordt over gesprongen naar 'Input D-Sub' krijgen de muis en keyboard geen stroom meer en kan ik deze dus niet gebruiken.
Dat is een melding van je monitor die aangeeft dat hij signaal ontvangt op de d-sub poort (of dat het signaal op dvi wegvalt), niet van je pc.
Je hebt de pc dus aangesloten via dvi? Komt het beeld weer terug, of valt de pc uit?
Wanneer verschijnt die melding?

Die power on instellingen in je bios/efi hebben hier overigens totaal niets mee van doen.

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:45:
Ik heb net mijn basissysteem Maart 2012 bij Azerty vandaan gekregen, en moet nog Windows installeren.
Ik heb keyboard / muis erin gestoken, en Windows start normaal op.
Hoe kan ik dit aanpakken? Je kunt via setup USB Mouse Power On en USB Keyboard Power On selecteren, maar dat helpt niks. Wat doe ik verkeerd??
Even kijken in de BIOS of daar geen setting is voor USB muis & keyboard?

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Verwijderd

Topicstarter
De computer start gewoon op, met de Windows cd erin.
Gewoon normale setup, tot de setup echt begint ( Taal instellingen etc. ) Dan komt de melding Input D-Sub en gaat de stroom van de USB keyboard / muis af. Dus kan ik ze niet meer gebruiken.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 15:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je blijft wel beeld houden? Heb je al een andere USB poort geprobeerd bij voorkeur aan de achter kant?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Jaaaah. Heb verschillende USB poorten geprobeerd en beeld blijft ook wel gewoon.
Alleen stroom gaat weg van keyboard / usb.
Heb wel Mouse / Keyboard Power On in bios settings op enable geset, maar dat helpt niks.

• Koenoe
Kun je de naam van je moederbord geven?

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Asrock A75M-HVS

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de setup 'hangt' en het lijkt of het aan toetsenbord en muis ligt. Of zie je aan bijvoorbeeld NumLock en muissensor lampjes dat het echt de stroom is die er af gaat?

[ Voor 60% gewijzigd door LeLo op 14-03-2012 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Caps Lock etc. lampje gaat gewoon uit inderdaad. Net als Mouse lasertje.
Asrock UEFI Setup Utility kan ik wel gewoon besturen met keyboard / mouse.
Klinkt alsof et aan drivers ligt, maar die kan ik toch nog niet installeren..?? :P

• Koenoe
http://www.tomshardware.co.uk/forum/303831-12-working-a75m

Denk ik zo. Even de nieuwe USB 3.0 drivers downloaden van de site en zorgen dat de setup die installeerd voordat je verder gaat.

[ Voor 45% gewijzigd door Koenoe op 14-03-2012 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het!
USB3.0 doet het niet, USB 2.0 wel!
Moet eerst drivers daarvoor installeren zeker@!
Allemaal bedankt!

• Koenoe
You're welcome.

Pagina: 1