Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:53:
[...]
Nee hoor onlive runt de games op haar servers, en niet op je eigen PC.
met een dedicated point to point interface (geen wifi) mag bandbreedte geen probleem zijn, ik denk echt dat dit de toekomst is. Gewoon een mobile device met 10 if 12 inch scherm en dan de zware applicaties op je game PC.
Dan zal je toch een verdraaid intelligent compressie algoritme gaan bedenken, dat ook nog eens realtime te decomprimeren is op een iPad. En dan nog zal je geen pixel-perfect beeld hebben. Als dat wél van belang is, en ik kan me zo eens voorstellen dat je dat voor diverse games wél wilt, is wifi niet toereikend.
Games streamen naar een iPad2 (uncompressed -dus realtime- met 60 fps):
1024 * 768 * 4bytes * 60fps = 188743680 bytes/sec = 180MB/sec. Overhead meegerekend heb je daar dus een wifi verbinding van 1.5Gbps voor nodig, en voorlopig komen we nog niet hoger dan (maximaal) 300Mbps. Tel daarbij op dat je alleen in ideale omstandigheden je maximale throughput zal halen op wifi, en de vereiste link komt ineens meer in de richting van 3Gbps te liggen.
Voor de fun de iPad3, wederom uncompressed op native resolutie:
2048 * 1536 * 4bytes * 60fps = 754974720 bytes/sec = 720MB/sec.
Als iemand 12Gbps wifi kan regelen op een iPad, ben ik erg geïnteresseerd
Simpel gezegd: als je het rekenwerk op je desktop wilt laten afhandelen, en enkel het beeld wilt projecteren op je iPad, en user input wilt terugsturen vanaf je iPad, heb je een serieus bandbreedte issue, tenzij je aan beeldkwaliteit wilt inleveren door compressie. Dat maakt de toch al aanwezige lag-issues dan alleen maar erger.