Apache Server voor Ubuntu netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Icepegel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-07-2025
Hallo ik zit met het volgende scenario:

Klikbaar voor groter:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3781375/Overzicht2.png

Nu heb ik een Apache server draaien waarvan het ip adres 192.168.1.10 is. Dit heb ik ook vastgezet in Ubuntu. Hij is te pingen, te bereiken en te beheren. Ook zie ik mn index.html verschijnen als ik intern ernaar toe ga.

Nu wil ik hem dus ook van buitenaf kunnen benaderen. Dit gaat standaard via poort 80. Op het modem en router heb ik portforward gedaan, maar ik krijg het niet aan de praat.

De router (Sitecom) heeft ip adres 192.168.1.2. Maar in het modem (Tele2) kan ik geen port forward doen naar de router. Dan geeft hij een foutmelding. Zie ik nu iets over het hoofd? Via poort 80 gaat dat toch standaard goed? Tevens heb ik poort 8080 ook al geprobeerd. Dit werkt ook niet.

Als ik mijn Extern ip adres invoer van buitenaf (Iphone) geeft die gewoon een time out.

Heeft iemand nog tips?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat klinkt alsof zowel de modem en de router aan routing doen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 09:55
Lijkt mij idd dat tele2 modem dan te zijn..

Welk merk/type is dat ding?

Edit@hierboven; dat moet niet uitmaken, internet werkt nu toch ook? 2x poort forwarden moet dan lukken.

Nog firewalls in dat modem of router?

[ Voor 50% gewijzigd door pennywiser op 14-03-2012 19:39 ]

• Icepegel
Zal eens even snel kijken. Hang on ..Hebbes..

Het is een Davolink DV-2020 en die heeft niet echt veel opties.

Firewall in de router. In het modem kan ik daar niets aan doen geloof ik.

[ Voor 75% gewijzigd door Icepegel op 14-03-2012 19:41 ]

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 09:55

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ook handig als je ff verteld wat dan de foutmelding is

hoe weet je dat de ander poort niet werkt. maw hoa heb je he getest ? niet elk modem/router staat toe om intern je externe adres te bereiken

[ Voor 57% gewijzigd door Fish op 14-03-2012 19:47 ]

Iperf

• Icepegel
Die heb ik in beide gevallen doorgezet naar de server (192.168.1.10) en wel op poorten 80 en 8080.

Ondertussen even de firewall uitgezet in het router. FF testen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je moet de eerste router dan mappen naar je 2e router natuurlijk
en je 2e router naar je server

zowiezo 2 dezelfde 2subnetten aan beide kanten van een router is een recipy for disaster

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 14-03-2012 19:49 ]

Iperf

• Icepegel
fish schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:48:
Je moet de eerste router dan mappen naar je 2e router natuurlijk
en je 2e router naar je server
Dacht ik ook, maar dat kan dus niet. Deze foutmelding: Virtual Server Add Error

Add virtual server named test failed. Status: 1.

Overigens heb ik nu de firewall uitgezet in de sitecom router en krijg nu de login te zien van mijn modem? User en password login. Dat lukte eerst ook niet.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

map hem naar een random poort op je 2e router 12345 ofzo.
dan map je 12345 op je 2e router weer naar 80 op je server

Dan heb je ook geen last van de beheerinterface die op poort 80 van je 2e router draaid. wel vreemd kun je die niet gewoon uitzetten of de wan dan.

[ Voor 39% gewijzigd door Fish op 14-03-2012 19:52 ]

Iperf

• Icepegel
fish schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:51:
map hem naar een random poort op je 2e router 12345 ofzo.
dan map je 12345 op je 2e router weer naar 80 op je server
Ook die error. Het is net of hij alleen het ip adres 192.168.1.2 niet pikt. Omdat dat de sitecom is? Dat moet toch niet uitmaken lijkt me.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kijk even of je het dhcp adres kan reserveren in de dhcp pool op dat mac adres mischien helpt dat

long shot maar whatever

Anders moet je even je 2e router als ap configurern.
Goed ip adres geven op de lan kant wat niet botst met de dhcp van de davolink.
en stekker van wan in lan proppen. en ff uit en aan zetten dan vergeet het mischien weer het identieke subnet aan de andere kant mocht dat shit verookzaken

kan je met die pc ook op de rest van het netwerk komen

[ Voor 58% gewijzigd door Fish op 14-03-2012 20:02 ]

Iperf

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb zo'n soort gelijk probleem gehad met mijn SLES 11 server. Probleem zat em in SLES zelf, niet kunnen achter halen wat het was want na een herinstallatie werkte alles in 1 keer vlekkeloos.

Ik zou indien mogelijk de server aan de eerste router hangen om te zien of het dan werkt of niet, check ook of de poort echt open staat met zo een port check website. Op deze manier weet je een beetje of je het in je netwerk of je server moet zoeken.

Succes!

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Icepegel
DutchPlayer schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:02:
Ik heb zo'n soort gelijk probleem gehad met mijn SLES 11 server. Probleem zat em in SLES zelf, niet kunnen achter halen wat het was want na een herinstallatie werkte alles in 1 keer vlekkeloos.

Ik zou indien mogelijk de server aan de eerste router hangen om te zien of het dan werkt of niet, check ook of de poort echt open staat met zo een port check website. Op deze manier weet je een beetje of je het in je netwerk of je server moet zoeken.

Succes!
Thanks. Ik ga dat morgen maar eens even proberen. Voor hetzelfde ligt het aan de brug die ertussen zit. Ik houdt jullie op de hoogte.

• Icepegel
fish schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:56:
Kijk even of je het dhcp adres kan reserveren in de dhcp pool op dat mac adres mischien helpt dat

long shot maar whatever

Anders moet je even je 2e router als ap configurern.
Goed ip adres geven op de lan kant wat niet botst met de dhcp van de davolink.
en stekker van wan in lan proppen. en ff uit en aan zetten dan vergeet het mischien weer het identieke subnet aan de andere kant mocht dat shit verookzaken

kan je met die pc ook op de rest van het netwerk komen
Hij staat als AP (Mode : AP) Hij moet dus buiten de range van het modem staan? Die staat nu op 192.168.1.2 tot xxxx100. Dus dat de 2e router beginnen bij 101? En dan mijn server ook boven de 101 een vast ip geven? Dat is wat je zegt toch?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wanneer de 2 router als ap werkt dan is het feitelijk geen router meer en moet je de server direct kunnen mappen. voor een ap is het trouwens niet ongebruikelijk om een ip via alleen via dhcp te verkrijgen

En idd alles wat je een vast ip geeft mag niet in de uitgave reeks van de dhcp staan. om problemen te voorkomen.

Je kan ervoor kiezen om alle routers even uit en aan te zetten daarna om arp caching problemen over 4 switches te voorkomen maar die kans is wel erg klein

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 14-03-2012 20:34 ]

Iperf

• Icepegel
fish schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:32:
Wanneer de 2 router als ap werkt dan is het feitelijk geen router meer en moet je de server direct kunnen mappen. voor een ap is het trouwens niet ongebruikelijk om een ip via alleen via dhcp te verkrijgen

En idd alles wat je een vast ip geeft mag niet in de uitgave reeks van de dhcp staan. om problemen te voorkomen.

Je kan ervoor kiezen om alle routers even uit en aan te zetten daarna om arp caching problemen over 4 switches te voorkomen maar die kans is wel erg klein
Nee ik ga de range eerst maar eens aanpassen. Laat het je weten.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Icepegel schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:26:
[...]

Hij staat als AP (Mode : AP) Hij moet dus buiten de range van het modem staan? Die staat nu op 192.168.1.2 tot xxxx100. Dus dat de 2e router beginnen bij 101? En dan mijn server ook boven de 101 een vast ip geven? Dat is wat je zegt toch?
Als jij twee apparaten hebt die vrolijk DHCP-adressen beginnen uit te delen dan loopt je netwerk in het honderd. Als je twee DHCP-servers gebruikt, dan dien je aparte subnetten te hanteren. Dus bv. 192.168.1.x en 192.168.2.x. En routering daartussen. De meest eenvoudige oplossing is nog steeds om de routing- en DHCP-functionaliteit van alle apparaten uit te schakelen en het te laten afhandelen door één apparaat.
pennywiser schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:38:
Edit@hierboven; dat moet niet uitmaken, internet werkt nu toch ook? 2x poort forwarden moet dan lukken.
Ofwel gebruik je DMZ, bridge je je modem, of schakel je DHCP uit op je router. Ik denk dat de topic starter eerst duidelijkheid moet scheppen over wat de apparaten in zijn netwerk allemaal uitspoken zodat het duidelijk wordt waar de overlaps zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door Borromini op 14-03-2012 21:10 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Icepegel
Borromini schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:06:
[...]

Als jij twee apparaten hebt die vrolijk DHCP-adressen beginnen uit te delen dan loopt je netwerk in het honderd. Als je twee DHCP-servers gebruikt, dan dien je aparte subnetten te hanteren. Dus bv. 192.168.1.x en 192.168.2.x. En routering daartussen. De meest eenvoudige oplossing is nog steeds om de routing- en DHCP-functionaliteit van alle apparaten uit te schakelen en het te laten afhandelen door één apparaat.

[...]

Ofwel gebruik je DMZ, bridge je je modem, of schakel je DHCP uit op je router. Ik denk dat de topic starter eerst duidelijkheid moet scheppen over wat de apparaten in zijn netwerk allemaal uitspoken zodat het duidelijk wordt waar de overlaps zitten.
Op de eerste reply. Het modem (1e) deelt zn ip's uit dmv. DHCP. Maar de 2e staat alleen maar op AP. Dus dat gaat al niet op. Overigens is het van mijn kant niet handig dat m'n router (2e) wel een 192.168.1.2 adres heeft. Dat moet ik eerst maar eens gaan aanpassen en dan eens verder kijken.

Verwijderd

De inlogpagina van je modem krijg je omdat je modem je niet toestaat vanaf intern je externe ip te benaderen.
Had zelf hetzelfde "probleem" bij Tele2.
Wat je kunt doen is bijv via een gratis online proxy server je eigen externe ipadres proberen te bereiken, dat moet wel lukken.

• Icepegel
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:45:
De inlogpagina van je modem krijg je omdat je modem je niet toestaat vanaf intern je externe ip te benaderen.
Had zelf hetzelfde "probleem" bij Tele2.
Wat je kunt doen is bijv via een gratis online proxy server je eigen externe ipadres proberen te bereiken, dat moet wel lukken.
Ja klopt, ik zat met mn iphone op Wifi. Maar via 3G of proxy kom ik er niet in. Ik ga morgen verder testen. |:(

• Icepegel
Bedankt voor alle reacties. Het is opgelost!!

Hier even een korte uitleg van wat er fout was gegaan, zodat anderen hier ook iets aan hebben.

Mijn Modem is standaard ingesteld op DHCP. Tot mijn verbazing had ik een kabel van het modem naar de router gemaakt, maar gewoon in een LAN poort gestopt. Deze moet dus in de WAN poort. Geen idee waarom ik dat gedaan had, maar alles werkte altijd prima.

Nu krijgt mijn router een ip adres van het modem. Heb het modem geforward op poort 80 naar de router. En de router geforward op poort 80 naar mijn server boven. Dit werkt naadloos door de wireless bridge heen. Hier hoefde ik niets aan te veranderen. Vraag me niet waarom ik poort 80 perse moet openzetten. Maar als ik dit niet doe, werkt het gewoon niet.

Allemaal super bedankt voor de hulp en tips. Cheers :D
Pagina: 1