Toon posts:

DVD' niet af kunnen spelen! :(((

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een probleem: Normaal kon ik in mij Pioneer 305 dvd speler altijd een DVD van Underworld (Muziek groep) draaien (gewoon in nederland gekocht, regio2)

Dit deed ik altijd met de software van ATI die bij mijn ATI Radeon zat...
Maar vanmiddag heb ik nieuwe DVD films gekocht (ook regio2) en nu willen ze niet afspelen.... Geen menuutje of beeldje of wat dan ook..... Terwijl ik die andere wel gewoon af kan spelen.. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Drivers van de vid. kaart? DX8.0? Of zou het aan de software liggen.....

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 20:43
't Zal wel aan de software liggen...

Verwijderd

De regio code van een dvd speler kan meestal 4/5 keer gewijzigd worden (op oude uitgezonderd). Zodra je dus die laatste keer hebt gedraaid neemt die de laatste regio code als permanente. Dus je het kan zijn dat jij bijvoorbeeld regio code 1 hebt gedraaid als laatste. Dit had ik eerst ook maar heb toen deze site gevonden waar je de filmware van je speler kan upgrade. Dit zijn officiele patches die gehackt zijn zodat als je upgrade je geen regiocode meer hebt. Je kan dus nu alles afspelen zonder enige beperkingen. De site is:

http://firmware.inmatrix.com/

MAAR DOE DIT OP EIGEN RISICO. JE DRIVE KAN BESCAHIGEN ALS JE HET NIET GOED DOET OF ALS HET GEWOON NIET WERKT. DENK ER DUS FF OVER NA VOORTDAT JE ZO IETS DOET.

Echter bij veel pioneer drives werkt het wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee het ligt niet aan de regio code...
Deze is 1 keer veranderd, en is nu 2..
Bovendien zijn er geen updates voor mn dvd speler.

Raar, want hij leest m in zekere zin wel, als je de DVD er uit haald dan krijg je zo'n blaauw scherm...

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 21:51
Ik weet niet of dit helpt voor jou maar het probleem klinkt mij enigszins bekend in de oren, wanneer een DVD speler heel kieskeurig is met dvd's dan wil het wel eens voorkomen dat het gedeelte dat dvd's moet lezen niet goed meer functioneerd.
PS CD-roms leest ie waarschijnlijk wel gewoon, of niet?

Verwijderd

als je blauw scherm hebt light het gewoon aan windows (zoals gewoonlijk) of anders aan dvd software. Gebruik eens een ander programma zoals power dvd of xing dvd speler

Verwijderd

als je blauw scherm hebt ligt het gewoon aan windows (zoals gewoonlijk) of anders aan dvd software. Gebruik eens een ander programma zoals power dvd of xing dvd speler

Verwijderd

Topicstarter
Gewone cd's leest ie wel ja!!!
en dat blauwe scherm is zo'n 1 als windows nog aan het lezen is en je doet je laadje open (in dit geval slot in)

• The_Sentinel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Controleer ff of er geen vingerafdrukken op de onderkant van de DvD zit. Dat kan soms ook nog wel is veroorzaken dat cd's/dvd's niet (goed) worden gelezen.

Greetingz

-The Sentinel

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

Pagina: 1