5 beeps bij opstarten, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-04 16:14
Hallo ik heb net een nieuwe pc in elkaar gezet, en hij geeft bij het opstarten 5 korte piepjes en doet verder niks.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
5 Beeps

Alle fan's (CPU en Case fan) draaien gewoon. het betreft een Asrock p67 Pro3 SE Mobo met een MSI Twin frozr2 grafische kaart, 60gb ssd optishe dvd drive en i5 processor!

Iemand enig idee wat te doen!?

[ Voor 8% gewijzigd door Whisky op 15-03-2012 11:11 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-04 22:31
The following are AMI BIOS Beep Codes that can occur.
Beep Code Descriptions
1 short Memory refresh timer error.
2 short Parity error.
3 short Main memory read / write test error.
4 short System timer failure
5 short Process error.
6 short Keyboard controller BAT test error.
7 short General exception error
8 short Display memory error.
9 short ROM BIOS checksum error
10 short CMOS shutdown Read/Write error
11 short Cache Memory bad

Dus je processor voor zover ik het hier uit op kan maken. Komt uit dit document van Asrock: http://www.asrock.com/support/qa/TSDQA-01.pdf

Heb je je processor wel juist gemonteerd? Dus het pijltje aan de juiste kant? Staat er genoeg spanning op de processor dus alle voedings aansluitingen aangesloten 24 pins en 4 pins processor stekker iirc.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whisky
Joenino schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:01:
The following are AMI BIOS Beep Codes that can occur.
Beep Code Descriptions
1 short Memory refresh timer error.
2 short Parity error.
3 short Main memory read / write test error.
4 short System timer failure
5 short Process error.
6 short Keyboard controller BAT test error.
7 short General exception error
8 short Display memory error.
9 short ROM BIOS checksum error
10 short CMOS shutdown Read/Write error
11 short Cache Memory bad

Dus je processor voor zover ik het hier uit op kan maken. Komt uit dit document van Asrock: http://www.asrock.com/support/qa/TSDQA-01.pdf

Heb je je processor wel juist gemonteerd? Dus het pijltje aan de juiste kant? Staat er genoeg spanning op de processor dus alle voedings aansluitingen aangesloten 24 pins en 4 pins processor stekker iirc.
toon volledige bericht
Ja, Ik heb alles losgekoppeld (video kaart, ram geheugen, ssd, optische drive) hij blijft 5 piepjes geven.

Ik heb de CPU koeler los gemaakt, de cpu eraf gehaald opnieuw erop gezet zonder resultaat. volgens de een collega zou ik een CMOS Clear uitvoeren (Batterij van het mobo los halen en even een tijdje eraf laten en terug erop zetten).

Geen idee of dit gaat helpen? ik kan pas rond 6u kijken want zit nu op mijn werk.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Anduuuh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:22:
[...]

Ja, Ik heb alles losgekoppeld (video kaart, ram geheugen, ssd, optische drive) hij blijft 5 piepjes geven.

Ik heb de CPU koeler los gemaakt, de cpu eraf gehaald opnieuw erop gezet zonder resultaat. volgens de een collega zou ik een CMOS Clear uitvoeren (Batterij van het mobo los halen en even een tijdje eraf laten en terug erop zetten).

Geen idee of dit gaat helpen? ik kan pas rond 6u kijken want zit nu op mijn werk.
5 Piepjes geeft dus aan dat er iets mis is met de processor. Al terug geweest naar de winkel om deze in ene ander moederbord te laten testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Yep, CPU kan gewoon defect zijn hoor.

Je kunt nog even een CMOS Clear (BIOS reset) proberen, 'nee' heb je en 'ja' kun je krijgen ;)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=P67 Pro3 SE
Welke i5 heb je? Sommige worden pas vanaf bios versie 1.2 ondersteund. In dat geval hele de kast mee naar de winkel en de winkel de nieuwe bios er op laten zetten.

Edit* Even de link kopieren naar IE anders doet hij het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Joenino op 15-03-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
jasiccama schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:25:
Yep, CPU kan gewoon defect zijn hoor.

Je kunt nog even een CMOS Clear (BIOS reset) proberen, 'nee' heb je en 'ja' kun je krijgen ;)
Hoe kan de CPU kapot zijn? ik heb de hele setup gisteren nieuw binnen gehad, en een DOA processor lijkt mij sterk :?

Maar ik ga vanavond even een CMOS Clear proberen en hopelijk fixed dit het probleem!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
Joenino schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:26:
www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=P67 Pro3 SE
Welke i5 heb je? Sommige worden pas vanaf bios versie 1.2 ondersteund. In dat geval hele de kast mee naar de winkel en de winkel de nieuwe bios er op laten zetten.

Edit* Even de link kopieren naar IE anders doet hij het niet.
het is een intel i5 2500k Boxed

Ik heb alles zelf lost besteld via internet, zou ik dan (mocht CMOS niet lukken) langs een willekeurige pc winkel kunnen?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Anduuuh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:27:
[...]

Hoe kan de CPU kapot zijn? ik heb de hele setup gisteren nieuw binnen gehad, en een DOA processor lijkt mij sterk :?

Maar ik ga vanavond even een CMOS Clear proberen en hopelijk fixed dit het probleem!
Een DOA kan altijd he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Anduuuh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:29:
[...]

het is een intel i5 2500k Boxed

Ik heb alles zelf lost besteld via internet, zou ik dan (mocht CMOS niet lukken) langs een willekeurige pc winkel kunnen?
Oke die zou out of de box ondersteund moeten zijn. Ben dan dus echt bang mocht Clear CMOS niet lukken dat je processor een DOA is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 391619

Een processor kan gewoon defect zijn zoals de anderen al aangaven, het komt bijna niet voor, maar het is ook niet onmogelijk.

Had je al gekeken in de socket zelf of er geen pinnetjes zijn verbogen?
Heb ik ook eens een keer gehad, na het rechtzetten van de betreffende pin was het probleem voorbij.
Kleinigheidje: systeem startte wel op met de kromme pin, maar kreeg vaak bsods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:51
Kan het niet gewoon je voeding zijn? heb een tijdje geleden ook eens gehad. PC deed het prima, maar opeens niet meer.. fans gingen wel draaien, maar had blijkbaar te weinig vermogen om te starten...

Tuurlijk kan je CPU ook DOA zijn.. gebeurt alleen niet zo vaak..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
Anoniem: 391619 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:31:
Een processor kan gewoon defect zijn zoals de anderen al aangaven, het komt bijna niet voor, maar het is ook niet onmogelijk.

Had je al gekeken in de socket zelf of er geen pinnetjes zijn verbogen?
Heb ik ook eens een keer gehad, na het rechtzetten van de betreffende pin was het probleem voorbij.
Kleinigheidje: systeem startte wel op met de kromme pin, maar kreeg vaak bsods.
Nope, heb de cpu van het mobo gehaald, en alels zag er prima uit, geen kromme pinnen of dergelijken.

een DOA zou behoorlijk k*t zijn aangezien ik helemaal naar Maassluis ben gereden gisteren om die processor + mobo op te halen bij Si Computers. En ik heb geen zin dit hele weekend alsnog zonder PC te zitten (meneer ongeduld in the house).

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
mr_zippey schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:31:
Kan het niet gewoon je voeding zijn? heb een tijdje geleden ook eens gehad. PC deed het prima, maar opeens niet meer.. fans gingen wel draaien, maar had blijkbaar te weinig vermogen om te starten...

Tuurlijk kan je CPU ook DOA zijn.. gebeurt alleen niet zo vaak..
Hij krijgt 5 piepjes. Het kan zijn dat zijn voeding niet genoeg stroom geeft maar opstarten moet hij dan zowiezo doen. Mocht zijn voeding namelijk verrot zijn gaat hij ook nooit naar POST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
Joenino schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:33:
[...]

Hij krijgt 5 piepjes. Het kan zijn dat zijn voeding niet genoeg stroom geeft maar opstarten moet hij dan zowiezo doen. Mocht zijn voeding namelijk verrot zijn gaat hij ook nooit naar POST.
Het is een OCZ 700W Voeding. Geen idee of dit problemen veroorzaakt?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weyland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Probeer een tweede voeding. Mocht dat niet werken dan kan het zo zijn dat toch echt je processor is overleden.

Daarnaast is een bios update nooit verkeerd. Kijk of je dat nog voor elkaar kan krijgen als je thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Anduuuh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:34:
[...]

Het is een OCZ 700W Voeding. Geen idee of dit problemen veroorzaakt?
Heb een tijd geleden gelezen dat deze zo geheten ripple problemen hebben. Het fijne weet ik er ook niet van hoor kan zijn dat ze dat probleem allang opgelost hebben. Dit zal echter pas een probleem geven bij volle belasting van de pc. Dit is hier echter niet het geval aangezien je niet eens verder kom dan de POST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Weyland schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:36:
Probeer een tweede voeding. Mocht dat niet werken dan kan het zo zijn dat toch echt je processor is overleden.

Daarnaast is een bios update nooit verkeerd. Kijk of je dat nog voor elkaar kan krijgen als je thuis bent.
Gaat niet lukken aangezien hij niet voorbij de POST komt (5 piepjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 00:00
  1. Even checken of je de juiste bios hebt voor je processor
  2. clear cmos proberen
  3. mocht je de beschikking hebben over een andere voeding: echt even de moeite nemen daarmee te testen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
Weyland schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:36:

Ik heb geen andere voeding in huis, dit is mijn allereerste pc die ik heb besteld en zelf in elkaar gezet heb.

Hoe moet ik de BIOS updaten als ik niet voorbij de POST kom?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weyland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Wat ook nog wel eens het probleem kan zijn is dat de geheugenmodules in de verkeerde sloten zitten. Heb je dual-channel memory?

Edit: Misschien is het ook handig om een foto van je mobo en onderdelen te hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Weyland op 15-03-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
Weyland schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:38:
Wat ook nog wel eens het probleem kan zijn is dat de geheugenmodules in de verkeerde sloten zitten. Heb je dual-channel memory?
Dat is het DDR3 geheugen neem ik aan?

Deze heb ik al in andere sloten gezet, eruit gehaald, 1 geprobeerd, de ander geprobeerd. maar zonder resultaat...

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Anduuuh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:37:
[...]
Ik heb geen andere voeding in huis, dit is mijn allereerste pc die ik heb besteld en zelf in elkaar gezet heb.
Hoe moet ik de BIOS updaten als ik niet voorbij de POST kom?
  1. Geef aan waar je woont en doe een oproep voor hulp (onderdelen) naar een andere -naburige- tweaker
  2. BIOS: andere processor. Er zijn nogal wat tweakers die processors op de plank hebben liggen. Als je in de buurt van alkmaar woont heb ik wel een voeding liggen die je mag gebruiken om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Sure, soms zijn tweakers bereid of even te helpen. Vaak komen ze langs om even mee te denken. 2 weten er meer dan 1

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
ArnieNFW schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:39:
[...]
  1. Geef aan waar je woont en doe een oproep voor hulp (onderdelen) naar een andere -naburige- tweaker
  2. BIOS: andere processor. Er zijn nogal wat tweakers die processors op de plank hebben liggen. Als je in de buurt van alkmaar woont heb ik wel een voeding liggen die je mag gebruiken om te testen
Ik woon zelf in Roosendaal (Noord-Brabant), enig idee waar ik zo'n oproep kan doen :?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Beste is om met de hele boel terug te gaan naar de winkel en een andere processor proberen. Ik heb een keer hetzelfde gehad. De winkel deed meteen moeilijk omdat het volgens hen mijn schuld was, maar gewoon voet bij stuk houden. Als het met een andere processor ook niet lukt wordt het lastiger. Vroeger bouwde ik mijn pc's ook zelf, maar als je geen onderdelen hebt om alles een keer om te ruilen, is het lastig troubleshooten.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:08
Anduuuh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:39:
[...]

Dat is het DDR3 geheugen neem ik aan?

Deze heb ik al in andere sloten gezet, eruit gehaald, 1 geprobeerd, de ander geprobeerd. maar zonder resultaat...
dual (of triple of quad) channel betekend dat er op vanuit de memory controller (tegenwoordig ingebakken bij de processor voor zowel AMD als Intel) meerdere kanalen zijn. Per kanaal kan dan ook meerdere reepjes geheugen geplaatst worden, maar de controller zal proberen een balans te maken tussen de kanalen om de gemiddelde wachttijd naar beneden te houden. Wikipedia: Multi-channel memory architecture channel heeft verder niets te maken met DDR/DDR2/DDR3 (dat heeft te maken met de samenstelling van de data packetjes Wikipedia: Double data rate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
ViNcE schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:42:
Beste is om met de hele boel terug te gaan naar de winkel en een andere processor proberen. Ik heb een keer hetzelfde gehad. De winkel deed meteen moeilijk omdat het volgens hen mijn schuld was, maar gewoon voet bij stuk houden. Als het met een andere processor ook niet lukt wordt het lastiger. Vroeger bouwde ik mijn pc's ook zelf, maar als je geen onderdelen hebt om alles een keer om te ruilen, is het lastig troubleshooten.
Doet de winkel moeilijk kan je altijd nog RMA naar Intel sturen, maar dit gaat wel een hoop tijd kosten. Daarom koop ik meestal bij Alternate (is ook vlakbij voor mij) ze zijn misschien niet altijd de goedkoopste maar kunnen wle alles testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
Joenino schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:45:
[...]

Doet de winkel moeilijk kan je altijd nog RMA naar Intel sturen, maar dit gaat wel een hoop tijd kosten. Daarom koop ik meestal bij Alternate (is ook vlakbij voor mij) ze zijn misschien niet altijd de goedkoopste maar kunnen wle alles testen.
Er wordt aanstaande zaterdag een nieuwe Computer zaak geopend in Roosendaal schuin voor mijn huis, misschien een idee om hier even naar binnen te lopen, wellicht kunnen zij mij misschien wel helpen met het testen en kijken wat de fout is.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Anduuuh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:46:
[...]
Er wordt aanstaande zaterdag een nieuwe Computer zaak geopend in Roosendaal schuin voor mijn huis, misschien een idee om hier even naar binnen te lopen, wellicht kunnen zij mij misschien wel helpen met het testen en kijken wat de fout is.
Tja...ik zou als bedrijf ook niet zo gecharmeerd zijn om spullenboel van een ander bedrijf te testen. Wellicht heb je nog wat nodig wat je bij ze kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
ArnieNFW schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:48:
[...]

Tja...ik zou als bedrijf ook niet zo gecharmeerd zijn om spullenboel van een ander bedrijf te testen. Wellicht heb je nog wat nodig wat je bij ze kan aanschaffen?
ja nog een sata power kabel voor de HDD, er waren maar 2 power kabels mee geleverd, een zit in de SSD de ander in de dvd drive.

Ik ga vanavond even de CMOS Clear uitvoeren, mocht dit niet helpen komt er vrijdag een collega langs die redelijk vaak met computers bezig is en mocht dit ook niets worden ga ik zaterdag gewoon even langs die winkel, kijken of zij mij kunnen helpen al is het maar wat advies.

Ik houd jullie op de hoogte, en tips zijn altijd welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door Whisky op 15-03-2012 10:51 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
overigens hier nog een video met wat er precies gebeurt.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
5 Beeps

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Ik heb niet je mb manual gelezen. Maar heb je de cooler van de CPU op de juiste connector aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
ArnieNFW schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:24:
Ik heb niet je mb manual gelezen. Maar heb je de cooler van de CPU op de juiste connector aangesloten?
Als ik de layout zie van het moederbord zou de CPU1 Fan connector bij de 8 polige stekker zitten en niet zoals deze nu is aangesloten in het midden van het bord.

[ Voor 10% gewijzigd door mhoogendam op 15-03-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 20:18
Anduuuh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:10:
overigens hier nog een video met wat er precies gebeurt.
Je hebt maar 1 4PIN CPU voeding aangesloten (die geel/zwarte) kabel. Die andere hou je in je hand op het laatste stuk in de video. Plaats ze beiden eens, volgens mij krijgt de processor gewoon niet genoeg voeding. Er zit namelijk een 2x 4PIN (8PIN aansluiting) op je moederbord. Zoom maar eens in:
http://azerty.nl/0-2528-4...67-pro3-se-moederbor.html

De aansluiting van de CPU fan zou opzich niets moeten uitmaken. Dan zou er namelijk een 'CPU FAN ERROR' achtig iets op het scherm komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Stef42 op 15-03-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-03 11:31

jopitan

It's just a fact

Wat is je gehele PC setup?

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Stef42 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:28:
[...]

Je hebt maar 1 4PIN CPU voeding aangesloten (die geel/zwarte) kabel. Die andere hou je in je hand op het laatste stuk in de video. Plaats ze beiden eens, volgens mij krijgt de processor gewoon niet genoeg voeding. Er zit namelijk een 2x 4PIN (8PIN aansluiting) op je moederbord. Zoom maar eens in:

De aansluiting van de CPU fan zou opzich niets moeten uitmaken. Dan zou er namelijk een 'CPU FAN ERROR' achtig iets op het scherm komen.
Ze hoeven toch niet allebei aangesloten te zitten? Ik zelf heb er ook maar 1 op mijn 125 Watt CPU zitten. En die van hem is maar 95 Watt. Dus lijkt me dat hij genoeg krijgt?

Hier een stukje uit de manual:

Though this motherboard provides 8-pin ATX 12V power connector, it can still work
if you adopt a traditional 4-pin ATX 12V power supply. To use the 4-pin ATX power
supply, please plug your power supply along with Pin 1 and Pin 5.

Dus nu heb ik het vermoeden dat hij de verkeerde Pin's gepakt heeft. Hij moet de rechter 4 pakken zoals te zien is op pagina 31 van de handleiding op: http://europe.asrock.com/...anual/P67%20Pro3%20SE.pdf

De Fan moet overigens volgens de handleiding wel degelijk aangesloten worden op CPU_FAN1 en niet op 2 zoals de TS heeft gedaan.

Krijg een beetje het idee dat het een RTFM probleem is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
mhoogendam schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:27:
[...]

Als ik de layout zie van het moederbord zou de CPU1 Fan connector bij de 8 polige stekker zitten en niet zoals deze nu is aangesloten in het midden van het bord.
Dit had ik in het begin ook gedaan maar maakt geen verschil uit.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Vaya€ 22,60€ 22,60
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,50€ 14,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 189,-€ 189,-
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 72,60€ 72,60
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 68,90€ 68,90
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 40,10€ 40,10
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 198,90€ 198,90
1Asrock P67 Pro3 SE€ 70,70€ 70,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 762,30

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
Stef42 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:28:
[...]

Er komen 3 kabels uit de voeding, een is een splitsing van 20 en 4 (de 24) de ander is er een van 8 (voor de CPU) en die 4pin die ik overhoud (tegen het einde van het filmpje) heb ik geen plaats voor/kan ik geen aansluiting voor vinden :?

[ Voor 4% gewijzigd door Whisky op 15-03-2012 15:31 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 20:18
Anduuuh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:18:
[...]

Er komen 3 kabels uit de voeding, een is een splitsing van 20 en 4 (de 24) de ander is er een van 8 (voor de CPU) en die 4pin die ik overhoud (tegen het einde van het filmpje) heb ik geen plaats voor/kan ik geen aansluiting voor vinden :?
Dus je hebt wel gewoon die 8PIN aangesloten op het moederbord (alle 8 pinnen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-04 11:29

Silasje

www.Entjes.eu

Anduuuh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:42:
[...]

Ik woon zelf in Roosendaal (Noord-Brabant), enig idee waar ik zo'n oproep kan doen :?
Je kan het beste een vraagadvertentie maken in het V&A gedeelte van Tweakers.net, hier heb je de meeste kans dat mensen het zien

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
Stef42 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:27:
[...]

Dus je hebt wel gewoon die 8PIN aangesloten op het moederbord (alle 8 pinnen)?
Ja... daarom houd ik die 4 pins over.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
Als ik nu de 2 x 4GB werkgeheugen uit de slots haal met alles aangesloten piept hij 3 keer lang en dat herhaald zich na 3 seconden.

EDIT:

Ik heb de Corsair CMX8GX3M2A1600C9 2x4GB

In deze lijst wordt hij niet genoemd, dus denk ik dat het geheugen incomatible is...

http://www.asrock.com/mb/memory.nl.asp?Model=P67%20Pro3%20SE

EDIT2:

En ik kom er net achter dat intel i5 2500k chip en ram van 1060/1300 aan kan, die van mij zijn 1600...

[ Voor 58% gewijzigd door Whisky op 16-03-2012 00:15 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Zonder memory opstarten zal andere fouten geven.
Check wel even of je de cooler in de goede connector heb zitten. Als je MB denkt dat je cooler niet aangesloten is, zal hij waarschijnlijk een CPU error geven.

Te snel memory is over het algemeen geen probleem. Compatibiliteit wel; alhoewel ik dan een CPU error wat vreemd vind

De discussie rondom de voedingslijnen kan ik niet beoordelen, maar zou ik zeker nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Anduuuh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:45:
Als ik nu de 2 x 4GB werkgeheugen uit de slots haal met alles aangesloten piept hij 3 keer lang en dat herhaald zich na 3 seconden.

EDIT:

Ik heb de Corsair CMX8GX3M2A1600C9 2x4GB

In deze lijst wordt hij niet genoemd, dus denk ik dat het geheugen incomatible is...

http://www.asrock.com/mb/memory.nl.asp?Model=P67%20Pro3%20SE

EDIT2:

En ik kom er net achter dat intel i5 2500k chip en ram van 1060/1300 aan kan, die van mij zijn 1600...
Snelheid van je geheugen maakt niet uit, die kun je handmatig op 1600 zetten in het BIOS (straks :))
Compatibiliteit echter wel.

Heb je de CMOS Clear al uitgevoerd?

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
jasiccama schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 07:31:
[...]

Snelheid van je geheugen maakt niet uit, die kun je handmatig op 1600 zetten in het BIOS (straks :))
Compatibiliteit echter wel.

Heb je de CMOS Clear al uitgevoerd?
Jup, ik heb de jumper een plekje opgeschoven zodat hij de rechter en middelste pin pakt, tijdje laten zitten en weer terug gezet, de pc opgestart de eerste 6 seconden niks, en toen weer *beep beep beep beep beep* Zonder het geheugen maakt hij 3 lange beeps... ik begin al spijt te krijgen dat ik zelf een systeem heb samengesteld, ik had beter moeten kijken naar de compatibiliteit.

Maar wat ik raar vind, op intel website staat dat de i5 2500k geen 1600mhz ondersteund maar op het doosje van het werkgeheugen staat support for intel i7 and i5...

En op de website van asrock staat bij ram support niet de ram die ik heb, maar op een andere pagina staat dan weer wel dat hij 1600mhz ondersteunt... ik begrijp er helemaal niks meer van ;(

EDIT:

Overigens heeft Asrock niet eens 5 KORTE beep codes, volgens de website zijn er enkel 5 lange en dat is

Without VGA card 5 long beeps Beeps at”d6”, then show "0d"

Zou ik dan de Grafische kaart verkeerd hebben aangesloten? Of gewoon een verkeerde kaart hebben gekocht? Op het moederboard staat crossfire, en ik heb een MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC (NVIDIA) Zou dit misschien de fout kunnen zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door Whisky op 16-03-2012 10:04 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Anduuuh schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:36:
[...]

Jup, ik heb de jumper een plekje opgeschoven zodat hij de rechter en middelste pin pakt, tijdje laten zitten en weer terug gezet, de pc opgestart de eerste 6 seconden niks, en toen weer *beep beep beep beep beep* Zonder het geheugen maakt hij 3 lange beeps... ik begin al spijt te krijgen dat ik zelf een systeem heb samengesteld, ik had beter moeten kijken naar de compatibiliteit.

Maar wat ik raar vind, op intel website staat dat de i5 2500k geen 1600mhz ondersteund maar op het doosje van het werkgeheugen staat support for intel i7 and i5...

En op de website van asrock staat bij ram support niet de ram die ik heb, maar op een andere pagina staat dan weer wel dat hij 1600mhz ondersteunt... ik begrijp er helemaal niks meer van ;(

EDIT:

Overigens heeft Asrock niet eens 5 KORTE beep codes, volgens de website zijn er enkel 5 lange en dat is

Without VGA card 5 long beeps Beeps at”d6”, then show "0d"

Zou ik dan de Grafische kaart verkeerd hebben aangesloten? Of gewoon een verkeerde kaart hebben gekocht? Op het moederboard staat crossfire, en ik heb een MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC (NVIDIA) Zou dit misschien de fout kunnen zijn?
toon volledige bericht
Ik heb je meerdere keren een link gestuurd. Schijnbaar lees je mijn posts niet of je heb er over heen gelezen. 5 korte biospiepen is je processor volgens de ASrock Ami bios beeplist alle andere lijsten heeft het niet over piepjes maar over foutcodes.

Verder maakt de snelheid van je geheugen geen hol uit ook al prop je er 1866mhz geheugen in. De daad werkelijke snelheid waar hij op gaat draaien hangt af van de ingestelde multiplier x FSB. Dus als je multiplier 6 is en je FSB 250 draaid hij maar op 1500 mhz.

Aangezien jij een 4 pins stroom aansluiting over hou denk ik toch echt dat je de andere 4 pins gewoon niet aan de rechterkant van de 8 pins aansluiting hebt zitten. Lees je handleiding maar eens na staat precies in hoe je de stekkers aan moet sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
Joenino schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:38:
[...]

Ik heb je meerdere keren een link gestuurd. Schijnbaar lees je mijn posts niet of je heb er over heen gelezen. 5 korte biospiepen is je processor volgens de ASrock Ami bios beeplist alle andere lijsten heeft het niet over piepjes maar over foutcodes.

Verder maakt de snelheid van je geheugen geen hol uit ook al prop je er 1866mhz geheugen in. De daad werkelijke snelheid waar hij op gaat draaien hangt af van de ingestelde multiplier x FSB. Dus als je multiplier 6 is en je FSB 250 draaid hij maar op 1500 mhz.

Aangezien jij een 4 pins stroom aansluiting over hou denk ik toch echt dat je de andere 4 pins gewoon niet aan de rechterkant van de 8 pins aansluiting hebt zitten. Lees je handleiding maar eens na staat precies in hoe je de stekkers aan moet sluiten.
Ik heb net SiComputers gebeld, en kan morgen rond half 3 mijn pc zoals hij nu is langs brengen en dan kijkt hij wat de problemen zijn. Hopelijk weet hij wat er kapot is of niet goed aangesloten is.

Enige nadeel is dat ik dan met de trein naar Maassluis moet met die kast -__-'

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Anduuuh schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:13:
[...]

Ik heb net SiComputers gebeld, en kan morgen rond half 3 mijn pc zoals hij nu is langs brengen en dan kijkt hij wat de problemen zijn. Hopelijk weet hij wat er kapot is of niet goed aangesloten is.

Enige nadeel is dat ik dan met de trein naar Maassluis moet met die kast -__-'
In zo'n grote euroshoppertas doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
Joenino schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:46:
[...]

In zo'n grote euroshoppertas doen :P
haha ik heb gelukkig de doos met piepschuim en plastic nog bewaard dus dat komt wel goed, alleen zit ik ermee dat ik van Maassluis west naar de andere kant moet leuren met die doos...

Maar goed, zodra ik meer weet laat ik het weten!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisky
Probleem opgelost! Hij draait als een zonnetje!

Ik had op internet een tutorial gevolgd hoe de Grafische kaart aangesloten moest worden, en deze kerel had er maar 1 power kabel aan hangen.

Nu bleek dat die van mij er dus 2 nodig had en dat heeft het probleem verholpen.

Ik ben nu eerst alle updates aan het installeren en daarna even wat games erop gooien :D

Allemaal bedankt voor jullie hulp en advies!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:29

KneoK

Not in a million lightyears

Joenino schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:38:
[...]

Het is natuurlijk geweldig dat je de TS wilt helpen maar pas wel een beetje op dat je niet met verkeerde informatie aan komt zetten.

Een Process Error is geen CPU error, dat heeft dus niets met de processor te maken. Een Sandy Bridge processor heeft daarnaast een onafhankelijke geheugen multiplier en werkt niet meer met een FSB dus multi x FSB gaat niet meer op. Ook komen moderne voedingen altijd met een 8-pins en een 4-pins CPU stekker dus de TS heeft al vanaf het begin de boel gewoon goed aangesloten gehad.
Pagina: 1