Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Specs Nvidia GeForce GTX 680 met Kepler-gpu duiken op

Pagina: 1
Acties:

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
nieuws: Specs Nvidia GeForce GTX 680 met Kepler-gpu duiken op
De fabrikant claimt in een afzonderlijke slide dat de prestaties van de GTX 680 maar liefst 40 procent hoger zouden liggen dan die van de Radeon HD 7970, maar op 22 maart zal blijken in hoeverre deze claim overdreven is, want dan zou de kaart moeten verschijnen en de eerste reviews online moeten komen.
Tweakers.net trekt nu al de conclusie dat deze claim overdreven is. Dat is toch niet bepaald objectief.
Men had ook kunnen schrijven "maar op 22 maart zal blijken of nVidia deze claim waar kan maken" wat in mijn ogen een objectievere omschrijving is.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
Als je goed in de grafiek kijkt dan zie je dat zelfs in de best case scenarios die Nvidia speciaal voor de grafiek heeft uitgekozen er maar één uitschieter naar 40% is.

Gemiddeld zit het echter in al die best case scenarios maar op 10%.

Ik vind het al overdreven dat de redactie die "tot 40%" uberhaupt nog meldt terwijl "gemiddeld tot 10%" een stuk realistischer beeld zou geven van de verwachtingen.
(zo'n enkele extreme uitschieter kun je altijd in benchmarks vinden)

En als je bedenkt dat het een set van best case scenarios is, dan mag je blij zijn als het ding in normaal gebruik gemiddeld niet langzamer is...

Als er al wat op de tekst aan te merken is, dan is het eerder dat ze te lief voor Nvidia zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door mjtdevries op 14-03-2012 22:37 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik had de tekst al aangepast omdat er twijfels zijn aan de authenticiteit van die betreffende slide. In het vervolg laten we dergelijke claims van fabrikanten maar helemaal achterwege aangezien ze uiteraard altijd in het voordeel van dat bedrijf uitvallen en niet te controleren valt in hoeverre de claims kloppen.