linksys e4200 als ''bridge''?

Pagina: 1
Acties:

• plob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-12 06:26
Hallo,

Na wat google-en ben ik wat verward, ik kan namelijk niet vinden of het nou mogelijk is om mijn e4200 als bridge in te stellen.
Ik heb een pic gemaakt van hoe ik het zou willen.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2iiaf6g.png

Nu is de e4200 de enige router en staat op de 1e verdieping, de 2e verdieping heeft net té weinig signaal.

bvd,
Plob

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:16

lier

MikroTik nerd

Op basis van je plaatje heb ik het idee dat je de e4200 als repeater wil instellen (en niet als bridge). Standaard wordt dat niet ondersteund door deze router, wellicht kan je met een alternatieve firmware dit wel bereiken?

Bedenk wel dat de snelheid van je draadloze netwerk gehalveerd wordt...

Beetje zonde trouwens om zo'n mooie router voor die doeleinden in te zetten. Hoop dat je hem niet gekocht hebt met bovenstaande opstelling in gedachten!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10 19:41
Afhankelijk van wat je precies bedoelt met een "bridge".
Wanneer er een mogelijkheid is voor een kabel, is het heel eenvoudig. Je trekt een kabel van de 1e naar de 2e verdieping en achter die kabel zet je de router. Deze moet je dan waarschijlijk een ander ip geven. Dus ipv 192.168.1.1 maak je er 192.168.1.2 van. En je zet de DHCP functie uit.
Wanneer er geen mogelijkheid is voor een kabel, zal je moeten kijken naar een custom firmware als DD-WRT ofzoiets

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

• plob
Hmm, dat zou jammer zijn als de snelheid gehalveerd word. Mijn 2e pc heeft in de kamer waarin deze staat net te weinig signaal, 3 meter verder is het stukken beter. Is het mogelijk om de wireless kaart in een oude pentium 4 pc te stoppen, zodat die het signaal opvangt en via een kabel naar de andere pc stuurt?

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 20:33

TOYS

Zeg ik nie!!

En als je de E4200 nou eens op de eerste zet? volgens mij is zijn signaal sterker dan van de ZTE... misschien is het net genoeg.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• plob
TOYS schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:55:
En als je de E4200 nou eens op de eerste zet? volgens mij is zijn signaal sterker dan van de ZTE... misschien is het net genoeg.
Zo staat het nu ook, had ik in het eerste bericht al aangegeven ;)
Pagina: 1