[W7] Vastloper en herstart na 1 uur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-10 13:23

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Ik heb Win7 x64 draaien op een Crucial M4 en sinds gisteravond een vreemd probleem;
Na ongeveer een uur aan te hebben gestaan loopt hij vast. De muis beweegt nog wel en ik kan nog wat dingen aanklikken maar het heeft verder geen effect. Dit duurt een poosje waarna ik een bsod krijg en de pc herstart.
Het vreemde is dat na de herstart de BIOS de SSD niet meteen herkent (blijft hangen op het punt dat hij de SSD moet detecteren). Als ik de computer dan even volledig uitschakel en weer inschakel herkent hij hem meteen en kan ik de computer weer een uur zonder enige problemen gebruiken.
Ik heb scandisk over alle schijven gegooid, het geheugen getest en een volledige virusscan gedaan. Mijn schijven geven geen enkele melding (s.m.a.r.t.) en ik kan niets bedenken wat hiervoor zorgt. Ik heb nog een restorepoint teruggehaald van vlak voor het moment dat dit begon maar dat bood geen soelaas.
Nou vermoed ik dat de SSD dit veroorzaakt maar dat is alleen op basis van het niet detecteren bij het opstarten na het vastlopen, voor de rest lijkt de schijf ok. Iemand een vermoeden?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
Is je bluescreen toevallig een "object termination"?
Wat zegt het tabje "CRC Error" in je S.M.A.R.T. reader?
Ik heb dit pas gehad met een HDD omdat de sata kabel kapot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Alles lijkt ok te zijn, brakke kabel kan natuurlijk maar dan is het vreemd dat het nu opeens gebeurt en iedere keer ~1 uur na herstarten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pThuazwis1pvvIX2dtrki95t/full.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
Het is geen brakke kabel. 0 DMA CRC fouten.

Ga eens kijken op het forum van Crucial. Ik zie al dat je niet de enige bent.
*klopt af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
jeroen3 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:57:
Het is geen brakke kabel. 0 DMA CRC fouten.

Ga eens kijken op het forum van Crucial. Ik zie al dat je niet de enige bent.
*klopt af*
Dat vermoeden had ik ook al. Zie op het forum wel dat er mensen zijn met 'freezes' maar niet identiek aan de mijne, oftewel iedere keer na precies een uur. Ik zal zo mijn eventlog eens checken, over 5 minuten loopt 'ie als het goed is weer vast :/

edit:
Mijn voorspelling was correct, heb even wat meldingen die in beeld kwamen snel kunnen opschrijven (screenshot lukt niet meer) en toen kwam ik in deze thread: http://forum.crucial.com/...ror-on-M4-64GB/td-p/76392
Oftewel, SSD kaduk. Bedankt voor het meedenken :)

edit 2:
Anders check ik volgende keer gelijk of er nieuwe firmware is die het probleem wellicht oplost:
Release Date: 01/13/2012
Change Log: •Changes made in version 0009 (m4 can be updated to revision 0309 directly from either revision 0001, 0002, or 0009)
•Correct a condition where an incorrect response to a SMART counter will cause the m4 drive to become unresponsive after 5184 hours of Power-on time. The drive will recover after a power cycle, however, this failure will repeat once per hour after reaching this point. The condition will allow the end user to successfully update firmware, and poses no risk to user or system data stored on the drive.

[ Voor 53% gewijzigd door Sharky op 15-03-2012 00:27 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:47

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dat soort freezes heb ik ook, maar op een gewone HDD... Ik kan alles doen maar alles loopt vast en heeftgeen effect op muisklikken...
Geen BSOD bij mij

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1