Toon posts:

Streaming high end games to Ipad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al apps die je je high end PC games laten streamen naar je Ipad en aldaar een user interface bieden?

Denk dat er wel toekomst zit in het streamen van games op je lokale high end device naar je Ipad...

Of gewoon je ipad gebruiken als input device voor een game op je PC die een HD TV aanstuurt.

Mischien moet we wel goeie hardware komen die je Ipad omtovert in een echte gamecontroller vergelijkebaar met dat ding van de Wii U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Kuch... bandbreedte, latency... kuch.... :N

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 02-10 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Onlive doet dit al een tijdje, weet niet of het ook voor iOS al beschikbaar is. Ongetwijfelt dat er iets van toekomst in zit, maar zonder native support voor 'echte' controls, zie ik PC games spelen op een tablet nog niet echt gebeuren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:18:
Onlive doet dit al een tijdje, weet niet of het ook voor iOS al beschikbaar is. Ongetwijfelt dat er iets van toekomst in zit, maar zonder native support voor 'echte' controls, zie ik PC games spelen op een tablet nog niet echt gebeuren.
Nee hoor onlive runt de games op haar servers, en niet op je eigen PC.

met een dedicated point to point interface (geen wifi) mag bandbreedte geen probleem zijn, ik denk echt dat dit de toekomst is. Gewoon een mobile device met 10 if 12 inch scherm en dan de zware applicaties op je game PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ja, dat is toch wat Onlive doet? Maar voor Onlive heb je ook gewoon een client nodig, daarvan weet ik niet of die al voor iOS beschikbaar is.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:53:
[...]

Nee hoor onlive runt de games op haar servers, en niet op je eigen PC.

met een dedicated point to point interface (geen wifi) mag bandbreedte geen probleem zijn, ik denk echt dat dit de toekomst is. Gewoon een mobile device met 10 if 12 inch scherm en dan de zware applicaties op je game PC.
Dan zal je toch een verdraaid intelligent compressie algoritme gaan bedenken, dat ook nog eens realtime te decomprimeren is op een iPad. En dan nog zal je geen pixel-perfect beeld hebben. Als dat wél van belang is, en ik kan me zo eens voorstellen dat je dat voor diverse games wél wilt, is wifi niet toereikend.

Games streamen naar een iPad2 (uncompressed -dus realtime- met 60 fps):
1024 * 768 * 4bytes * 60fps = 188743680 bytes/sec = 180MB/sec. Overhead meegerekend heb je daar dus een wifi verbinding van 1.5Gbps voor nodig, en voorlopig komen we nog niet hoger dan (maximaal) 300Mbps. Tel daarbij op dat je alleen in ideale omstandigheden je maximale throughput zal halen op wifi, en de vereiste link komt ineens meer in de richting van 3Gbps te liggen.

Voor de fun de iPad3, wederom uncompressed op native resolutie:
2048 * 1536 * 4bytes * 60fps = 754974720 bytes/sec = 720MB/sec.

Als iemand 12Gbps wifi kan regelen op een iPad, ben ik erg geïnteresseerd ;)

Simpel gezegd: als je het rekenwerk op je desktop wilt laten afhandelen, en enkel het beeld wilt projecteren op je iPad, en user input wilt terugsturen vanaf je iPad, heb je een serieus bandbreedte issue, tenzij je aan beeldkwaliteit wilt inleveren door compressie. Dat maakt de toch al aanwezige lag-issues dan alleen maar erger.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:53:
ik denk echt dat dit de toekomst is. Gewoon een mobile device met 10 if 12 inch scherm en dan de zware applicaties op je game PC.
Een totaal verwrongen toekomstverwachting wat mij betreft. Afgezien van de technische argumenten waar ik al een hint naar gaf, en die Whieee nader specificeerde: je doet alsof je een vooruitstrevend idee hebt (dat overigens niks nieuws is), maar door er van uit te gaan dat de PC het centrale punt voor "zware applicaties" is en blijft, bewijs je vooral teveel in traditionele concepten te denken. De PC zoals we 'm kenden is al een tijdje aan het uitsterven. Multimedia en entertainment is steeds meer naar de huiskamer aan het verplaatsen (zie gameconsoles vs PC gaming, en daarbij tablets vs PC voor content consumptie), dus vasthouden aan het idee van een PC waarop je "zware" dingen draait die dan met een gekunsteld systeem naar remote user interfaces gestreamed moeten worden, is feitelijk hopeloos conservatief. Voor casual gaming zijn de tablets van nu al meer dan voldoende, en de iPad 3 heeft een behoorlijk grafisch geweld aan boord. Ik denk dat PC gaming het nog zwaarder gaat krijgen dan nu al het geval is, en dat ga je niet oplossen met concepten die technisch nog niet eens haalbaar zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is dan wel weer zwaar de andere kant opkijken. Er wordt al 5-6 jaar gezegd dat de PC het gaat verliezen richting casual/mobiel/console, toch wordt de markt er niet bijzonder kleiner door. Tablet/mobiel boort gewoon een nieuwe markt aan, de markt die vroeger gedomineerd werd door flashgames, dat loopt nu over naar mobiel/tablets. De 'normale' games blijven gewoon console/PC, een tablet kan en zal nooit een waardig alternatief zijn voor zulke games (MMO's, RTS, FPS, race).

Als ik dan enkel kijk naar de UT3 engine, nee, dan ziet de PC markt er nog steeds rooskleurig uit. Niet alleen voor gaming, maar ook gewoon voor zakelijk/huis-tuin-keuken gebruik, waar een tablet nooit een volwaardig alternatief kan worden.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 15-03-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SinergyX schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:38:
Als ik dan enkel kijk naar de UT3 engine, nee, dan ziet de PC markt er nog steeds rooskleurig uit. Niet alleen voor gaming, maar ook gewoon voor zakelijk/huis-tuin-keuken gebruik, waar een tablet nooit een volwaardig alternatief kan worden.
Al zou je helemaal gelijk hebben, dan nog geeft dat TS geen gelijk. Jij zegt terecht dat veel dingen makkelijker op een PC dan op een tablet gaan. Wat voor zin heeft het dan om die dingen op een PC te draaien en op een tablet te gaan weergeven en bedienen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Exirion schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:03:
Al zou je helemaal gelijk hebben, dan nog geeft dat TS geen gelijk. Jij zegt terecht dat veel dingen makkelijker op een PC dan op een tablet gaan. Wat voor zin heeft het dan om die dingen op een PC te draaien en op een tablet te gaan weergeven en bedienen? :P
Dezelfde reden waarom OnLive zijn diensten aanbied. Iets wat niet op jouw 'platform' (PC qua specs of ander medium als telefoon/tablet) standaard niet kan draaien, alsnog te laten draaien. Zo kiezen mensen ook voor een Mac of dergelijke, om via omwegen/oplossingen alsnog Windows-games te spelen, zo dus ook mensen kiezen voor lagere-spec PC's of tablets, om toch een oplossing te zoeken om high-end games te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SinergyX schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:18:
Iets wat niet op jouw 'platform' (PC qua specs of ander medium als telefoon/tablet) standaard niet kan draaien, alsnog te laten draaien.
Nu gooi je het weer over een andere boeg. Eerst geef als je bezwaar van een tablet aan dat het niet zo handig als een PC is, en nu gooi je het op processing power. De performance gap is rap kleiner geworden en die trend zal doorzetten, ook al zal een PC aan het stopcontact altijd meer performance potentie hebben dan een portable apparaat.

Wat ik sowieso meer zie zitten is wat Apple misschien met de Apple TV van plan is: een multimedia-apparaat in de huiskamer dat ook als gaming platform kan dienen en daarbij de iPad/iPhone als bedieningsapparaat gebruikt. Zelfs games die op de iPhone/iOS zelf draaien wordt remote gerenderd omdat ze niet de hele framebuffer van het mobiele apparaat over de lucht sturen, maar slechts de data (noem het een draadloze OpenGL proxy) voor de rendering oversturen en op de Apple TV zelf renderen.

Wat niet gauw zal veranderen is dat bij 60fps een framebuffer met HD resolutie naar de tablet sturen tamelijk onhaalbaar is. Het zou op z'n hoogst kunnen als je een paar meter bij de PC vandaan zit, met een wireless-HDMI-achtige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 16:30
Whieee schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:14:
[...]

Dan zal je toch een verdraaid intelligent compressie algoritme gaan bedenken, dat ook nog eens realtime te decomprimeren is op een iPad. En dan nog zal je geen pixel-perfect beeld hebben. Als dat wél van belang is, en ik kan me zo eens voorstellen dat je dat voor diverse games wél wilt, is wifi niet toereikend.

Games streamen naar een iPad2 (uncompressed -dus realtime- met 60 fps):
1024 * 768 * 4bytes * 60fps = 188743680 bytes/sec = 180MB/sec. Overhead meegerekend heb je daar dus een wifi verbinding van 1.5Gbps voor nodig, en voorlopig komen we nog niet hoger dan (maximaal) 300Mbps. Tel daarbij op dat je alleen in ideale omstandigheden je maximale throughput zal halen op wifi, en de vereiste link komt ineens meer in de richting van 3Gbps te liggen.

Voor de fun de iPad3, wederom uncompressed op native resolutie:
2048 * 1536 * 4bytes * 60fps = 754974720 bytes/sec = 720MB/sec.

Als iemand 12Gbps wifi kan regelen op een iPad, ben ik erg geïnteresseerd ;)

Simpel gezegd: als je het rekenwerk op je desktop wilt laten afhandelen, en enkel het beeld wilt projecteren op je iPad, en user input wilt terugsturen vanaf je iPad, heb je een serieus bandbreedte issue, tenzij je aan beeldkwaliteit wilt inleveren door compressie. Dat maakt de toch al aanwezige lag-issues dan alleen maar erger.
Eindelijk iemand die mooi kan verwoorden waarom ik niet begrijp dat OnLive goed kan werken _/-\o_

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
High-end game streamen werkt prima. De lag is merkbaar maar in de meeste games niet hinderlijk. Zolang je in je achterhoofd houdt dat je spellen aan het spelen bent waar high end game bakken van beginnen te zweten, neem je de mindere graphics voor lief. Al toont het alsnog graphics die een Ipad technisch gezien niet zou kunnen draaien. Dus miepen dat het er minder uit ziet dan Full-HD op een beest van een pc is in mijn optiek sowieso belachelijk.

Zelf gebruik ik Splashtop HD om games te streamen vanaf mijn game pc. Zo speel ik supreme commander forged alliance en supreme commander 2 op mijn ipad. De enige problemen die je daarmee hebt is dat het alleen windowed te spelen is en dat het een heel geklooi is de controls goed werkend te krijgen. Maar als dat je dan eenmaal gelukt is kun je vanaf je tablet eindelijk een fatsoenlijke RTS spelen. Ik speel zelf veel reckoning kingdom of amalur op mijn Ipad.

Als je je hier in wilt verdiepen raad ik je aan je niets maar dan ook niets van alle azijn pissers aan te trekken die zonder het te testen roepen dat het niet kan werken, of niet goed werkt. Trek je eigen conclusies uit je eigen bevindingen.

Je kunt hun Iphone app gebruiken om je iphone als trackpad of als volledig keyboard te gebruiken. Er zijn ook zat apps te vinden die van je iphone een game controller maken.
Pagina: 1