Netwerkverbinding verloren PC bij stream naar laptop

Pagina: 1
Acties:

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09-2025

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Op mijn PC staat een serie en wanneer ik deze wil bekijken via het netwerk op mijn laptop, dan gaat dat slechts even goed. Na een korte periode is de gedeelde map niet meer bereikbaar op de laptop en als ik dan naar mijn PC loop, dan staat er rechts onderin bij het netwerkicoontje 'geen internet verbinding'. Ik moet dan de LAN verbinding uitschakelen en weer inschakelen wil hij het weer doen.

Ik dacht in het begin dat het aan de router lag en heb daarom gister een nieuwe router aangeschaft (Linksys E4200) alleen heeft dit het probleem niet verholpen.

Heeft iemand enig idee waardoor de netwerkverbinding wordt verbroken en wat hieraan te doen is?

Zenda likes some milk every now and then..

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-02 23:43

basdej

OutSystems Consultant

met welke software speel je deze af? en heb je al gekeken naar de drivers van je netwerkkaarten? welke besturingssystemen gebruik je en wat voor formaat film is het?

Hoi.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Energie-instellingen van de netwerkkaarten goed ingesteld?

Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e186/Kabrio/14-3-201221-31-02.png

• cork87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Streaming kan inderdaad heel veel factoren hebben waarom het niet goed/tijdelijk goed/of slecht werkt. De stream die het tijdelijk wel doet loopt verder wel vlekkeloos? Wat staat er in de log files van je laptop?

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09-2025

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Allereerst dank voor jullie replies.

Ik heb even gekeken en heb het vinkje uitgevinkt (bovenstaande screenshot), alleen denk ik dat dit meer iets voor laptops is? De netwerkkaart is een interne op moederbord; Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T. Ik speel een serie af genaamd Mr. Monk, 367MB per stuk. Besturingssysteem is Windows 7.

De situatie is dus van PC => naar laptop. PC LAN verbinding knalt eruit, willekeurig. Soms na 10 minuten, soms na 1 minuut, soms na een half uur. Echt heel apart. Ik heb verder weinig verstand van netwerken / streaming, dus oplossingsvermogen heb ik niet als het hierom gaat en dank jullie dan ook alvast voor het meedenken.

-- edit --
Nu ik de goede tip heb gekregen om het bij de netwerkkaart te zoeken, ben ik eea tegengekomen: http://vip.asus.com/forum...12&page=1&SLanguage=en-us - heb Flow Controle nu uitgezet, wellicht werkt dit? Ik heb echter geen idee wat dit doet, maar las dat er meer mensen het probleem hadden de verbinding te verliezen op dat forum. Wellicht helpt dit.

[ Voor 23% gewijzigd door Zenda op 16-03-2012 12:36 ]

Zenda likes some milk every now and then..