Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

media center ifraroodhardware niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 21:03
ik heb mijn kpn digitenne aangesloten op mijn tv kaart maar ik krijg telkens de foutmelding in windows media centert (ifraroodhardware niet gevonden) verder kom ik niet. ik heb op google gezocht naar oplossingen maar niet gelukt.

kan iemand mij hierbij helpen.

tv kaart: asus mycinema-p7131

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Hoe heb je het geheel aangesloten dan? Wat is de verbinding tussen je digitenne kastje en de tv kaart?

Volgens mij heeft MCE infrarood hardware nodig om te kunnen werken. MCE gaat er volgens mij altijd vanuit dat je via MCE zapt en niet via de set op box. Ook wel zo logisch lijkt mij, MCE regelt immers ook dat je ontvanger op het juiste kanaal komt te staan om wat op te nemen.

Maar los daarvan, je hebt dus niet iets van een infrarood ontvanger aangesloten zitten op je MCE begrijp ik?
The only way I know to get around the need for an IR hardware device during the setup of Media Center for TV viewing is to use a "virtual" IR device. There is one called "Vista MCE IR Blaster" that is a file you download from the Internet that simulates an IR device. You will have to do a search for it. Or you can buy the hardware that Media Center is asking for relatively inexpensively online, about $20 USD.
http://mymce.wordpress.co...nd-in-vista-media-center/

En dan nog vraag ik mij af of het dan helemaal gaat werken. Als MCE iets wil op gaan nemen vanaf kanaal 1, hoe moet MCE de set op box dan op kanaal 1 krijgen?

Desktop | Server | Laptop

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 21:03
digitenne is via composiet video aangesloten op tv-kaart dus gele tulp stekkertje.
tv kaart heeft zijn eigen afstandbediening met infrarood hardware , met afstandbediening kan ik gewoon media center bedienen maar het wordt gewoon niet gedetecteerd door de windows media center.

en vista MCE IR Blaster werkt niet op 7 ultimate 64bit. heb ik al geprobeerd.

digitenne kastje heeft rf loop out mischien met coax aansluiten op tv kaart ?