Toon posts:

Welke casefan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar extra fans voor in mijn Define R3, maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer!
Op dit moment heb ik 2 fans in mijn kast hangen: 2x 120mm silent series van Fractal Design, deze vind ik opzich prima, maar ik heb nooit echt vergelijkingsmateriaal gehad. Nu ben ik dus op zoek naar een fan die voornamelijk stil is, ik ben immers geen zware overklokker ofzo dus ik hoef geen stofzuigers in mijn kast te hebben hangen. Verder vind ik prijs ook wel een beetje belangrijk (20 euro voor een fan van Noctua is wel erg veel). Dus weet iemand een niet al te dure fan die lekker stil is en een degelijke hoeveelheid lucht verplaatst?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is makkelijk te beantwoorden via pricewatch, ook worden deze vragen al vaker in het cooling topic gesteld. Zoek een paar leuke fans uit, zoek reviews op (google, of hier in pricewatch) en maak zo je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

Ik heb zelf noiseblocker xl2 fans. Ik ben er zeer over te spreken. Na heel wat uitgepluis was deze fan het beste in prijs prestatie en stilte verhouding. Je hebt anders ook nog enermax, maar zijn over het algemeen best duur.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:23
Be quiet silentwings, of gentle typhoons hoor ik goede dingen over. (En goede reviews)

veel plezier ermee.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, ik heb nu deze op het oog:

Enermax T.B.Silence Fan UCTB12 - 120mm

Heeft iemand toevallig ervaring met deze of met het merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 16:38

RyuuPro

That Damn Fly

Als je checkt onder de tab "Product Reviews", dan zie je dat er een review van staat:
pricewatch: Enermax T.B.Silence Fan UCTB12 - 120mm, 120mm ;)

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

Papst staat als ik me niet vergis bekend om de kwaliteit en lage geluidsproductie.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

M2M schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:39:
Papst staat als ik me niet vergis bekend om de kwaliteit en lage geluidsproductie.
verouderd merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 22:40
Noctua doet nu ongeveer hetzelfde als papst, goede kwaliteit en erg stil, enige nadeel de kleur :| en de prijzen zijn ook relatief duur maar je krijgt er wel iets moois voor terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:50

L702

Eric #99

Ik heb zowat alleen Enermax fans. Ze zijn stil, mooi en makkelijk te ontdoen van stof (verwijderbare fanblades).
Dus ik ben er goed over te spreken, ze zijn alleen vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrif
  • Laatst online: 09-06 16:19
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:22:
Dank voor de reacties, ik heb nu deze op het oog:

Enermax T.B.Silence Fan UCTB12 - 120mm

Heeft iemand toevallig ervaring met deze of met het merk?
Deze fans heb ik als outtakes in mijn CM690II, ze zijn fluisterstil, maar verplaatsen niet bijster veel lucht. Echter hoef je dat van de 900RPM waarop ze draaien ook niet te verwachten. Onder de langzaam draaiende fans zijn ze wel een van de beteren, uiteraard zullen de Noctua's en enige andere duurdere fans beter presteren, maar voor de prijs van één Noctua 120mm fan kun je drie van deze Enermaxen kopen. Je krijgt er dan ook niet zoveel bij, ik geloof alleen de fan en een molex verloopje. Geen siliconen ophang dingen (deze) of andere leuke dingen. Ook geen gesleevede kabel, maar dat vindt niet iedereen erg (de kabel is overigens zilverkleurig, net als de fan), maar als je een bepaalde kleurstelling in je kast hebt kan het de boel een beetje "verpesten". In jouw Define R3 kan het er een beetje vreemd uit zien, al dat wit en zwart, en dan ineens zilver ertussen. Gaat het je alleen om de luchtverplaatsing en geluidsproductie, dan zal dat geen probleem zijn.

Kortom, ben je op zoek naar een niet al te opvallende, stille 120mm fan, dan zijn deze Enermax fans een goede en goedkope keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Toch vind ik gezien alle mogelijkheden hier de noiseblocker xl2 de betere oplossing als je ook wat goedkoop uit wilt zijn. Ik heb hier al een redelijke research achter gedaan, en ze zijn de beste prijs kwaliteit verhouding met een betrouwbaar merk erachter.
Als je wat beters wilt, moet je er al gauw meer dan 5 euro er bij op tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de xl2 er interresant uit zien, als hem zou eens in zwart zouden hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrif
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 07:25:
Ik vind de xl2 er interresant uit zien, als hem zou eens in zwart zouden hebben...
Ziet hij er in het zwart nog steeds goed uit? :+
Als je goede zwarte fans wilt, moet je Slipstreams nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag deze van Noiseblocker staan:
pricewatch: Noiseblocker PL-1 1200MM, 120mm

Deze zijn lekker stil, niet al te duur en zien er mooi uit (gesleevde kabel etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Heb ik in mn tweede pctje zitten, vrij goede fans maar ze zijn wat slap. Voelen niet echt degelijk aan vergeleken met mn enermax apollish vegas fans in mn main pc.

Ik zou zelf war scythe slistreams aanraden op lage rpms. De ~1200rpm fans verplaatsen veel lucht en zijn vrij stil. Heb 2 1900rpm slipstreams op mn cpu koeler en op vol gas hoor je ze wel maar niet irritant. Op 1200rpm zijn ze fluisterstil.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:18

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik kan scythe s-flex series aanraden. Ik heb er zo drie die meestal op 600-700rpm draaien idle en tijdens het gamen naar 1100-1600 gaan. Doodstil op 600 en nog steeds relatief stil op full rpm, maar dan verplaatsen ze massas lucht.
Het zijn een van de meest flexibele fans die er zijn (flex als ik laag en hoog voltage) gewoon zwart ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad de Bitfenix Spectre Serie aan.
Ik heb er 4 van in mijn Corsair Obsidian 650D (met Corsair H100 P&P) zitten en ik hoor zowat helemaal niks !!.
De prijs is $10,99 bij www.frozencpu.com.
Speed is 800-1000 RPM , 52 CFM , op max . 18 dB.
En je kunt ze ook nog eens halen in allemaal verschillende kleurtjes voor als je dat leuk vind !!!.

Hier een linkje : http://www.frozencpu.com/...5G-RP.html?tl=g36c331s518

Ik zeg DOEN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrif
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:32:
Ik raad de Bitfenix Spectre Serie aan.
Ik heb er 4 van in mijn Corsair Obsidian 650D (met Corsair H100 P&P) zitten en ik hoor zowat helemaal niks !!.
De prijs is $10,99 bij www.frozencpu.com.
Speed is 800-1000 RPM , 52 CFM , op max . 18 dB.
En je kunt ze ook nog eens halen in allemaal verschillende kleurtjes voor als je dat leuk vind !!!.

Hier een linkje : http://www.frozencpu.com/...5G-RP.html?tl=g36c331s518

Ik zeg DOEN ;)
Ook in NL te bestellen, ze staan niet in de pricewatch maar wel in de HWI prijsvergelijker
http://nl.hardware.info/p...L8ohKgSEF-QWlOYlFmSaVSLQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurrif schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:02:
[...]

Ook in NL te bestellen, ze staan niet in de pricewatch maar wel in de HWI prijsvergelijker
http://nl.hardware.info/p...L8ohKgSEF-QWlOYlFmSaVSLQA
Haha , dat wist ik helemaal niet :P . wel bedankt ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam vandaag in een oude pc een yate loon fan tegen, ik weet de specificaties niet maar hij bevalt me opzich wel.
Ik denk dat ik verder nog Scythe Slipstreams van 1200 rpm ga aanschaffen, dan zou alles weer lekker koel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Zo zie je maar weer, even veel tweakers als smaken fans.. Ik ben persoonlijk al tijden fan van de scythe gentle typhoon, heb ze op 1450, 1850 en op 5400rpm gehad, nou zijn die laatste niet direct 'gentle' te noemen, maar oh, de 1450rpm's zijn fluisterstil en zeer goede koelers.. Vind de slipstreams nou niet bepaald stil ofzo, zeker in vergelijking met de luchtverplaatsing, maar ze zijn 'wel ok'

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Lekker onzinnig antwoord volgens mij zijn ze nog steeds de grootste speler als het op fans aankomt, ze zijn alleen erg duur, en daardoor worden ze niet vaak in computer zaken verkocht.

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

stamp schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:35:
[...]

Lekker onzinnig antwoord volgens mij zijn ze nog steeds de grootste speler als het op fans aankomt, ze zijn alleen erg duur, en daardoor worden ze niet vaak in computer zaken verkocht.
http://tweakers.net/price...lqSnBBajLUHSamQO0mZkqxtQA
ziet er niet echt up-to-date uit, alle inschrijvingen zijn in 2004.

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 16-03-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Fordox schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:46:
[...]

http://tweakers.net/price...lqSnBBajLUHSamQO0mZkqxtQA
ziet er niet echt up-to-date uit, alle inschrijvingen zijn in 2004.
Dat ze niet in pricewatch uptodate zijn betekent niet dat het merk verouderd is ,alleen zoals ik al zei zijn ze erg duur dus vaak niet interessant voor de tweaker maar als je ze toevallig voor een mooie prijs tegenkomt het blijft een A merk onder de fan`s

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoenky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2022
Ik ben na 4 jaar nog steeds zeer tevreden met mijn Scyth S-flex fans.

24/7 draaien ze op +-750rpm en zijn onhoorbaar. Ook na 4 jaar trouwe dienst.

En ze waren cheap toendertijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

stamp schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:31:
[...]

Dat ze niet in pricewatch uptodate zijn betekent niet dat het merk verouderd is ,alleen zoals ik al zei zijn ze erg duur dus vaak niet interessant voor de tweaker maar als je ze toevallig voor een mooie prijs tegenkomt het blijft een A merk onder de fan`s
oude ventilatoren hebben nogal een onnodig geluidsprobleem. ze blazen heerlijk, maar maken ook het betreffende geluid erbij.
voor hetzelfde geld kun je beter een ander nemen. ja het blijft een goed merk, maar is dus verouderd en kan niet meer concurreren tegen nieuwere merken als coolermaster, enermax, noiseblocker, scythe, BeQuiet en noctua.
in dat opzicht noem ik het merk dus verouderd ja ;)

Pagina: 1